نگارش نخستين قرآن دست‌نويس فلسطين در مسجدالاقصی
کد خبر: 2110492
تاریخ انتشار : ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۶

نگارش نخستين قرآن دست‌نويس فلسطين در مسجدالاقصی

گروه بين‌الملل: نگارش نخستين قرآن دست‌نويس فلسطين با نام «مصحف الاقصی» توسط «ديب مصطفی»، خطاط و هنرمند فلسطينی، در مسجدالاقصی در حال انجام است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از روزنامه «البيان» امارات، اين هنرمند فلسطينی 41 ساله از اكتبر سال 2009 ميلادی تلاش خود را برای نگارش مصحف الاقصی به‌صورت دست‌نويس آغاز و تاكنون 10 جزء از آن را در دويست صفحه سفيد براق، كتابت كرده است.
ديب مصطفی در اين باره اظهار كرد: دليل نامگذاری اين قرآن به مصحف الاقصی، نگارش آن در داخل مسجدالاقصی و بهره‌مندی از شكل آيات و تزئينات قرآنی روی ديوارها و ستون اين مسجد است.
وی با اشاره به سختی‌های كتابت مصحف الاقصی تصريح كرد: از زمان شروع به نگارش اين قرآن، با مشكلات و سختی‌های زيادی در نحوه نگارش، اعراب‌گذاری آيات و حروف مواجه شدم و حتی گاهی به‌خاطر نبود جا برای شماره‌گذاری آيه، مجبور می‌شدم دوباره همان صفحه را كتابت كنم.
ديب مصطفی ضمن انتقاد از عدم پوشش خبری اين فعاليت هنری ـ قرآنی در رسانه‌های گروهی محلی و عربی، تلاش برای حفظ كتاب مقدس قرآن و به جا گذاشتن ميراث تاريخی گرانبها را انگيزه خود از اين فعاليت هنری عنوان كرد.
وی در پايان خاطر‌نشان كرد: سه سال ديگر برای اتمام مصحف الاقصی زمان نياز دارم كه اميدوارم بتوانم در زمان مشخص شده اين اثر معنوی را تكميل كنم.
captcha