وجود 4 موقوفه دانش‌آموزی در سطح کردستان
کد خبر: 1451844
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۹

وجود 4 موقوفه دانش‌آموزی در سطح کردستان

گروه اجتماعی: معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اینکه دانش‌آموزان آینده‌سازان کشور اسلامی هستند، گفت: چهار موقوفه دانش‌آموزی در سطح کردستان وجود دارد.

حجت‌الاسلام مهدی مرادی، معاون فرهنگی اوقاف کردستان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از کردستان، با بیان اینکه در سطح استان کردستان چهار موقوفه دانش‌آموزی وجود دارد، اظهار کرد: در  قروه یک موقوفه، در بیجار دو موقوفه و در شهرستان سنندج نیز یک موقوفه دانش‌آموزی وجودارد.

وی افزود: طرح مهر تحصیلی جهت کمک به کودکان بی‌سرپرست و دانش‌آموزان بی‌بضاعت اجرا می‌شود زیرا اجرای این طرح باعث گسترش فرهنگ کمک به نیازمندان به ویژه دانش‌آموزان فقیر و کم‌درآمد است.

معاون فرهنگی اوقاف کردستان با تأکید بر حمایت خیّران از دانش‌آموزان بی‌بضاعت، عنوان کرد: دانش‌آموزان و دانشجویان آینده‌سازان جامعه هستند و تأمین نیازهای اساسی آن‌ها باعث پیشرفت‌های علمی  کشور خواهد شد.

وی بیان کرد: در طرح مهر تحصیلی امسال از عواید و درآمدهای این موقوفات مرتبط به 150 نفر کمک‌هایی از قبیل لوازم‌التحریر شامل دفتر، بسته‌های هندسی، مداد رنگی، دفترچه یادداشت و مداد و خودکار خریداری و در اختیار دانش‌آموزان قرار داده‌ایم تا آن‌ها  بتوانند با خیالی آسوده در مدارس حاضر شده و به یادگیری علم بپردازند.

حجت‌الاسلام مرادی اظهار کرد: از این تعداد 150 نفر دانش‌آموز، 80 نفر از شهرستان سنندج و بقیه مربوط به شهرستان بیجار و قروه هستند که این طرح نیز در امامزادگان این شهرستان‌ها با حضور مسئولان اوقاف برگزار شد.

وی بیان کرد: این طرح مهر تحصیلی با دعوت از مسئولان و خیّران در سطح استان و با هدف تکریم از خیران و موسسات مرتبط با طرح، تجلیل از واقفان و ارائه مشاوره‌های لازم جهت ایجاد وقف‌های جدید برگزار شد.

معاون فرهنگی و اجتماعی اوقاف و امور خیریه استان کردستان با اشاره به اهمیت ترویج وقف در جامعه افزود: وقف حقیقتی است که اگر به آن توجه دقیق شود و تبلیغ درست صورت گیرد و در جامعه بسط و گسترش پیدا کند، بسیاری از مشکلات جامعه در زمینه‌های مختلف حل می‌شود.

وی یادآور شد: خداوند در قرآن کریم همه مردم را به سبقت گرفتن در کارهای نیک و خیر تشویق می کند و به یقین وقف کردن اموال و دارایی ها مهمترین و ماندگارترین انفاق و کارهای نیک است.

captcha