جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور برپا می‌شود
کد خبر: 1476397
تاریخ انتشار : ۰۲ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۳
۴ تا ۶ آذرماه؛

جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور برپا می‌شود

گروه اندیشه: مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور از برگزاری جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور از ۴ تا ۶ آذر به میزبانی استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، فاطمه رضایی کوخدان، مدیرکل فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه پیام نور با اعلام خبر برگزاری جشنواره کشوری نشریات دانشجویی دانشگاه‌های پیام نور گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته در دانشگاه پیام نور و نگاه فرهنگی ریاست دانشگاه نسبت به این نوع فعالیت‌ها در سالی که طبق فرمایش مقام معظم رهبری، دغدغه فرهنگی یکی از مهم‌ترین مسائلی است که مدیران باید به آن توجه کنند، جشنواره سراسری نشریات برگزار خواهد شد.
وی افزود: امسال بیست و پنجمین سال تلاش و بالندگی دانشگاه پیام نور است و به یُمن همین موضوع، پس از راه‌اندازی سامانه جامع نشریات دانشگاه پیام نور که در نوع خود بی‌نظیر است؛ برآن شدیم تا با برگزاری جشنواره‌ای کشوری نسبت به محک زدن کیفی نشریات و همچنین ایجاد حس رقابتی سالم میان دانشجویان اقدام کنیم. این نوع جشنواره منطبق بر استانداردهای جشنواره نشریات وزارت علوم، تحقیقات و فناوری است.
وی تصریح کرد: به دلیل وجود تجربیات قبلی در استان مرکزی، میزبانی جشنواره به این استان سپرده شد تا ضمن بهره‌گیری از تجربیات گذشته، سنگ بنای مستحکمی برای سال‌های آتی ایجاد شود و هرساله شاهد بالندگی هرچه بیشتر این جشنواره باشیم.
مدیرکل فرهنگی دانشگاه پیام نور اظهار کرد: در این جشنواره 400  نشریه دانشجویی از همه استان‌های کشور شرکت خواهند کرد که فرآیند ثبت نام تا 15 آبان ادامه داشت و پس از آن مراحل داوری انجام گرفته است.
وی تأکید کرد: داوران این جشنواره همگی از سابقون این نوع جشنواره‌ها هستند که با هماهنگی خانه نشریات وزارت علوم برای سنجش نشریات دانشگاه پیام نور منتخب شدند تا از نظر سطح داوری در بالاترین حد ممکن قرار گیرد.
رضایی اضافه کرد: در حاشیه این جشنواره، نمایشگاهی از نشریات دانشگاه پیام نور که در سال‌های اخیر به چاپ رسیده‌اند برپا خواهد شد تا در معرض بازدید عموم قرار گیرد.
وی با تأکید بر ضرورت رعایت قوانین مربوط به نشریات دانشجویی توسط دانشگاه‌های کشور تأکید کرد: با توجه به لزوم رعایت دستورالعمل‌های وزارتی و رعایت حقوق فعالان این عرصه و همچنین کیفی‌سازی نشریات دانشجویی، برنامه‌های متنوع و گسترده‌ای در دستور کار اداره‌کل فرهنگی و فوق برنامه قرار گرفته است که ان‌شاءالله به مرور زمان این فعالیت‌ها انجام خواهد گرفت.
یادآور می‌شود، جشنواره کشوری نشریات دانشگاه پیام نور از 4 تا 6 آذر به میزبانی استان مرکزی برگزار می‌شود.

captcha