مفتی قدس بستن حرم ابراهيمی به روی مسلمانان را محكوم كرد
کد خبر: 2584323
تاریخ انتشار : ۱۳ شهريور ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۵

مفتی قدس بستن حرم ابراهيمی به روی مسلمانان را محكوم كرد

گروه بين‌الملل: مفتی اعظم قدس و ديار فلسطين، تصميم اسرائيل برای بستن ورودی‌های حرم ابراهيمی به روی نمازگزاران مسلمانان در روزهای پنج‌شنبه و جمعه اين هفته، 14 و 15 شهريورماه، به بهانه آغاز سال نو عبری را به شدت محكوم كرد.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از روزنامه «الدستور» چاپ اردن، شيخ محمد‌حسين، مفتی قدس و ديار فلسطين و خطيب مسجدالاقصی ديروز، 12 شهريورماه، با صدور بيانيه‌ای تأكيد كرد: اين اقدام اسرائيل با جنگ انتقامی كه شهرك‌نشينان صهيونيست عليه مساجد آغاز كرده‌اند و همچنين فراخوان گروه‌های تندرو برای يورش به مسجدالاقصی كه قرار است امروز، 13 شهريورماه، عملی شود، هم‌زمان شده است.
شيخ محمد‌‌حسين در ادامه افزود: اين گونه اقدامات به معنای محروم‌كردن مسلمانان از انجام مناسك دينی و تبانی مقامات رسمی اسرائيل با شهرك‌نشينان صهيونست و چشم‌پوشی آنان از جنايات شهرك‌نشينان عليه ملت و مساجد ما است.
مفتی اعظم قدس و ديار فلسطين در ادامه نسبت به عواقب اقدامات تحريك‌برانگيز شهرك‌نشينان صهيونيست به نيروهای اشغالگر هشدار داد و بازسازی مساجد فلسطين با اقامه نماز در آن را خواستار شد.
وی در بخش ديگری از بيانيه بر ضرورت توقف اقدامات سازمان‌يافته تروريست‌ها تأكيد و خاطرنشان كرد: اقدامات تروريستی مخالف اديان الهی و قوانين بين‌ا‌لمللی و تعهدنامه‌های حامی آزادی استفاده از اماكن عبادی است.
همچنين، حجازی ابو اسنينه، متولی حرم شريف ابراهيمی طی اظهاراتی مطبوعاتی خاطرنشان كرد: حرم شريف ابراهيمی مكانی اسلامی است و يهوديان و شهرك‌نشينان صهيونيست اجازه سلطه و دخالت در اداره آن را ندارند.
ابو سنينه تصريح كرد: رژيم صهيونيستی بارها به بهانه اذيت شدن شهرك‌نشينان صهيونيست، دروازه‌های حرم ابراهيمی را بسته و مانع پخش اذان در اين مسجد شده است.
نيروهای اشغالگر اسرائيل روزهای پنج‌شنبه و جمعه اين هفته حرم ابراهيمی در شهر «الخليل» را به بهانه آغاز سال جديد عبری به روی مسلمانان می‌بندند تا شهرك‌نشينان صهيونيست راحت‌تر بتوانند در اين مكان وارد شده و جشن برگزار كنند! در روزهای اعلام‌شده ورود مسلمانان به حرم ابراهيمی ممنوع خواهد بود.
captcha