مردم‌داری اساس کار پلیس در اجرای مأموریت‌هاست
کد خبر: 1458912
تاریخ انتشار : ۱۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۵
سرهنگ گودرزی:

مردم‌داری اساس کار پلیس در اجرای مأموریت‌هاست

گروه اجتماعی: سرپرست فرماندهی انتظامی خمین مردم‌داری را اساس کار پلیس در اجرای مأموریت‌های انتظامی و اقدامات علمی و فرهنگی در راستای پرورش پلیس جامعه محور دانست.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، سرهنگ محمدعلی گودرزی، سرپرست فرماندهی انتظامی خمین پنجشنبه، 17 مهرماه در نشست علمی پلیس با دانشگاه که در دانشگاه آزاد این شهرستان برگزارشد، ضمن تبریک هفته ناجا و هفته ولایت، هفته ناجا را فرصت مغتنمی برای بازخوردگیری از فعالیت‌ها و اقدامات پلیس در تعامل خوب و سازنده با سایر دستگاه‌های اجرایی در ارتقای امنیت پایدار در جامعه عنوان کرد.

وی با اشاره به شعار سال جاری هفته ناجا پلیس، تلاش جهادی، کارآمدی، اقتدار، افزود: هر سال شعاری متناسب با شرایط در ناجا با انجام تحقیقات مشخص و تصویب می‌شود که این شعار رویکرد پلیس را نه‌تنها در یک سال بلکه برای سال‌های متمادی مشخص می‌کند.

سرپرست فرماندهی انتظامی خمین مردم‌داری را اساس کار پلیس دانست و اظهار کرد: بدون همکاری مردم امنیت محقق نمی‌شود و پلیس نیز با توجه به این نقش مردم تمامی تلاش خود را برای تکریم جامعه به کار بسته است.

گودرزی با بیان اینکه مردم داری اساس کار پلیس در اجرای ماموریت ها انتظامی و اقدامات علمی و فرهنگی است در راستای پرورش پلیس جامعه‌محور است ابراز امیدواری کرد: با تعامل علمی سازنده و مداوم بین دانشگاه و پلیس شاهد ارتقای سطح علمی اقدامات انتظامی باشیم.

به گزارش ایکنا، شمسی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خمین نیز در ادامه این نشست ضمن تبریک هفته ناجا به تمامی کارکنان نیروی انتظامی، افزود: برای پیشبرد اهداف پلیس در راستای حفظ امنیت پایدار، مردم‌داری مقوله‌ای مؤثر است که متولی امر امنیت حافظان اصلی نظم در جامعه به شمار می‌روند.

وی اظهار کرد: دانشگاه آمادگی کامل برای انجام تحقیقات علمی پیرامون شعار امسال ناجا را دارد که این امر در بین دانشجویان و اساتید اطلاع‌رسانی می‌شود.

رئیس دانشگاه آزاد خمین یکی از مواردی که می‌تواند به مردم داری پلیس کمک کند را کارآمدی دانست و تصریح کرد: اگر پلیس بتواند با روش‌های علمی و فرهنگی از وقوع جرائم بکاهد یا در کشف جرم موفق باشد این موارد موجب افزایش اعتماد مردم به پلیس می‌شود.

این مقام مسئول در پایان افزایش دانش حقوقی کارکنان نیروی انتظامی را موجب آشنایی بیشتر آنان با حقوق شهروندی دانست که این امر می‌تواند باعث ارتقاء مردم داری پلیس در جامعه می‌شود.

captcha