رفع بخشی از مشکلات اجتماعی با ساماندهی ۹ میلیون زن بسیجی در حلقه‌های تربیتی
کد خبر: 2610958
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۳
اصلانی عنوان کرد:

رفع بخشی از مشکلات اجتماعی با ساماندهی ۹ میلیون زن بسیجی در حلقه‌های تربیتی

گروه جامعه: رئیس سازمان بسیج جامعه زنان به عضویت ۹ میلونی زنان در نیروی بسیج اشاره و عنوان کرد: در حال تربیت و آموزش این افراد هستیم تا با حضور در حلقه‌های تربیتی ساماندهی و سبب رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی شوند.

مینو اصلانی٬ رئیس سازمان بسیج جامعه زنان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به بیان اولویت‌های مدنظر زن بسیجی امروز پرداخت و گفت: حضرت زهرا(س)، حضرت خدیجه(س) و حضرت زینب(س) به گفته مقام معظم رهبری معلم اول برای زنان مجاهد انقلاب اسلامی هستند و این زنان نیز الگوی ثانی برای بشریت هستند.

کسب بصیرت و معرفت

وی اولویت‌های الگوهای ثانی را مطابق با سیره بانوان فاضله یاد شده دانست و گفت: در مرحله اول کسب بصیرت و معرفت مدنظر بانوی بسیجی قرار دارد تا با شناخت موقعیت و جریان‌های خاص نوع برخورد خود را با موضوعات مختلف هماهنگ کند و عمل به موقع و به هنگام داشته باشد.

حضور در صحنه

اصلانی در مرحله دوم حضور در صحنه را مکمل بصیرت برشمرد و تصریح کرد: مقام معظم رهبری مبارزه با آمریکا را مساوی با کار و تلاش بیشتر در کشور دانسته‌اند، پس زن بسیجی در حوز‌ه‌های مختلف باید پویا و با تقوا در صحنه باشد.

وی ادامه داد: زن بسیجی در هر صحنه‌ای باشد باید سعی کند بهترین‌ها را از خود بروز دهد، اگر در خانه مجاهدت می‌کند با پرورش فرزندان پویا، آگاه و با ایمان برای فرای جامعه و اگر درعرصه علمی، اقتصادی و اجتماعی فعالیت دارد باید به لحاظ فعالیت، حرفه‌ای‌ترین عمل را از خود بروز دهد و از کم کاری به دور باشد.

رئیس سازمان بسیج جامعه زنان به نتیجه رسیدن فعالیت‌ها را در گرو خالصالنه بودن آن دانست و تصریح کرد: بسیجی اخلاص را از شهدای دفاع مقدس آموخته است و آنچه انجام می‌دهد با بصیرت و معرفت برای کسب رضای الهی و خدمت به جامعه اسلامی است.

زنان بسیجی در عرصه جنگ فرهنگی

وی با تأکید بر اینکه امروز در یک جنگ تمام عیار فرهنگی و اقتصادی به سر می‌بریم گفت: زن بسیجی امروز کمک به تولید ملی و خرید کالای داخلی را وظیفه خود می‌داند و کارآفرینی را از حوزه خانواده خود آغاز کرده و به طبقات بالاتر جامعه تسری می‌دهد.

اصلانی در ادامه به پیگیری بحث سلامت و ورزش در میان بانوان بسیجی اشاره و عنوان کرد: زن بسجی تلاش دارد نهایت سلامت را به خانواده خود هدیه کند، بدین ترتیب خود نیز در این زمینه فعالیت دارد تا بتواند الگویی مناسب برای فرزندان خود باشد.

وی به ثبت نام 9 میلیون بانو به عنوان عضو بسیجی در سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این رقم ظرفیت بالایی دارد واگر تمام این افراد به درستی با روحیه بسجی منطبق شده بودند شاهد تغییرات کیفی مطلوبی در جامعه بودیم اما تا حدی این رقم جنبه کمی دارد.

اصلانی افراد ثبت نام کننده در بسیج را به سه دسته تقسیم کرد و گفت: دسته اول افراد دوستدار بسیج هستند و برای عضویت در آن ثبت‌نام می‌کنند اما به دلیل مشغله کاری قادر به همکاری با این نهاد نیستند. اما در حال تربیت و آموزش این افراد هستیم تا با حضور در حلقه‌های تربیتی ساماندهی و سبب رفع بسیاری از مشکلات اجتماعی شوند.

captcha