اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر استان البرز
کد خبر: 1466205
تاریخ انتشار : ۱۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۱۴

اقامه نماز ظهر عاشورا در سراسر استان البرز

گروه اجتماعی: رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز از برپایی نماز ظهر عاشورا در سراسر استان البرز خبر داد.

حجت‌الاسلام سید اکبر موسوی، رئیس ستاد اقامه نماز استان البرز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از البرز، گفت: عاشورا یعنی نماز و نماز امر واجبی است که باید در جامعه، خواندن آن علنی و آشکار باشد. نماز ستون دین است، به‌گونه‌ای که قبولی سایرعبادات نیز در گروی قبولی این عبادت خاص است.
وی با بیان این نکته که نماز مرز میان ایمان و کفر است، تصریح کرد: کسی که از عمد نماز را ترک کند، از دین خارج شده و برای برگشتن باید توبه کند؛ چراکه مرز میان ایمان و کفر نماز است. نماز تنها و عالی‌ترین عبادتی است که تعطیلی‌بردار نیست و سرچشمه همه خوبی‌ها و فیوضات الهی، این امر الهی است.
مدیر ستاد اقامه نماز در البرز یادآور شد: هدف امام حسین(ع) از قیام عاشورا احیای امر اقامه نماز بود و ایشان حتی در میدان کارزار نیز خواندن نماز جماعت را فراموش نکردند.
وی با بیان اینکه نماز علنی ظهر عاشورا تبلیغات سوء دشمنان را باطل کرد، گفت: نتیجه و پیامد تأکید و عشق امام حسین(ع) به اقامه نماز به‌صورت علنی، بسیاری از تبلیغات سوء را در خصوص سلاله اهل بیت(ع) باطل کرد.
حجت‌الاسلام موسوی در پایان گفت: به‌منظور نهادینه‌سازی فرهنگ نماز علنی در جامعه، ستاد اقامه نماز استان البرز که سال گذشته نیز نماز ظهر عاشورا را باشکوه هرچه تمام‌تر برگزار کرد، مقدمات اقامه این نماز عظیم را برای امسال نیز فراهم ساخته است.

captcha