مادامی که فرهنگ ایثار و شهادت حاکم است، عزت و بزرگواری نصیب ملت می‌‌شود
کد خبر: 1434020
تاریخ انتشار : ۰۵ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
فرمانده تیپ ۳۳ هوابرد المهدی(عج) جهرم:

مادامی که فرهنگ ایثار و شهادت حاکم است، عزت و بزرگواری نصیب ملت می‌‌شود

خبرنگاران افتخاری/ عبدالرحمن رحمانیان: سردار حسینی در در مجمع خادم‌الشهدای جهرم گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت حاکم است، عزت و بزرگواری نصیب ملت می‌شود.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، در اجتماعی باشکوه، اولین مجمع خادم‌الشهدا یادمان شهدای عملیات کربلای4، علقمه، عصر شنبه، چهارم مردادماه با حضور خادمان شهدا و جمعی از مسئولان شهرستان جهرم برگزار شد.

سردار سرتیپ سیدنورالله حسینی، فرمانده تیپ مستقل 33 هوابرد المهدی(عج) جهرم در این مجمع، ضمن خیر مقدم به میهمانان و حضار و با گرامیداشت یاد شهدای دفاع مقدس و تأکید بر رساندن پیام و فرهنگ ایثار و شهادت به دیگران توسط رزمندگان و یادگاران دفاع مقدس به عنوان رسالتی مهم، گفت: اگر ما این فرهنگ را روایت نکنیم نباید توقع داشته باشیم کسی از بیرون بیاید و این را روایت کند.

وی این مهم را مسئولیتی بر دوش رزمندگان دوران دفاع مقدس دانست و گفت: تا زمانی که فرهنگ ایثار و شهادت حاکم است عزت و بزرگواری نصیب ملت می‌شود.

حسینی در ادامه به سخنان رهبر انقلاب در ایام بازدید راهیان نور از مناطق عملیاتی اشاره کرد و اهمیت دادن ایشان به این مناطق را در راستای حفظ و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مورد تأکید قرار داد و گفت: این سخنان مایه دلگرمی است.

وی در ادامه توضیحاتی در مورد چگونگی شکل‌گیری یادمان علقمه که در منطقه اجرای عملیات کربلای 4 در دوران دفاع مقدس توسط تیپ 33 المهدی(ع) احداث شده و در حال تکمیل است، ارائه کرد.

فرمانده تیپ المهدی(عج) جهرم در ادامه از تلاش‌های بیش از 120 نفر از خادمان شهدا که در ایام دیدار کاروان‌های راهیان نور در منطقه به خدمت‌رسانی همت گماشته بودند تقدیر کرد و از ادامه کار مهندسی در یادمان علقمه پس از اتمام بازدید زائران شهدا سخن گفت.

حسینی کمک و یاری فکری، معنوی و مالی و ... همه مردم و مسئولان به یادمان علقمه در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و دفاع مقدس را با پذیرش زائر در سال جاری نیز خواستار شد و بحث یادمان علقمه را بحثی فرهنگی خواند و ادامه این کار فرهنگی در سال‌های آتی با استمرار جلسات مجمع خادم‌الشهدای کربلای4 را مورد تأکید قرار داد.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام رضا آبیار، مسئول فرهنگی یادمان شهدای کربلای4، علقمه و از روحانیون فعال در عرصه فرهنگی اظهار کرد: رزمندگان شرکت‌کننده در این اجتماع بنا به دو نگاه خوشحالند، اول اینکه یاد و خاطره همرزمان شهیدشان هنوز در اذهان و قلب‌ها زنده است. نگاه دوم اینکه جوانان نسل سوم انقلاب پیروی از شهدا و رزمندگان را فراموش نکرده‌اند و ادامه‌دهنده راه آن‌ها هستند.

وی راهیان نور را بزرگترین عملیات فرهنگی کشور خواند و در بخش دوم سخنان خود به ارتحال عالم ربانی و استاد بزرگ اخلاق اسلامی، آیت‌الله شیخ حسین شب زنده‌دار جهرمی(ره) اشاره کرد و ضمن تسلیت این ضایعه بزرگ جهان اسلام، در مورد ویژگی‌ها و نفوذ اخلاقی آن فقیه و مجتهد بزرگ، مطالبی ایراد کرد و حق آن بزرگوار بر امت اسلام بویژه مردم جهرم را متذکر شد.

یادآور می‌شود، پخش کلیپ از مراحل مختلف ساخت و ساز، بازدید زائران شهدا و مسئولان کشوری و لشکری از یادمان علقمه، برگزاری نماز جماعت مغرب و عشا و ضیافت افطار از دیگر برنامه‌های اولین مجمع خادمان شهدای عملیات کربلای4 در جهرم بود.

captcha