ضرورت افزایش تبلیغات به‌منظور شناخت «نهج‌البلاغه»
کد خبر: 1454632
تاریخ انتشار : ۰۶ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۶

ضرورت افزایش تبلیغات به‌منظور شناخت «نهج‌البلاغه»

گروه فعالیت‌های قرآنی: با توجه به اینکه گرایش کم‌رنگ قرآن‌آموزان به آموزش‌های نهج‌البلاغه از شناخت سطحی آنان ناشی می‌شود،‌ ضرورت افزایش تبلیغات به منظور شناخت «نهج‌البلاغه» مورد تأکید است.

فریبا بهمنی، مدیر مؤسسه قرآنی شهدای بهمنی اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با تأکید بر جایگاه ارزشمند نهج‌البلاغه،‌ تصریح کرد: افزایش شناخت قرآن‌آموزان در زمینه نهج‌البلاغه نیز باید مورد توجه ویژه‌ای قرار گیرد.

وی با بیان اینکه برگزاری دوره‌های آموزشی نهج‌البلاغه این مؤسسه از جنب و جوش کمتری نسبت به دوره‌های آموزشی قرآن برخوردار هستند، گفت: اقبال کمتر قرآن‌آموزان به نهج‌البلاغه از شناخت سطحی و در برخی موارد از نبود شناخت لازم سرچشمه می‌گیرد که لازم است تبلیغات با محوریت افزایش شناخت افراد در مورد نهج‌البلاغه مورد توجه و عمل قرار گیرد.

مدیر مؤسسه شهدای بهمنی ادامه داد: از جمله راهکارهایی که می‌تواند به نتایج خوبی منتهی شود،‌ به‌کارگیری آموزش غیرمستقیم است؛ به این معنی که مؤسسات قرآنی در برنامه‌های آموزشی خود علاوه بر کلاس‌های اختصاصی نهج‌البلاغه از آموزش‌های عمومی و مقدماتی به صورت غیرمستقیم نیز توشه‌گیری کنند.

وی در پایان یادآور شد: مؤسسه قرآنی شهدای بهمنی اهواز به منظور توسعه گستره دانش‌ قرآن‌آموزان در رابطه با نهج‌البلاغه، دوره‌ آموزش این مجموعه را در ترم پاییزه قرآن‌آموزان برنامه‌ریزی کرده است. کلاس‌های قرآنی پاییزه نیز در قالب آموزش روخوانی، روانخوانی، حفظ و... است که هم‌اکنون بیش از 300 قر‌آن‌آموز در این مؤسسه قرآنی حضور فعال دارند.

captcha