ایثار و روحیه جهادی از جمله الزامات فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی است
کد خبر: 1400902
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۸
سردار سنایی‌راد:

ایثار و روحیه جهادی از جمله الزامات فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی است

خبرنگاران افتخاری/ محسن شکرنابی: معاون سیاسی سپاه در گردهمایی سیاسی کارکنان شهرک شهید محلاتی گفت: ایثار و روحیه جهادی از جمله الزامات فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی است.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، اولین گردهمایی سیاسی کارکنان مدیریت شهرک شهید محلاتی در سال «اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی»، هشتم اردیبهشت‌ماه در آستانه سالگرد شهادت استاد مطهری، بزرگداشت مقام معلم و روز عقیدتی سیاسی در سپاه پاسداران و همچنین روز جهانی کار و کارگر با حضور سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران، مدیران و کارکنان مدیریت شهرک شهید محلاتی در حسینیه شهدای گمنام این شهرک برگزار شد.

سردار رسول سنایی‌راد، معاون سیاسی سپاه پاسداران در این مراسم ضمن گرامیداشت مناسبت‌های ایام، با اشاره به شعار سال، گفت: روح شعار سال مقام معظم رهبری در سال 93 افزایش اقتدار ملی است که با توجه به وضعیت و شرایط فعلی نظام جمهوری اسلامی یک ضرورت راهبردی است.

وی در مورد اهمیت افزایش اقتدار ملی، افزود: مذاکرات هسته‌ای با حریف قدرت‌محور که در محاسبات خود به قدرت ملی طرف مذاکره بیش از هر عامل دیگری اهمیت می‌دهد یک ضرورت مهم و تعیین‌کننده است.

سردار سنایی‌راد با توجه به شکست معارضه علیه مقاومت در سوریه، اظهار کرد: وجود رقابت‌های شدید منطقه‌ای و افزایش موقعیت جمهوری اسلامی، دشمنی علیه نظام را تشدید کرده است.

معاون سیاسی سپاه پاسداران با اشاره به عدم امکان پیشرفت و توسعه کشور بدون قدرت ملی، گفت: جمهوری اسلامی ایران نشان داده که ظرفیت و استعداد تبدیل ایران اسلامی را برای قدرت منطقه‌ای و حتی فرا منطقه‌ای دارد. فرهنگ اسلامی ــ ایرانی، اقتصاد و علم و فناوری از جمله مؤلفه‌های تولید قدرت به حساب می‌آیند همچنان که عزم ملی و مدیریت جهادی برای تحول در آن وجود داشته باشد می‌توانند مولد قدرت راهبردی باشند.

وی افزود: همان‌گونه که در دوران دفاع مقدس شاهد آن بوده‌ایم و البته امروز هم در عرصه فناوری‌های پیشرفته حرف برای گفتن داریم، اما واقعیت آن است که در عرصه فرهنگی و اقتصادی با چالش‌ها و آسیب‌هایی نیز مواجه هستیم که هم حاصل تهاجم دشمن و هم ناشی از غفلت خود ماست، لذا باید به سرعت به اصلاح در این حوزه به نفع عزت و مقاومت برآییم.

سنایی‌راد با بیان مشکلات موجود در عرصه فرهنگی و سبک زندگی، یادآور شد: متأسفانه در دوره پس از جنگ، فرهنگ رفاه و عافیت‌طلبی با تأثیرپذیری از جنگ نرم و یا غفلت و تنبلی، تهدیدی علیه فرهنگ ایستادگی و مقاومت شده است به گونه‌ای که سبک زندگی و رفتار امروزی ما را مختل کرده است.

وی ادامه داد: در حالی که بهره‌گیری از بخش فاخر این فرهنگ و اندیشه توانسته الهام‌بخش حامیان مقاومت هم باشد که پیروزی مقاومت در سوریه شاهد آن است؛ اما غفلت در داخل موجب بروز آسیب‌ها شده و راه خروج از آن، بازگشت به معرفت فرهنگ دینی و ملی و پیاده‌سازی الزامات اقتصاد مقاومتی است به شرط آنکه عزم ملی و همگانی برای پیاده‌سازی آن به همراه مدیریت جهادی رقم  بخورد.

این مقام مسئول بیان کرد: امروز در همه سطوح باید مشارکت به نفع تقویت فرهنگ اسلامی ــ ایرانی و اقتصاد مقاومتی پدید آید. مصرف باید مطابق الگو و با اولویت به تولیدات و محصولات داخلی باشد و امکان پس‌انداز و سرمایه داخلی را فراهم کند. مصرف باید معطوف به نیاز واقعی باشد نه پرستیژ و برعکس، استفاده از کالای داخلی افتخار به حساب آید.

وی گفت: همان‌گونه که تولید‌کننده نیز باید با وجدان قوی کاری و کار جهادی به تولید با کیفیت و قیمت منصفانه رو آورد کار جهاد به حساب آید و همت ملی به نفع حرکت جهادی در اقتصاد تقویت شود.

سنایی‌راد تصریح کرد: نباید چشم به دست دشمن داشت، بلکه با قناعت، مناعت و تقویت مبانی فرهنگی و اعتقادی عزت و غرور ملی را به نفع چانه‌زنی با دشمن ارتقا بخشید و محاسبات راهبردی دشمن را که امروز با تصور ضعف و استیصال جمهوری اسلامی با وقاحت دیپلماسی تحقیر را دنبال می‌کند با تدبیر صحیح، دیپلماسی عزت را بر او تحمیل کرد.

وی یادآور شد: فرهنگ فاخر، اراده مردم و ظرفیت‌های ملی استعداد تولید قدرت را دارند که می‌تواند شرایطی پدید آورد که مجبور به زور شنیدن از دشمن نباشیم به شرط آنکه به الزامات فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی پایبند باشیم و استقلال را فدای عیش و رفاه زود گذر نکنیم. ایثار و روحیه جهادی از جمله الزامات فرهنگ مقاومت و اقتصاد مقاومتی است.

captcha