برپايی مراسم سالانه تجليل از بانوان حافظ قرآن عربستان
کد خبر: 1733062
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۸۷ - ۱۴:۳۷

برپايی مراسم سالانه تجليل از بانوان حافظ قرآن عربستان

گروه بين‌الملل: مراسم سالانه تجليل از بانوان حافظ قرآن عربستان امروز 30 دی‌ماه به همت مركز حفظ قرآن «خبيث بن عدی» عربستان ويژه بانوان در شهر «رياض» پايتخت اين كشور برگزارشد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به ‌نقل از خبرگزاری رسمی عربستان(SPA)، در اين مراسم از 17 بانوی عربستانی كه در سال 1429 هجری قمری موفق به حفظ كامل قرآن شدند، تجليل و جوايز نفيسی از سوی اداره امور قرآن كريم وابسته به وزارت اوقاف و امور اسلامی عربستان به اين بانوان حافظ كل قرآن اهداشد.
«عبدالرحمن بن محمد الفارس» ناظر مركز قرآنی «خبيث بن عدی» رياض گفت: هدف از برپايی اين مراسم، ايجاد انگيزه ميان بانوان برای حفظ قرآن كريم و نشر و تعميم فرهنگ و ارزش‌های قرآنی و اسلامی در جامعه است.
وی با تأكيد بر اهميت نقش مراكز حفظ قرآن در تقويت فرهنگی قرآنی در جامعه، افزود: حفظ قرآن علاوه بر تأثير فردی، باعث تهذيب جامعه از پليد‌ی و فساد اجتماعی ‌می‌شود.
«ناصر الكندری» ناظر مراكز قرآنی عربستان نيز با ارائه سخنانی در اين مراسم، بر ضرورت توسعه فعاليت‌ مراكز قرآنی عربستان و تربيت جوانان و نوجوانان اين كشور بر اساس فرهنگ و آموزه‌های قرآن كريم و دين مبين اسلام تأكيدكرد.
captcha