لازمه ایجاد حکومت اسلامی، امر به معروف در بعد فردی و اجتماعی است
کد خبر: 1412930
تاریخ انتشار : ۱۱ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
استاندار فارس:

لازمه ایجاد حکومت اسلامی، امر به معروف در بعد فردی و اجتماعی است

گروه اجتماعی: احمدی با بیان اینکه مبنای حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: لازمه ایجاد حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در بعد فردی و اجتماعی است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، سیدمحمد احمدی، استاندار فارس شب گذشته، 10 خرداد در مراسم تودیع و معارفه دبیر ستاد احیاء امر به معروف و نهی از منکر این استان با یادآوری اینکه فلسفه امام حسین(ع) که این همه برای او سوگواری می کنیم، امر به معروف و نهی از منکر است، گفت: لازمه ایجاد حکومت اسلامی امر به معروف و نهی از منکر در بعد فردی و اجتماعی است.
وی افزود: برای تحقق این امر باید ساختاری شکل گیرد که  این مهم را انجام دهد زیرا مبنای حکومت اسلامی امر به معروف از منکر است.
احمدی با تأکید بر اینکه حکومت اسلامی یک معروف و هرچیزی که علیه آن باشد منکر است، گفت: همه ما وظیفه داریم هم به عنوان یک تکلیف و مسئولیت دینی که از جمله فروع دین ما باشد و هم یک وظیفه اجتماعی در ترویج امر به معروف و نهی از منکر تلاش کنیم.
استاندار فارس با بیان اینکه برخورد و کارکرد مناسب در ادارات یک معروف در جامعه اسلامی است،‌ گفت: جهت تحقق این امر همگان باید وارد عمل شوند و می‌توان فرم  امر به معروف و نهی از منکر به نیازهای امروز جامعه تغییر داد.
وی ابراز کرد: اگر موفق نشویم امر به معروف و نهی از منکر را در جامعه پایدار کنیم، حق توفیق خدمت در حکومت اسلامی را ادا نکرده‌ایم.
احمدی تأکید کرد: تمام فرمانداری‌های استان فارس ملزم به انجام این فریضه الهی هستند و همه تلاش می‌کنیم تا یک جامعه اسلامی داشته باشیم و مظاهری که شایسته جامعه اسلامی نیست، دیده نشود.

captcha