تلاش دانشگاه اسلامی مسكو در راستای ترويج فرهنگ اسلامی
کد خبر: 2428323
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۱ - ۰۹:۴۳

تلاش دانشگاه اسلامی مسكو در راستای ترويج فرهنگ اسلامی

گروه بين‌الملل: مسئولان دانشگاه اسلامی مسكو هر ساله اواسط پاييز درب‌های اين دانشگاه را به روی همگان می‌گشايند تا علاقمندان بتوانند اطلاعات لازم را به منظور تحصيل در رشته فرهنگ اسلامی كسب كنند.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) به نقل از شبكه تلويزيونی «Press TV»، دانشگاه اسلامی مسكو تنها دانشگاه روسيه است كه در آن امكان تحصيل در زمينه الهيات و علوم اسلامی وجود دارد.
اين دانشگاه در سال 1999 از سوی مجمع روحانيون مسلمان بخش اروپايی روسيه تأسيس شد.
دانشگاه اسلامی روسيه، علاوه بر همه رشته‌هايی كه در مؤسسات آموزشی روسيه ارائه می‌شود، مانند تاريخ، فلسفه، زبان‌های خارجی و اقتصاد، امكان تحصيل در دوره‌های تاريخ تمدن اسلامی، فقه اسلامی و زبان عربی را نيز برای دانشجويان فراهم آورده است.
اين دانشگاه برنامه‌های تحقيقاتی متعددی را اجرا می‌كند و با مؤسسات آموزشی سراسر روسيه در ارتباط است. دانشگاه اسلامی مسكو به صورت ماهانه يك نشريه به چاپ می‌رساند و در زمينه نشر كتب و مطالعات تحقيقاتی كه با همكاری ديگر دانشگاه‌ها انجام می‌شود، فعاليت می‌كند.
اين دانشگاه در نظر دارد با توجه به جمعيت مسلمانان در شهر، فعاليت‌ها و خدمات آموزشی خود را با كمك دولت اين كشور گسترش دهد.
گفتنی است، فدراسيون روسيه محل زندگی 23 ميليون مسلمان است كه اكثر آن‌ها در شمال قفقاز و جمهوری‌های جنوبی چچن، اينگوشتيا و داغستان ساكن هستند.
اسلام پس از مسيحيت ارتدكس دومين دين بزرگ روسيه است و مسلمانان حدود 15 درصد از جمعيت 145 ميليون نفری اين كشور را تشكيل می‌دهند.
captcha