برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «قرآن» در شهرستان فامنین همدان
کد خبر: 1416150
تاریخ انتشار : ۲۰ خرداد ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۳
همزمان با ماه مبارک رمضان؛

برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی «قرآن» در شهرستان فامنین همدان

کانون خبرنگاران نبأ: کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین همدان از برگزاری مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع «قرآن» در سطح شهرستان فامنین همدان همزمان با ماه مبارک رمضان خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ، مسعود عباسی، کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین با اعلام این خبر گقت: با توجه به ظرفیت بالقوه شهرستان فامنین در مباحث قرآنی اداره تبلیغات اسلامی این شهرستان با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد فامنین در نظر دارد که به مناسبت ماه مبارک رمضان مسابقه کتاب‌خوانی با موضوع «قرآن» در سطح ادارات، مؤسسات قرآنی و خانواده‌های این شهرستان برگزار کند.

وی عنوان کرد: همزمان با ماه مبارک رمضان کرسی‌های تلاوت و محفل انس با قرآن کریم در تمام مساجد شهرستان برگزار می‌شود، همچنین برگزاری کلاس‌های تفسیر از برنامه‌های ویژه لیالی قدر در این ماه است.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین ادامه داد: به مناسبت نیمه ماه مبارک رمضان و تولد کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) جشن بزرگ ولادت به‌صورت همزمان در مرکز، شهرها و روستاهای تابع شهرستان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از برنامه‌های ویژه‌ای که در ماه مبارک رمضان در سطح شهرستان برگزار می‌شود مسابقه پیامکی با موضوع «قرآن» است که بروشور پرسش‌های این مسابقه در میان مؤسسات قرآنی، ادارات سطح شهرستان و همچنین در نماز جمعه و مساجد پخش خواهد شد تا تمامی افراد بتوانند در این مسابقه حضور داشته باشند.

عباسی عنوان کرد: با توجه به لزوم نگرش متفاوت در بخش فرهنگ، این اداره برنامه‌های متنوعی را در تابستان برگزار می‌کند که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری نشست‌های فرهنگی و مذهبی با موضوع «سبک زندگی» و «راهکارهای ازدواج» و در کنار برنامه‌های فرهنگی نیز به برگزاری نشست‌های سیاسی با موضوع «دیانت ما عین سیاست ما است و سیاست ما عین دیانت ما است» اشاره کرد.

کارشناس امور قرآنی اداره تبلیغات اسلامی شهرستان فامنین همدان در پایان اظهار کرد: برنامه‌های مناسبی را برای نوگلان و کودکان شهرستان فامنین در فصل تابستان برگزار خواهیم کرد که از جمله این برنامه‌ها می‌توان به برگزاری کلاس‌های پیش‌دبستانی و اردوهای تفریحی با موضوع قرآن اشاره کرد.

یادآور می‌شود، برگزیدگان مسابقات برگزار شده در ماه رمضان در پایان ماه مبارک اعلام و در ماه شوال از آنها در برنامه‌ای شایسته با حضور مسئولان استانی و شهرستانی با اعطای جوایزی ارزنده تقدیر خواهد شد.

captcha