نشست بررسی مسايل موسسات قرآنی گچساران برگزار شد
کد خبر: 1825425
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۸۸ - ۱۱:۰۳

نشست بررسی مسايل موسسات قرآنی گچساران برگزار شد

مديران مراكز قرآنی گچساران صبح ديروز 21 شهريورماه با مسئولان شهرستان ديدار و مشكلات و مسايل پيرامون فعاليت خود را بيان كردند.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) در كهگلويه‌وبويراحمد، در اين جلسه كه شنبه 21شهريورماه در ساختمان فرمانداری گچساران تشكيل شد؛ «سيدزمان علی‌پور» رئيس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی گچساران با ارائه گزارشی از فعاليت‌های قرآنی شهرستان، گسترش فرهنگ قرآنی در دولت نهم را يكی از بارزترين مصاديق خدمت‌گزاری دولت عنوان كرد و افزود: بيمه كردن 35 مربی قرآن، عقد تفاهم‌نامه با موسسات قرآنی گچساران، تقدير از قرآن‌آموزان برتر، تجهيز موسسات قرآنی برتر و توزيع قرآن و كتب دينی و مذهبی از جمله خدمات دولت نهم بود.
«سعيد محمودی» كارشناس قرآن اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدير موسسه قرآنی «غدير»، مشكلات موجود را در سه موضوع اساسی تقسيم‌بندی و برای هر كدام راهكاری ارائه كرد.
محمودی اولين معضل را در كمبود امكانات اوليه اداری از قبيل ميز، صندلی، وايت‌برد، كولر و.... دانست و راه‌حل آن را واگذاری اموالی كه در ادارات مورد نياز نيست به موسسات قرآنی عنوان كرد تا طی صورت جلسه‌ای به موسسات قرآنی داده شود.
محمودی دومين معضل را در كمبود اعتبار موسسات قرآنی برشمرد و راهكار آن را اختصاص يك‌ درصد از نيم‌درصد اعتبار فرهنگی ادارات به گسترش فعاليت‌های قرآنی دانست كه با ابلاغ فرماندار به ادارات می‌شود.
كارشناس قرآن اداره ارشاد اسلامی گچساران سومين معضل را نبود ساختمان مستقل موسسات عنوان كرد كه اين موسسات يا اجاره شده‌اند و يا در ساختمانی با كمبود جا و مكان روبرو هستند و راه‌كار آن را رايزنی با سازمان مسكن و شهرسازی دانست.
«زهرا اكبری» مدير «جامعةالقرآن» گچساران مسايل و معضلات قرآنی را در بخش مسكن موسسات، عدم پرداخت حقوق مربيان به علت نبود اعتبار لازم، نبود جا و مكان آموزشی با وجود استقبال بی‌نظير مردم، نداشتن امكانات اوليه اداری موسسات خواند و از مسئولان تقاضای همكاری كرد.
«ناهيد احمدزاده» مدير موسسه قرآنی «آوای ملكوت» معضلات موسسات قرآنی را بی‌توجهی مسئولان به درخواست‌های نماينده‌های موسسات دانست.
همچنين، وی عدم ضمانت اجرايی مصوبات جلسات را از ديگر معضلات جامعه قرآنی عنوان كرد و در ادامه گفت: اگر وضعيت موجود همچنان ادامه يابد احتمال عدم ادامه فعاليت موسسات به‌دليل مشكلات موجود از قبيل نداشتن اعتبار لازم جهت پرداخت اجاره‌بهای مكان، حقوق مربيان و هزينه آب و برق و گاز و ...وجود دارد.
«منوچهر حبيبی» فرماندار گچساران، در ادامه اين نشست طی سخنانی قرآن را راهنمای بشريت و عمل و توجه بدان را مايه برتری جامعه دانست و افزود: ما هرچه داريم از قرآن داريم و همه تلاش‌های ماٰ برای پياده كردن دستورات قرآن است.
فرماندار گچساران فعاليت فرهنگی را در يكی دو سال گذشته مثبت ارزيابی كرد و افزود: همين كه امروز مشكلات، ناهنجاری‌ها و بزهكاری‌ها كم شده است نشان از فعاليت مثبت و مورد تإييد دستگاه‌های فرهنگی است.
فرماندار گچساران راهكارهای ارائه شده جهت حل معضلات موسسات قرآنی را راهكارهای خوبی دانست و و در خصوص اولين راهكار تإكيد كرد كه با سازمان امور اقتصادی و دارايی مكاتبه می‌شود تا اموال مازاد ادارات به موسسات قرآنی واگذار شود.
حبيبی در خصوص دومين راهكار عنوان كرد: در وهله اول بايد سهم نيم‌درصدی فرهنگی ادارات شهرستان مشخص و ابلاغ شود و بعد با استناد به آن تصميم‌گيری كرد. در اين مورد مديركل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سهم شهرستان را مشخص می‌كند.
فرماندار گچساران سومين راهكار را اجرای قانون دانست و افزود: هر موسسه‌ای كه دارای مجوز از اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باشد بايد مدارك خود را بر طبق قانون تحويل سازمان مسكن و شهرسازی دهد. در صورت عدم پاسخ‌گويی دواير مسكن و شهرسازی، ما از مجرای قانون جوابگوی شما خواهيم بود.
captcha