زمینی با نیت احداث مجتمع خیریه در فامنین وقف شد
کد خبر: 1426484
تاریخ انتشار : ۱۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۷

زمینی با نیت احداث مجتمع خیریه در فامنین وقف شد

گروه اجتماعی: مدیرکل اوقاف همدان از وقف زمینی به ارزش 500 میلیون ریال برای ساخت مجتمع خیریه فرهنگی ـ مذهبی در شهرستان فامنین استان همدان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، حجت‌الاسلام رضا حاجی ‌زین‌العابدینی، مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان یکشنبه، 15 تیر در جمع خبرنگاران گفت: حمزه علی یعقوبی خیر نیکوکار فامنینی زمینی به مساحت 830 متر مربع را در فامنین برای ساخت مجتمع خیریه وقف کرد.

وی با بیان اینکه ارزش ریالی این وقف از سوی کارشناسان اوقاف، 500 میلیون ریال برآورد شده است، بیان کرد: این زمین با نیت احداث مجتمع خیریه و فرهنگی ـ مذهبی به نام حضرت زهرا(س) وقف شده است و به برکت وجود واقفان خیراندیش همه جامعه از فواید وقف بهره‌مند می‌شوند.

وی با بیان اینکه اگر با نگاه دقیقی بنگریم، می‌بینیم که جامعه اسلامی ما از دیرباز تاکنون در همه ابعاد زندگی فردی و اجتماعی مردم، با وقف سروکار داشته است، گفت: وقف در زمینه‌های نیازهای امروز جامعه اسلامی بسیار مهم بوده و باید با کار فرهنگی واقفان را به ایجاد وقف در این زمینه‌ها ترغیب کرد.

حجت‌الاسلام زین‌العابدینی با بیان اینکه وقف می‌تواند نیازهای فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی جامعه را به‌خوبی تأمین کند، ابراز کرد: باید توسعه موقوفات جدید در اولویت کار ادارات اوقاف قرار گیرد تا بتوان به نیازهای مختلف جامعه پاسخی منطقی داد و مشکلات نیازمندان را نیز حل کرد.

مدیرکل اوقاف همدان با بیان اینکه فرهنگ وقف محدود به مسائل و رفع نیاز در مسجد، حسینیه، احکام دینی و مذهبی نیست، بیان کرد: امروز واقفان برای تعیین نیت موقوفه خود هیچ محدودیتی ندارند و می‌توانند بنا به نیاز جامعه نیت وقف را مشخص کنند.

captcha