آموزش تخصصی و معنامحور در جلسات قرآنی ـ مردمی خرمشهر
کد خبر: 1453703
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۴

آموزش تخصصی و معنامحور در جلسات قرآنی ـ مردمی خرمشهر

گروه فعالیت‌های قرآنی: یک فعال قرآنی خرمشهر جلسات مردمی آموزش‌ قرآن را تخصصی و معنامحور دانست و گفت: برگزاری این جلسات باعث می‌شود قاریان بیشتر به قواعد علاقه‌مند شوند و قرائت خود را بر اساس معانی آیات تنظیم کنند.

شاهین خزلی، فعال قرآنی شهرستان خرمشهر در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، جلسات قرآنی مردمی این شهرستان را معرفی کرد و گفت: جلسات قرآنی ـ مردمی در این شهرستان به‌طور ثابت، شنبه‌ها در منزل یکی از فعالان قرآنی و سه‌شنبه‌ها در حسینیه فاطمیه تشکیل می‌شود. مجری این برنامه مجمع القراء شهرستان خرمشهر است که این مجمع را گروهی از فعالان و منتخبان قرآنی شهر تشکیل داده‌اند و در آن مباحث فنی قرائت، ترتیل، حفظ و مداحی مطرح می‌شود.

وی با بیان اینکه در این جلسات همه اقشار شرکت می‌کنند، گفت: جلسات گروه مجمع‌القراء از سال 84 با حضور قراء، حفاظ، مرتلان، مداحان، مبتهلان و گروه‌های تواشیح آغاز شده و تاکنون ادامه یافته است.

خزلی ادامه داد: همچنین روزهای یکشنبه، جامعه قاریان قرآن در منزل مجدمی تشکیل جلسه می‌دهند. در این جلسات بیشتر قشر جوان شرکت می‌کنند.

این فعال قرآنی اظهار کرد: دیگر جلسات مردمی قرآن در خرمشهر، روزهای شنبه و دوشنبه در مسجد النبی(ص) و مسجد امام رضا(ع) است. این جلسات ویژه قشر نوجوان است. استاد این دو جلسه محمود قاسمیان از پیشکسوتان قرآنی خرمشهر است.

وی با بیان اینکه این جلسات به صورت خودجوش و مردمی برگزار و اداره می‌‌شود، گفت: در این جلسات، آموزش‌ها به‌صورت تخصصی است و قاریان و مرتلان معلومات خود را به‌صورت عملی در قرائت خود به کار می‌گیرند. در واقع این جلسات به منزله مرحله عملی اجرای معلومات قرآنی این قاریان است و 80 درصد موفقیت قاری بستگی به این مرحله دارد که بتواند دانسته‌های خود را به‌کار گیرد.

خزلی افزود: برگزاری این جلسات باعث می‌شود بچه‌ها بیشتر به قواعد علاقه‌مند شوند و قرائت خود را بر اساس معانی آیات تنظیم کنند. استفاده از لحن‌ها و مقام‌ها بر اساس معنا و مفهوم آیات کار شاق و مهمی است که در این جلسات آموزش داده می‌شود.

این فعال قرانی در پایان تأکید کرد: مؤسسات قرآنی باید در کنار آموزش خود، توجه قرآن آموزان را به معنا و مفهوم آیات جلب کنند.

captcha