تولید پویانمایی سفر حج؛ ۵۰ درصد کار تولید شده است
کد خبر: 1445151
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۰:۳۳

تولید پویانمایی سفر حج؛ ۵۰ درصد کار تولید شده است

گروه فضای مجازی: مدیر بخش چند رسانه‌ای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی اعلام کرد: فاز دوم دانشنامه حج شامل نرم‌افزار پویانمایی حج تا یک سال آینده آماده ارائه به علاقه‌مندان می‌شود.

حجت‌الاسلام و المسلمین عبدالحمید مرتضوی‌منش، مدیر بخش چند رسانه‌ای مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با اشاره به رونمایی از فاز اول دانشنامه حج با عنوان «لبیک 1» گفت: فاز دوم این دانشنامه شامل پویانمایی سفر حج است که از چند سال پیش کار آن آغاز شده است.

وی در خصوص این اثر گفت: در این نرم‌افزار که به صورت سیمولیشن و سه بعدی طراحی شده است، زائر وارد صحنه شده و اعمال حج را در فضای طراحی شده انجام می‌دهد.
مرتضوی‌منش با اشاره به اینکه 50 درصد این نرم افزار شامل بخش‌های مختلف مسجد‌الحرام تاکنون آماده شده است، گفت: در صورت کمک مسئولان حج و زیارت و مرکز نور امیدواریم این نرم افزار طی یک سال آینده به بهره‌برداری برسد.
وی در پاسخ به این سؤال که آیا تهیه نرم افزاهایی برای آموزش اعمال مخصوص مساجد کوفه و سهله در عتبات عالیات نیز در دست تولید دارید یا خیر، گفت: آرزوی ما این است که بتوانیم در این زمینه نیز فعالیت کنیم اما اولویت ما در حال حاضر حج است و امیدواریم بتوانیم چنین اقدامی را نیز در دستور کار خود قرار دهیم.

captcha