علما احياگر فرهنگ دينی ـ مذهبی كشور هستند
کد خبر: 1709583
تاریخ انتشار : ۲۸ آبان ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۲

علما احياگر فرهنگ دينی ـ مذهبی كشور هستند

گروه سياسی و اجتماعی: شناساندن علمايی نظير شيخ بهاری كه در احيای فرهنگ دينی و مذهبی ايران نقش ارزنده‌ايی داشته‌اند، روشی مناسب برای الگو دادن به جامعه است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه همدان، به نقل از ستاد برگزاری كنگره آيت‌الله بهاری، آيت‌الله هاشمی شاهرودی در ديدار با اعضای ستاد اجرايی كنگره آيت‌الله شيخ محمد بهاری، خواستار توجه بيشتر آموزش و پرورش، صدا و سيما و رسانه‌ها به معرفی و شناساندن مفاخر و بزرگان دينی فرهنگی و علمی كشور در قالب كتاب‌های درسی، فيلم، سريال و تئاتر و ساير روش‌های تبليغی شد.
وی افزود: در شرايطی كه بسياری از كشورها به روش‌های مختلف سعی دارند تاريخ و فرهنگ و تمدن محدود خود را بزرگ جلوه دهند و به جهان معرفی كنند، تلاش ايران برای معرفی مفاخر و بزرگان خود بايد بيش از پيش باشد.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: گراميداشت ياد بزرگان دينی و ملی كشور، گراميداشت فضيلت‌ها و ارزش‌هايی است كه آنان برای احيای آن تلاش و مجاهدت كردند و ميراث گرانقدری را برای ما به يادگار گذاشتند و برپايی چنين همايش‌هايی می‌تواند در شناساندن ابعاد مختلف شخصيتی اين بزرگان و احيای ميراث اسلامی، فرهنگی و ملی كشور مؤثر باشد.
وی اظهار كرد: در حاليكه كشورهای ديگر به مسائل كم ارزش و حتی غير واقعی به عنوان ميراث فرهنگی و تاريخی خود بها می‌دهند و سعی می‌كنند فرهنگ و تاريخ خود را تبليغ كنند، ما با داشتن فرهنگ غنی و شخصيت‌های بزرگواری كه در تاريخ بی‌نظير و كم‌نظير هستند بايد تمام تلاش خود را برای معرفی اين بزرگواران به كار گيريم.
هاشمی شاهرودی با تأكيد بر اينكه علما و بزرگانی مانند شيخ محمد بهاری در احيا و تقويت فرهنگ دينی و مذهبی ايران و گسترش معارف اسلامی نقش ارزنده داشته‌اند، افزود: شناساندن اين علما روشی مناسب برای الگو دادن به جامعه است و تأسی به اسوه‌ها در دين اسلام به عنوان يكی از روش‌های تربيتی همواره مطرح بوده و مورد تأكيد است.
وی با اشاره به آنكه در كنار نزول قرآن، پيامبر(ص) به عنوان الگويی عملی و اسوه‌ای تمام عيار در جامعه اسلامی بوده، تأكيد كرد: در طول تاريخ كشورمان علما و فقهای بزرگی بوده‌اند كه دقت در زندگی و سير و سلوك معنوی آنان می‌تواند الگويی كامل را به جامعه اسلامی ما معرفی كند و مسئولان ذيربط بايد تلاش كنند از طريق روش‌های متنوع اين الگوها را به جامعه معرفی كنند.
رئيس قوه قضائيه تصريح كرد: شخصيت بزرگ و تاريخی امام راحل كه تربيت يافته مكتب اسلام و علما و فقهای بزرگ اسلام بوده است، يكی از اين نمونه‌هاست كه توانست سلسله معارف و ارزش‌های عميق اسلامی را كه هدفش تعالی انسان است و از علما و بزرگان دينی به جای مانده بود در عمل پياده كند.
captcha