روز قدس، زمینه‌ساز حاکمیت حکومت اسلامی است
کد خبر: 1430875
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۲

روز قدس، زمینه‌ساز حاکمیت حکومت اسلامی است

گروه سیاسی: امام جمعه بیرجند از همه مردم خواست تا در روز جهانی قدس بهترین حضور و اعلان را داشته باشند تا با این شرایط زمینه برای حاکمیت حکومت اسلامی و سقوط حکومت‌های مستکبر فراهم شود.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، حجت‌الاسلام علی رضایی، امام جمعه بیرند روز گذشته، 27 تیر در خطبه‌های نماز جمعه بیرجند گفت: توجه به سیاست‌های نظام در مباحث فرهنگی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که امروز باید مورد توجه قرار گیرد.



وی با تأکید بر استفاده از هنر در جهت تعالی انسان بیان کرد: هنر را برای رشد انسان می‌خواهیم و باید از آن در این مسیر استفاده کنیم.



امام جمعه بیرجند به بیانات گهربار مقام معظم رهبری در جمع شعرا اشاره کرد و افزود: ایشان در این جمع فرمودند شعر حافظ هویت ملی ماست و هویت ملی عبارت از مشخصه‌های فرهنگی است.



رضایی ادامه داد: اگر فرهنگ از ملتی گرفته شود آن ملت به معنای واقعی کلمه نابود می‌شود و هر چه داریم ناشی از این هویت فرهنگی است و اگر آن نبود انقلاب ما هم پیروز نمی‌شد.



وی با اشاره به روز جهانی قدس اظهار کرد: این روز امسال از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است و ما باید تلاش کنیم آن را پرشکوه‌تر از هر سال برگزار کنیم.



خطیب نماز جمعه بیرجند با اشاره به اینکه مسلمانان فلسطین به دست دشمنان در حال قتل‌عام هستند، افزود: در این بین بعضی از کشورهای اسلامی به دنبال پیاده کردن خواسته‌های آمریکا و اسرائیل هستند.



رضایی از همه مردم خواست تا در روز جهانی قدس بهترین حضور و اعلان را داشته باشند تا با این شرایط زمینه برای حاکمیت حکومت اسلامی و سقوط حکومت‌های مستکبر فراهم شود.



وی به شب‌های قدر اشاره کرد و گفت: همه باید تلاش کنیم تا بوی محبت، عدالت و پاکی حضرت علی‌(ع) را به اندازه توان خود در جامعه گسترش دهیم.



امام جمعه بیرجند خندان‌ترین چهره در میدان‌های جنگ را از ویژگی‌های آن حضرت در جهاد اصغر و گریه‌کننده‌ترین انسان در محضر خدا را از ویژگی‌های آن امام بزرگوار در جهاد اکبر عنوان کرد و لفزود: همه باید از این امام بزرگوار در زندگی خود الگو بگیریم.



رضایی با بیان اینکه اگر گفته می‌شود که در شب‌های قدر بیدار بمانید و عبادت کنید برای ارتباط بیشتر با خداوند است، یادآور شد: اگر می‌خواهید خدا شما را در این شب‌ها ببخشد ابتدا باید شما همه را ببخشید تا هم شما و هم دیگران در این شب‌ها سعادتمند شوید.

captcha