وظیفه حکومت تنها توصیه کردن نیست/ تکنولوژی‌های ارتباطی همراه پیوست فرهنگی باشد
کد خبر: 1446479
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۵
معاون اول قوه قضائیه:

وظیفه حکومت تنها توصیه کردن نیست/ تکنولوژی‌های ارتباطی همراه پیوست فرهنگی باشد

گروه سیاسی: حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای با تأکید بر اینکه وظیفه حکومت اسلامی تنها توصیه کردن نیست، گفت: باید زیرساخت‌ها برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن اخلاق و فرهنگ جامعه مهیا شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام والمسلمین غلامحسین محسنی‌اژه‌ای، معاون اول قوه قضائیه امروز، 12 شهریور در مراسم تودیع و معارفه رئیس کل جدید دادگستری استان فارس که در شیراز برگزار شد، وظیفه جمهوری اسلامی را فراهم کردن زمینه لازم برای رشد و تعالی همه انسان‌ها دانست و با بیان اینکه این وظیفه محدود به مرزهای ایران نبوده و انسان‌های جهان را شامل می‌شود، گفت: جمهوری اسلامی وظیفه دارد زمینه‌ای برای همه انسان‌های حق‌طلب فراهم کند که بتوانند با استفاده از استعدادهای ذاتی خود به آنچه خداوند برایشان به‌عنوان نقطه مطلوب و کمال سعادت تعیین کرده، دست‌ یابند.
وی با تأکید بر اینکه وظیفه حکومت اسلامی تنها توصیه کردن نیست، بلکه باید زیرساخت‌ها برای جلوگیری از خدشه‌دار شدن اخلاق و فرهنگ جامعه نیز مهیا شود، گفت: حکومت اسلامی وظیفه دارد زمینه اشتغال تمام افراد را تا حد مقدور فراهم کند؛ همچنین رفاه اجتماعی و توأم با عدالت را برای همگان ایجاد کند و دولت و حکومت اسلامی موظف است که برای آحاد جامعه امنیت و آسایش فراهم کند.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای از بین بردن بیسوادی، بیکاری، توزیع مناسب و عادلانه ثروت و فرصت‌ها، تأمین سلامت جسمی و روحی و ... را از دیگر وظایف حکومت اسلامی دانست و تأکید کرد: اجرای قوانین و حسن اجرای آن زمینه‌ساز دست‌یابی به عدالت است و اگر همه ملزم به قانون نباشیم مشکلات عدیده‌ای دامنگیر جامعه خواهد شد.

اجرای سلیقه‌ای قانون یکی از آفات حکومت است
وی اجرای سلیقه‌ای قانون را یکی از آفات حکومت دانست و تأکید کرد: قانون باید اجرا شود و خوب اجرا شود، یکی از وظایف قوه قضائیه نظارت بر حسن اجرای قوانین است، هرکس در هرجا به قانون عمل نکرد، باید براساس قانون با او برخورد شود.
این مقام مسئول تأکید کرد: مردم باید این احساس را داشته باشند که اگر مورد ظلم و تجاوز واقع شدند، دستگاه و مجموعه‌ای هست که حق آنان را براساس قوانین عادلانه بگیرد.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای همچنین با بیان اینکه هیچ کس مخالف استفاده از فناوری‌های نوین ارتباطی نیست، تأکید کرد: همه کسانیکه در این استان و در کل کشور مسئولیتی دارند اعتقادشان بر استفاده مطلوب از فناوری‌های جدید است، اما باید زیرساخت‌ها را ملی و فناوری‌ها را بومی کنیم، نه اینکه هر چیزی مورد استفاده قرار می‌گیرد اطلاعات ما اول در دست دشمن قرار گیرد و بعد به خودمان بازگردانده شود، همه موظف به ایجاد زیرساخت‌های تکنولوژی‌های ارتباطی به شکل ملی و بومی هستیم و می‌توانیم این کار را انجام دهیم، کمااینکه در بسیاری از زمینه‌ها نشان داده‌ایم.
وی اطلاع‌رسانی درست و به‌موقع به مردم برای آگاهی کامل از خطرات شبکه‌های مجازی ماهواره و زمینه‌های ارتباطی را لازم دانست و گفت: همه مسئولان وظیفه دارند که این زمینه‌ها را به شکل پاک در اختیار مردم قرار دهند، کسی انتقاد و اعتراض ندارد که چرا نسل سوم فلان دستگاه می‌آید، اعتراض این است که چرا برخی مسئولان وظیفه خود را در انجام خدمت‌رسانی صحیح به‌خوبی انجام نداده‌اند. باید فراهم شدن زمینه‌های استفاده از تکنولوژی‌های مدرن ارتباطی همراه به پیوست مناسب امنیتی و فرهنگی باشد.
حجت‌الاسلام محسنی اژ‌ه‌ای با اشاره به وقایع اخیر منطقه گفت: در سه سال گذشته استکبار جهانی به ضمیمه ارتجاع منطقه دست به دست هم دادند که مقاومت را در منطقه سوریه، لبنان و غزه از پای در آورند، همه یک طرف قرار داشتند و مقاومت به پشتیبانی ایران قدرتمند در یک ‌طرف دیگر قرار داشت.

ایران اسلامی در مبارزه با قدرت‌های بزرگ به الگو بدل شده است
وی با بیان اینکه ایران اسلامی در مبارزه با قدرت‌های بزرگ به الگو بدل شده است، افزود: امروز خواسته همه ملت‌های جهان، خارج شدن از زیرسلطه ستمکاران و ظالمان است، اما راه رسیدن به این خواسته مذاکره و دیپلماسی نیست، گرچه نمی‌توان مذاکره و دیپلماسی را نهی کرد، اما در مقابل ظالم و ستمگر و زیاده‌خواه، ایستادگی  و مقاومت و هم‌عهدی هم‌دینان کارساز است.
حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای با تأکید بر اینکه همه باید بدانیم در چه مقطعی از زمان هستیم، ‌جایگاهمان کجاست و چه مسئولتی برعهده داریم تا متناسب با آن حرکت و تلاش کنیم، گفت: امروز در مقطعی زندگی می‌کنیم که بسیاری از انسا‌ن‌ها در قرون و دوره‌های گذشته چنین شرایطی نداشته‌اند و ما در نظام اسلامی و زیر پرچم ولایت تنفس می‌کنیم و تمام حق در برابر همه باطل قرار گرفته و با تمام تلاشی که شیطان بزرگ و همراهانش دارند که صدای اسلام ناب را خاموش کنند، موفق نبوده‌اند.
وی عنوان کرد: در این 35 سال ستمکاران و ظالمان هرچه زور نظامی، اطلاعاتی، تبلیغاتی، سیاسی، اقتصادی و افکار شیطانی داشتند همه را تجمیع کرده، شرق و غرب دست به دست هم دادند و در مقابل یک ملت و البته یک ملت انقلابی قرار گرفتند اما موفق نبودند.

captcha