واکنش مصری‌ها به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر(ص)/ تحریف بعثت نبوی در «شارلی ابدو»
کد خبر: 1457387
تاریخ انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۹

واکنش مصری‌ها به توهین نشریه فرانسوی به پیامبر(ص)/ تحریف بعثت نبوی در «شارلی ابدو»

گروه بین‌الملل: شخصیت‌های سیاسی و اسلامی و افکار عمومی مصر نشر کاریکاتوری جدید در نشریه فکاهی «شارلی ابدو» فرانسه که در آن گستاخانه به ساحت مقدس نبی مکرم اسلام(ص) توهین شده است را به شدت محکوم کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «مصر الیوم»، محمد الشحات الجندی، رئیس سابق شورای عالی امور اسلامی مصر و عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی این کشور اظهار کرد: داعش و گروه‌ها و تشکیلات تکفیری به اسلام اهانت می‌کنند و اقدامات تروریستی مخالف آموزه‌های اسلامی مرتکب می‌شوند.
وی افزود: آنچه که این سازمان‌های تروریستی انجام می‌دهند، اقدام نشریه شارلی ابدو مبنی بر نشر تصویری موهن به پیامبر(ص) را توجیه نمی‌کند.
تحریف بعثت پیامبر(ص) در شارلی ابدو
الجندی تصریح کرد: محمد(ص) پیام‌آور محبت و تسامح و بعثتش رحمتی برای جهانیان بود و این اقدام شارلی ابدو، تحریف حقیقت و واقعیت است.
وی با بیان این که نشر تصاویری موهن به پیامبر(ص) در شارلی ابدو، تجاوزی آشکار به نماد اول اسلام(نبی(ص)) است، گفت: همه کشورهای اسلامی باید با تجمع در مقابل سفارتخانه‌های فرانسه موضع خود را در این خصوص اعلام کنند.
فعالان سیاسی مصر نیز با محکومیت حرکت ضد اسلامی شارلی ابدو، از وزارت خارجه مصر و سفارت این کشور در پاریس واکنش در برابر این اقدام موهن که احساسات مسلمانان را در عید قربان تحریک کرده است، خواستار شدند.
حامد ابوطالب، عضو مجمع پژوهش‌های اسلامی مصر نیز تأکید کرد: اقدام نشریه فکاهی شارلی ابدو اهانت به ملت‌های مسلمان و سران این کشورها است.
شیخ عبدالحمید اطرش، رئیس اسبق کمیته فتوای الازهر با استناد به آیه 63 سوره فرقان «وَعِبَادُ الرَّحْمَنِ الَّذِینَ یَمْشُونَ عَلَى الْأَرْضِ هَوْنًا وَإِذَا خَاطَبَهُمُ الْجَاهِلُونَ قَالُوا سَلَامًا: وبندگان خداى رحمان کسانى‏‌اند که روى زمین به نرمى گام برمى‏‌دارند و چون نادانان ایشان را طرف خطاب قرار دهند، به ملایمت پاسخ مى‌‏دهند» نیز گفت: این نخستین‌بار نیست که چنین اتفاقی می‌افتد، بهترین پاسخ به چنین کسانی سکوت است. 
توهین شارلی ابدو بخشی از طرح سازمان‌یافته حامیان داعش علیه اسلام است
شیخ احمد ترک، مدیر اداره مساجد جامع وزارت اوقاف مصر نیز نشر کاریکاتورهای موهن به پیامبر(ص) در شارلی ابدو را بخشی از طرح ضد اسلامی بین‌المللی و سازمان‌یافته‌ای دانست که ابرقدرت‌هایی که تشکیلات داعش را پایه‌گذاری کرده‌اند، آن را رهبری می‌کنند.
مسئولان نشریه شارلی ابدو در شماره جدید این مجله در واکنش به فعالیت گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه، تصویری کاریکاتوری و موهن از پیامبر اسلام (ص) بر جلد این نشریه منتشر کردند.
شارلی اِبدو، (به فرانسوی: Charlie Hebdo) به معنای هفته‌نامه شارلی، نشریه فکاهی است که چهارشنبه‌ها در فرانسه منتشر می‌شود. این نشریه بارها با نشر کاریکاتور به پیامبر(ص) توهین و احساسات مسلمانان را تحریک کرده است.
در سپتامبر ۲۰۱۲ انتشار کاریکاتورهایی با موضوع پیامبر(ص) در این نشریه باعث تظاهرات گسترده مسلمانان علیه این نشریه و دولت فرانسه در کشورهای جهان شد.

captcha