ایجاد نوگرایی و جذابیت برای تبلیغ دین و مبانی اعتقادی محور برنامه‌های کانون‌های مساجد باشد
کد خبر: 1459285
تاریخ انتشار : ۲۰ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۲۹
مدیرکل ‌ارشاد ‌هرمزگان:

ایجاد نوگرایی و جذابیت برای تبلیغ دین و مبانی اعتقادی محور برنامه‌های کانون‌های مساجد باشد

گروه اجتماعی: یکی از مواردی که باید در حوزه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به آن توجه ویژه شود، ایجاد نوگرایی و جذابیت برای تبلیغ دین و مبانی اعتقادی است

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، علیرضا درویش‌نژاد، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان روز گذشته، 19 مهرماه در جمع خبرنگازان با اشاره به تأکید مقام معظم رهبری مبنی بر فعال نگه داشتن کانون‌های مساجد، اظهار کرد: نگاه مقام معظم رهبری به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، نگاهی آرمانی و بلند است و همه ما باید از آن الگو بگیریم.
مدیرکل ‌ارشاد ‌هرمزگان گفت: یکی از مواردی که باید در حوزه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به آن توجه ویژه شود، ایجاد نوگرایی و جذابیت برای تبلیغ دین و مبانی اعتقادی است.
وی با تاکید بر پرهیز از برداشت‌های سطحی و عامیانه از مسجد، عنوان کرد: نوع برداشت‌ها از این مکان مقدس باید نگاه رو به رشد باشد.
درویش نژاد با بیان اینکه زاویه نگاه به مسجد از منظر نظم اجتماعی باید نگاهی مترقی باشد، افزود: همه ارکان هستی بر پایه یک نظم استوار بوده و مسجد نیز نمادی از جریان نظم اجتماعی عبادی است.
مدیرکل ارشاد هرمزگان با بیان اینکه مسجد به معنی سجده است و سجده در مفاهیم عرفانی فقط سر بر زمین گذاشتن نیست، اظهار کرد: یکی از مواردی که باید در حوزه کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد به آن توجه ویژه شود، ایجاد نوگرایی و جذابیت برای تبلیغ دین و مبانی اعتقادی است.
وی با بیان اینکه مسجد باید هم مکان جذب فکری و علمی و هم جذب فیزیکی باشد، تأکید کرد: کانون‌های فرهنگی ـ هنری باید فضایی ایجاد کنند تا افراد مختلف حتی کسانی‌که با مسجد بیگانه‌اند، جذب این مکان معنوی شوند.
مدیرکل ارشاد هرمزگان با بیان اینکه مسجد باید به محلی برای حضور نخبه‌های فرهنگی، علمی و پژوهشی تبدیل شود، گفت: تکریم افرادی که وارد مسجد می شوند یکی از مهمترین راه‌های نگهداشت نیرو در این مکان مقدس است.
درویش‌نژاد توجه به زیبایی مسجد را مورد تأکید قرار داد و افزود: اگر به مقوله زیبایی و نشاط در کانون‌های فرهنگی مساجد توجه نشود، به مهمترین هدف که جذب افراد است، دست نخواهیم یافت.
وی در بخش دیگری از سخنانش با اعلام حمایت اداره‌کل ارشاد از کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد، عنوان کرد: این اداره کل در کنار توجه به بخش‌های مختلف فرهنگی ـ هنری و هنرمندان، توجه ویژه‌ای به حوزه کانون‌های مساجد و فعالان این عرصه دارد.
مدیرکل و ارشاد هرمزگان اظهار کرد: از کانون‌هایی که در حوزه‌های مختلف فرهنگی ـ هنری ازجمله عفاف و حجاب، دفاع مقدس و … طرح‌های علمی و کارشناسی شده ارائه کنند، حمایت خواهیم کرد.
درویش‌نژاد با اشاره به وضعیت اقلیمی استان، تجهیز مساجد به سیستم سرمایشی را ضروری دانست و بر تقویت کتابخانه، راه‌اندازی خانه‌های فرهنگ دیجیتال در مساجد و همچنین توجه به کانون‌های فرهنگی ـ هنری مساجد تأکید کرد.
وی گفت: با توجه به نیاز اقشار مختلف جامعه به استفاده از کتاب‌های تخصصی، راه‌اندازی کتابخانه‌های تخصصی توسط کانون‌های فرهنگی ـ  هنری مساجد باید در دستور کار باشد.
به گزارش ایکنا، در ۶ ماهه نخست سال جاری تعداد ۲۴۵ کانون فرهنگی ـ هنری مساجد در شهرستان‌های مختلف استان هرمزگان راه‌اندازی شده که در انتهای این نشست به صورت نمادین مجوز ۵ کانون به مسئولان آنها اعطا‌ شد.

 

captcha