پرداخت حقوق وقف بر اساس فتوای مراجع واجب است
کد خبر: 1397512
تاریخ انتشار : ۳۱ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۵

پرداخت حقوق وقف بر اساس فتوای مراجع واجب است

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با اشاره به اهمیت موقوفات گفت: پرداخت حقوق وقف بر اساس فتوای مراجع واجب است و کسانی که می‌دانند متصرف موقوفات هستند باید حقوق موقوفه را پرداخت کنند.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام محمدطاهر گرایلی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان جنوبی امروز، 31 فروردین در جمع خبرنگاران گفت: احیای موقوفات گذشته یکی از کارهای اساسی اوقاف است که با هدف اجرای نیات واقفان خیراندیش صورت می‌گیرد.



وی با اشاره به بروز گرفتاری‌های فراوان در زندگی متصرفان موقوفات بیان کرد: تجربه نشان داده که اگر کسی به وقف تجاوز کند یا در این عرصه دچار تسامح شود، گرفتار مشکلات فراوانی می‌شود.



مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی با بیان اینکه تجاوز در وقف منحصر به زمین و آب نیست، گفت: در بسیاری از عرصه‌ها، موقوفاتی بوده که مورد بی‌توجهی واقع شده اما اکنون اوقاف مصصم به حفظ و نگهداری موقوفات در برابر متجاوزان است.



گرایلی از وجود بیش از 6 هزار موقوفه در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: در صورت حفظ و احیای این موقوفات نه تنها نیازهای حوزه‌های استان، بلکه نیازهای استان‌های هم‌جوار نیز برطرف می‌شود؛ لذا باید نسبت به احیای موقوفات حوزه اهتمام جدی داشت.



وی با تأکید بر اینکه وقف از سنت‌های با ارزش نسل‌های گذشته است، گفت: واقفان نیک‌اندیشی بوده‌اند که با نیت‌های مختلف اقدام به وقف در امور خیر می‌کردند اما متأسفانه برخی افراد سودجو اقدام به تصرف در وقف‌ها می‌کنند که باید با آن‌ها برخورد جدی شود.



مدیرکل اوقاف خراسان جنوبی احیای برخی موقوفاتی که طی سالیان گذشته معطل مانده بودند را از اولویت‌های کاری اوقاف استان عنوان کرد و افزود: در این راستا سرمایه‌گذاری در برخی رقبات موقوفات را که زمینه و استعداد سرمایه‌گذاری داشتند، مدنظر قرار داده‌ایم.



گرایلی بیان کرد: اجرای پروژه‌های عمرانی برای بازسازی رقبات با مستعد‌‌سازی و سرمایه‌گذاری و با اولویت عرصه و عیان صورت می‌گیرد.

captcha