مسئولان در مذاکرات ژنو روحیه جهادی خود را حفظ کنند
کد خبر: 1394881
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۲:۴۹

مسئولان در مذاکرات ژنو روحیه جهادی خود را حفظ کنند

گروه اجتماعی: جانشین فرماندهی سپاه قدس در رابطه با بحث مدیریت جهادی اظهار کرد: وقتی می گوییم «مدیریت جهادی» معنایش این نیست که لباس‌های خاکی به تن کنیم و چفیه به گردن بیندازیم بلکه منظور به‌کار بردن چنین فرهنگ‌هایی در همه زمینه‌ها به‌خصوص مذاکرات است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، مراسم بزرگداشت شهدای فاطمی  با حضور اقشار مختلف مردم و مسئولان لشکری و کشوری روز گذشته، 24 فروردین‌‌ در مسجد امام حسن مجتبی(ع) مشهد برگزار شد.

در ابتدای مراسم عبدالحسین دعائیان، قاری نوجوان مشهدی به قرائت آیاتی از کلام‌الله مجید پرداخت و سپس دو کلیپ ویژه شهدا برای حضار پخش شد.

در ادامه این مراسم نیز سید‌احمد علوی، از شعرای مشهدی به شعرخوانی و مدیحه‌سرایی در رثای اهل بیت(ع) پرداخت و تأکید کرد: ادامه دادن راه و رسم شهدا به نسبت شناسنامه‌ای با آنها نیست بلکه عمل به سیره آنها است.

در ادامه مراسم حجت‌الاسلام مجید خداوردیان، مسئول ایثارگران جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی طی سخنانی گفت: از آغاز تشییع پیکرهای شهدا در شهر مشهد، جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی کارگروهی را برای دیدار با خانواده‌های شهدا در نظر گرفت که امسال با همین کارگروه از 150 خانواده شهید در مناطق مختلف بازدید کردیم.

مسیر نورانی شهدا؛ مهم‌ترین عامل عزت

‌اسماعیل قاآنی، جانشین فرماندهی سپاه قدس طی سخنانی ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت حضرت ام‌البنین(س)، مادر حضرت عباس(ع) خطاب به حضار و خانواده‌های شهدا گفت: ان‌شاءالله ما هم بتوانیم در مسیر این شخصیت‌های ارزشمند گام برداریم.

‌قاآنی در ادامه سخنانش با اشاره به اینکه در انقلاب اسلامی ایران شهدا علمداران عزت و سربلندی نظام هستند، گفت: شهید در واحد کوچکی به نام خانواده پرورش و رشد می‌یابد که این کانون با یک سیستم ارتباطی به یک مرکز بزرگ نورانیت و معنویت وصل می‌شود. تمامی افراد فعال انقلاب اسلامی و دوران دفاع مقدس از جمله شهدا کسانی هستند که در خانواده‌های پاک بزرگ شده‌‌اند. این محصول به‌قدری رشد و نمو یافته است که امروز نه در کشور ما بلکه در جهان اسلام مؤثر است.

وی در ادامه بیان کرد: اگر در ایران روحیه فدارکاری همه جانبه در خانواده‌ها رشد نمی‌یافت و چنین فرزندانی تربیت نمی‌شدند، این نظام نمی‌توانست 35 سال روی پای خود بایستد و در مقابل هجمه‌ها ایستادگی کند.

جانشین فرماندهی سپاه قدس، وجود مسیر نورانی شهدا را مهم‌ترین عامل برای درس‌دهی عزت به دیگران و حفظ انقلاب اسلامی در سال‌های اخیر دانست و اظهار کرد: اگر به اطراف خود نگاهی بیندازیم در مناطقی که مسلمانان درگیر جنگ و فشار بودند از زمانی‌که راه و رسم شهدا را قابل ارائه دیدند از آنها الهام می‌گیرند.

وی با اشاره به بدرقه‌های رزمندگان توسط مادران در دوران دفاع مقدس گفت: فرستادن یک جوان با دست خود به صحنه‌ای که احتمال درگیری‌اش بسیار است پشتوانه‌ای داشته که اگر نباشد ممکن نیست چنین استقامتی به‌وجود بیاید. شهدای ما عزتمندانه و در اوج ناباوری جنگیدند و یک روز جنگ ما با جبهه دشمن قابل قیاس نیست.

جانشین فرماندهی سپاه قدس در رابطه با بحث مدیریت جهادی اظهار کرد: وقتی می گوییم «مدیریت جهادی» معنایش این نیست که لباس‌های خاکی به تن کنیم و چفیه به گردن بیندازیم بلکه منظور به‌کار بردن چنین فرهنگ‌هایی در همه زمینه‌ها به‌خصوص مذاکرات است. ما از مسئولان انتظار داریم که با همین روحیه جهادی در مذاکرات پیش بروند و نگذارند کشورهایی مانند آمریکا در امور ما مداخله کنند، البته آنها کوچک‌تر از این حرف ها هستند.

وی در ادامه بیان کرد: فلسطین شصت و اندی سال است که به‌دست رژیم صهیونیستی غصب شده است. این رژیم به بهانه هجوم به اردوگاه‌های فلسطینی و دستگیری یا ترور مبارزان فلسطینی به کشور لبنان هجوم می‌برد و قسمت‌هایی از آن را اشغال می‌کند. پر‌افتخارترین دوره مبارزان فلسطینی لبنانی زمانی است که پای مکتب عالی مقام شهدای انقلاب اسلامی ایران زانو زده‌اند و آن را در سیستم‌های خودشان پیاده کرده‌اند.

captcha