تفکر در خلقت آفرینش از راه‌های درک حضور حضرت حق است
کد خبر: 1435573
تاریخ انتشار : ۱۳ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۲
یک هنرمند نقاش زنجانی:

تفکر در خلقت آفرینش از راه‌های درک حضور حضرت حق است

گروه اندیشه: تفکر در خلقت آفرینش و جهان، یکی از راه‌های مناسبی است که موجب درک حضور خداوند متعال می‌شود و لذا اگر به دنبال چرایی در خلقت و امورات زندگی باشیم، به زیبایی‎های آن پی می‌بریم و می‌توانیم به زندگی سعادتمند و سرشار از موفقیت دست یابیم.

حسن ترخوانه، هنرمند نقاش زنجانی در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، گفت: هنرهای اصیل استان زنجان رو به خاموشی می‌رود و مسئولان باید بکوشند تا با ترویج فرهنگ و نیز ایجاد شرایط مناسب، این هنرها را زنده نگه داشته و به دفاع از آن بپردازند.

وی عنوان کرد: تفکر در خلقت جهان، یکی از راه‌های مناسبی است که موجب درک حضور خداوند متعال می‌شود و لذا اگر به دنبال چرایی در خلقت و امورات زندگی باشیم، به زیبایی‎های آن پی می‌بریم و می‌توانیم به زندگی سعادتمند و سرشار از موفقیت دست یابیم.

این هنرمند نقاش زنجانی ادامه داد: از آن‌جایی که از کودکی نسبت به دنیا، فضا، موجودات و انسان‎ها کنجکاو بوده‌ام و به تفکر در خلقت پرداخته‌ام، این امر موجب کشف برخی زیبایی‎ها در خلقت و فضای پیرامونم شده و سعی در نقش زدن این زیبایی‎ها بر کاغذ و بوم داشته‌ام.

دریافت مدال افتخار از سوی سید‌حسن نصرالله

ترخوانه اظهار کرد: علاقه به نقاشی از کودکی و با توجه به تشویق‎های مادر در وجودم پرورانده شده و پس از آن توجه به دنیای اطراف موجب شده است تا علاقه به این هنر در وجودم افزایش یافته و در این راه گام بردارم.

وی با بیان این‌که 35 سال از عمر خود را وقف هنر کرده‌ام، بیان کرد: در دوران مختلف از جمله جنگ تحمیلی و پس از آن جنگ‌های لبنان و فلسطین در مناطق جنگی حضور یافته و تبلیغات ضدجنگ را برعهده داشتم و در نمایشگاه‎‌های مختلف ملی و بین‌المللی حضور پیدا کردم.

این هنرمند زنجانی اضافه کرد: دریافت مدال افتخار حزب‌الله از سوی سیدحسن نصرالله، دریافت تندیس نقشه فلسطین به هنگام حضور در اردوگاه‎های فلسطین و کسب عنوان هنرمند برتر در نمایشگاه‎های باکو از افتخاراتی بوده است که در سال‌های اخیر کسب کرده‌ام.

وی در پایان یادآور شد: هنر استان نیاز به توجه جدی مسئولان و حمایت آنان دارد و پیشرفت علم و فناوری موجب دور شدن مردم از هنر و هنرمندان شده است که امری مضر برای جامعه است که هنرمندان را نیز متأثر خواهد کرد.

captcha