هشدار علمای بحرین نسبت به پیامدهای اقدامات فرقه‌گرایانه رژیم ‌آل‌خلیفه
کد خبر: 1430454
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۲

هشدار علمای بحرین نسبت به پیامدهای اقدامات فرقه‌گرایانه رژیم ‌آل‌خلیفه

گروه بین‌الملل: علما و روحانیون بحرین با صدور بیانیه‌ای که دیروز، ۲۴ تیرماه، منتشر شد، توهین و تعدی مستمر مزدوران رژیم آل‌خلیفه به شیعیان و مقدسات آنان را محکوم کردند.

به گزراش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «الفرات نیوز»، به دنبال اهانت مستمر نیروهای رژیم آل‌خلیفه به شیعیان و مقدسات آن‌ها در بحرین، روحانیون این کشور با صدور بیانیه‌ای تعدی و توهین مزدوان آل‌خلیفه به شیعیان و اعتقادات آن‌ها را محکوم کردند.
در این بیانیه تاکید شده است: روحانیون و مردم بحرین چنین اهانت‌های آشکار به شیعیان و متهم کردن آن‌ها به ارتداد و کفر و تهدید روحانیون شیعه به ترور و قتل را به شدت محکوم می‌کنند. روحانیون بحرینی در این بیانیه با تأکید بر این که فردی نزدیک به رژیم حاکم، چنین تهدیدها و اهانت‌هایی را علیه شیعیان مطرح کرده، آمده است: روحانیون، حاکمیت را در این خصوص مسئول می‌دانند و همه آزادگان و دلسوزان امنیت و یکپارچگی کشور، باید به شیوه‌های مسالمت‌آمیز این طغیانگری ویرانگر طایف‌ گری را محکوم کنند.
در ادامه این بیانیه، روحانیون بحرینی اظهار کردند که ملت بحرین با همه مؤلفه‌ها و طوایف خود بر وحدت و یکپارچگی تأکید می‌کنند و تحت تاثیر چنین اقدامات تحریک‌آمیز و کورکورانه قرار نخواهند گرفت.
این بیانیه به امضای سید جواد الوادعی، آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم، علامه عبدالله غریفی، شیخ حسین الستری و شیخ محمد صالح الربیعی رسیده است.
یادآور می‌شود، 22 تیرماه سال جاری، عادل فلیفل، یکی از سرهنگان سابق سرویس اطلاعات بحرین، آیت الله شیخ عیسی قاسم، عالم برجسته بحرینی را کافر نامید.
 وی در واکنش به پیشنهاد آیت‌الله شیخ عیسی قاسم برای تشکیل شورای اسلامی اهل سنت و شیعه، وی را کافر خواند و از ایشان خواست توبه کند و پیش از آن که خواستار تشکیل شورای اسلامی اهل سنت و شیعه شود، خودش وارد اسلام شود.
این سرهنگ سابق سرویس اطلاعاتی رژیم آل‌خلیفه، در ویدیویی که در شبکه‌های اجتماعی انتشار یافته گفته است که شورای مزبور اگر هم تشکیل شود کافر خواهد بود و او با هر کسی که وارد این شورا شود، مبارزه خواهد کرد.
فلیفل در این ویدیو شیخ عیسی قاسم را با تعابیر تند و توهین‌آمیزی تهدید کرد.
آیت‌ الله شیخ عیسی احمد قاسم در خطبه‌های نماز جمعه هفته قبل خواستار تشکیل شورای اسلامی اهل سنت و شیعه در بحرین شده بود.

captcha