مقاومت ملت‌های اسلامی در منطقه الهام‌گرفته از روح حاکم دوران دفاع مقدس است
کد خبر: 1453080
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۷
مقیمی:

مقاومت ملت‌های اسلامی در منطقه الهام‌گرفته از روح حاکم دوران دفاع مقدس است

گروه اجتماعی: استاندار مرکزی مقاومت امروز ملت‌های اسلامی در منطقه را نشئت گرفته از روح حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: امروز تکلیف همه ماست که با حفظ انسجام داخلی از جبهه مقاومت ایجاد شده در منطقه حمایت کنیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، محمدحسین مقیمی، استاندار مرکزی امروز، اول مهر در مراسم افتتاحیه نمایشگاه دفاع مقدس در اراک، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هشت سال دفاع مقدس، گفت: برپایی نمایشگاه با مضامین جنگ هشت ساله دفاع مقدس و نشان دادن گوشه‌هایی از عملیات‌های مختلف در طول این ایام تداوم حرکتی ارزش‌مدار و انقلابی است که از پیروزی انقلاب جمهوری اسلامی ایران آغاز شده و تا زمان ظهور حکومت ولی عصر(عج) ادامه دارد.

وی بیان کرد: نمایشگاه‌های دفاع مقدس یادآور خاطراتی از دوران هشت سال جنگ و مقاومت برای افرادی است که آن دوران را به‌خوبی به یاد یاد دارند و می‌تواند به‌عنوان یک الگو برای نسل جوانی باشد که در آن دوران حضور نداشته‌اند.

مقیمی با تأکید بر ضرورت ترویج فرهنگ جهاد و شهادت برای نسل جوان، اظهار کرد: نسل جوان ما امروز باید بداند که در دوران هشت سال دفاع مقدس چه بر ملت ایران گذشت و این مهم تنها در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و حفظ دستاوردهای آن دوران محقق خواهد شد.

استاندار مرکزی افزود: عزت، اقتدار و سربلندی امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مرهون مجاهدت رزمندگان و شهدا در دوران هشت سال دفاع مقدس است و این مهم باید امروز به خوبی برای نسل جوان ما تبیین شود.

وی نشر فرهنگ غنی دفاع مقدس را تکلیف امروز همگان دانست و تصریح کرد: دفاع از کیان اسلام و انقلاب به فرمان رهبر معظم انقلاب تکلیف دیروز ملت ایران بود که به خوبی محقق شد و امروز همگان در راستای نشر فرهنگ ایثارو شهادت موظف و مسئول هستند و باید نهایت تلاش و همت را داشته باشند.

مقیمی با اشاره به توطئه‌های رژیم صهیونیستی واستکبار جهانی بر علیه ملت‌های مسلمان اظهار کرد: با توجه به گسترش روز افزون توطئه‌های استکبار جهانی بر علیه ملت‌های اسلامی و بروز مخاطرات جدی بر علیه ملت ایران در منطقه، مسئولان نظام مقدس جمهوری اسلامی باید با تأسی بر روحیه مقاومت حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس بر اساس اولویت‌های موجود در جامعه با یک برنامه‌ریزی کاربردی و اصولی حرکت کنند.

وی ادامه داد: استکبار جهانی امروز با ایجاد گروهک‌های تروریستی بر علیه کشورهای اسلامی سعی  در براندازی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و درهم شکستن روحیه مقاومت ملت‌های مسلمان دارد و برگزاری این قبیل نمایشگاه‌ها و حضور رزمندگان و بسیجان قوت قلبی برای ملت‌های مسلمان و تقویت روحیه مقاومت آنان خواهد بود.

استاندار مرکزی در ادامه مقاومت امروز ملت‌های اسلامی در منطقه را نشئت گرفته از روح حاکم بر دوران هشت سال دفاع مقدس دانست و گفت: امروز تکلیف همه ماست که با حفظ انسجام داخلی از جبهه مقاومت ایجاد شده در منطقه حمایت کنیم.

مقیمی با اشاره به اینکه مسئولان نظام باید در ارتباط با مسائل بین‌المللی آنچه که مدنظر رهبر معظم انقلاب است را دنبال کرده و بر اساس آن حرکت کنند، اظهار کرد: امروز اگر بتوانیم فرهنگ ایثار و شهادت را در بین اقشار مختلف جامعه بویژه نسل جوان حاکم کنیم؛ قطعاً خواهیم توانست قدم بزرگی در راستای مسائل فرهنگی مورد تأکید رهبر معظم انقلاب برداریم.

وی با تأکید بر لزوم پیاده‌سازی فرهنگ اقتصاد مقاومتی در جامعه، افزود: نهادینه کردن فرهنگ اقتصاد مقاومتی راه برون‌رفت کشور از مسائل اقتصادی است و می‌تواند نقش مهمی نیز در حوزه مسائل و معضلات فرهنگی ایفا کند.

استاندار مرکزی در پایان تصریح کرد: تمامی مسئولان دستگاه‌های اجرایی مکلفند تا از برپایی این قبیل نمایشگاه‌ها و سایر فعالیت‌های فرهنگی نهایت حمایت را داشته باشند تا بتوانیم شاهد آثار مطلوب و مثبت آن‌ها در سطح جامعه باشیم.

captcha