تظاهرات 50 هزار مسلمان ترك در حمايت از مردم مظلوم فلسطين
کد خبر: 1488048
تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۳۸۵ - ۱۰:۵۶

تظاهرات 50 هزار مسلمان ترك در حمايت از مردم مظلوم فلسطين

گره بين‌الملل: 50 هزار نفر از مردم زن و مرد ترك به نشانه حمايت از مردم فلسطين در برابر جنايات رژيم اسراييل در خيابان‌های استانبول تظاهرات كردند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)به نقل از اسلام آنلاين، معترضان با حمل پرچم‌هايی كه برروی آنها نوشته شده بود«تماشاچی كشتار نباشيد» و «همه ما فلسطينی هستيم» خشم و انزجار خود را نسبت به جنايات رژيم صهيونيستی نشان دادند.
در ميان معترضان رييس حزب اسلام‌گرايی سعادت ، رييس اتحاديه معلم‌ها و رييس مركز آمريكايی مطالعات اسلامی حضور داشتند.
«اربكان»، نخست وزير سابق نيز از طريق ارتباط ويدئويی برای تظاهر كنندگان سخنرانی كرد و نسبت به كشتار مردم مظلوم فلسطين ابراز تأسف كرد.وی سكوت كشورهای اسلامی را در مقابل اين جنايت‌ها خفت بار ناميد.
رييس جمهور سابق تركيه همچنين از دولت اردوغان برای سكوتش در مقابل كشتار رژيم اسراييل انتقاد كرد.وی در ادامه بر اهميت تحريم اقتصادی به عنوان سلاحی عليه اسراييل تأكيد كرد.
«دكتر صالح سلطان»، رييس مركز آمريكايی تحقيقات اسلامی نيز در جمع معترضان گفت:ما مردم جهان و بويژه مسلمانان را به فشار بر دولت‌های خود به منظور مقابله با رژيم صهيونيستی و تحريم اسراييل فرامی‌خوانيم.
وزارت امور خارجه تركيه در بيانيه‌ای در روز هشتم جولای از كشتار مردم مظلوم فلسطين ابراز نگرانی كرد.
«عبدالله گل»، وزير امور خارجه تركيه در اين بيانيه گفت:كشتار مردم مظلوم فلسطين مقابل چشمان جهانيان خجالت آور است.
در اكتبر سال ، 18 عضو از 22 عضو اتحاديه اعراب تصميم بر احيای تحريم تجاری اسراييل گرفتند.
حملات اسرييل به نوار غزه از روزی شروع شد كه يك سرباز اسراييلی به دست فلسطينی‌ها اسير شد.اسرييل ادعا كرد كه حمله آنها برای آزادی اين سرباز اسراييلی بوده است.
تا كنون بيش از 50 نفر غير نظامی فلسطينی در حملات وحشيانه صهيونيست ها كشته شده اند.
captcha