نشست «رمضان در شعر و نثر فارسی» در پاکستان برگزار شد
کد خبر: 1423987
تاریخ انتشار : ۰۹ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۱

نشست «رمضان در شعر و نثر فارسی» در پاکستان برگزار شد

شعب خارجی: نشست «رمضان در شعر و نثر فارسی» با حضور علاقه‌مندان و خادمین به زبان فارسی از پاکستان در خانه‌ فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در «راولپندی» برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه غرب آسیا، ششمین نشست تخصصی خادمین زبان و ادبیات فارسی، در خانه‌ فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در راولپندی برگزار شد.

این نشست از سلسله نشست‌های تخصصی اساتید زبان و ادبیات فارسی که با موضوع ادبیات معاصر ایران برگزار می‌شود، با محوریت رمضان در شعر و نثر فارسی برگزار شد و اساتید و مسئولین اتاق‌های ایران در دانشکده‌های راولپندی، مطالب خود را در این زمینه ارائه کردند.

مسئول خانه‌ فرهنگ ایران در راولپندی، در ابتدای این نشست، به توجه شعرای دوره‌های مختلف به موضوع روزه و رمضان پرداخت و گفت: هر یک از شعرای پارسی‌گوی، به فراخور حال و هوای شعری خود، موضوع روزه و ماه مبارک رمضان را مورد توجه قرار داده و اشعاری در این خصوص سروده‌اند.

در ادامه نیز «آهنگری»، استاد زبان فارسی دانشگاه زبان‌های نوین اسلام‌آباد، اعزامی از وزارت علوم و تحقیقات ایران، مطالب خود با موضوع تحولات در شعر معاصر فارسی را ارائه داد.

نمایش فیلم شعرخوانی در محضر رهبر انقلاب اسلامی و همچنین طرح سؤال از متن بعضی از اشعار و تقدیم جایزه به قید قرعه به کسانی که به سؤال مطرح شده پاسخ داده بودند، از دیگر برنامه‌های این نشست تخصصی بود.

captcha