«قدس در هنر شرق شناسان» در امان بررسی شد
کد خبر: 1861097
تاریخ انتشار : ۲۳ آذر ۱۳۸۸ - ۱۳:۳۹

«قدس در هنر شرق شناسان» در امان بررسی شد

گروه فرهنگ و هنر: «قدس در هنر شرق شناسان» ديروز 22 آذر ماه با همكاری انجمن هنرمندان تجسمی اردن و وزارت فرهنگ اردن در امان، پايتخت اين كشور بررسی شد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه اردن به نقل از روزنامه «الدستور» اين كشور، قدس در هنر شرق شناسان در جلسه ديروز همايش «قدس در هنرهای تجسمی» امان بررسی و طی آن روند حضور شرق شناسان در قدس و ثبت اطلاعات خود درباره اين شهر و معماری آن برای حاضران تشريح شد.
همايش قدس در هنرهای تجسمی در راستای سلسله برنامه‌های اردن به مناسبت گراميداشت «قدس؛ پايتخت فرهنگی جهان عرب در سال 2009 ميلادی» 21 آذر ماه در مركز فرهنگی «الحسين» امان آغاز به كار كرد.
گروهی از پژوهشگران و منتقدان هنری جهان عرب با حضور در همايش امان، پژوهش‌هايی با موضوع تصوير قدس در هنر تجسمی فلسطينی، عربی و جهانی و تبيين جايگاه شاخص آن در وجدان دينی و انسانی ارائه دادند.
تقويت هويت فرهنگی اسلامی شهر قدس، تأكيد بر جايگاه اين شهر در وجدان دينی و انسانی و حمايت از پايداری ملت فلسطين در برابر اشغالگری‌های صهيونيسم از اهداف برگزاری اين همايش بود.
همايش قدس در هنرهای تجسمی امروز 23 آذرماه با برگزاری جلسه‌ای در مركز فرهنگی الحسين امان ‌و نمايشگاه عكسی با موضوع قدس به كار خود پايان خواهد داد.
captcha