عالمان در حقیقت وارثان انبیاء الهی هستند
کد خبر: 2615714
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۳

عالمان در حقیقت وارثان انبیاء الهی هستند

گروه اجتماعی: مدرس حوزه علمیه با بیان اینکه پیشرفت عالم هستی در دنیا و آخرت نتیجه علم و دانش است، گفت: عالمان در حقیقت وارثان انبیاء الهی هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالله صادقی، از اساتید حوزه و دانشگاه امروز، 15 آذر مراسم اربعین ابوالشهدا حجت‌الاسلام رحمت قائمی که در حسینیه حضرت ابوالفضل(ع) سپاه قدس گیلان برگزار شد، علم و معرفت را از صفات ویژه الهی دانست و اظهار کرد: اسلام از جهل و نادانی مبراست و امام علی(ع) فضیلت علم و دانایی را سرآمد تمامی فضائل می‌خواند.

وی با اشاره به آیه 11 سوره مجادله، افزود: اهل ایمان و کسانی که علم را فرا گرفته‌اند، مورد عنایت ویژه خداوند هستند و جایگاه والایی دارند.

این کارشناس دینی با بیان اینکه پیشرفت عالم هستی در دنیا و آخرت نتیجه علم و دانش است، اضافه کرد: فراگیری علم و دانش یکی از ارزشمندترین دارایی‌های انسان و در واقع بهای اوست که می‌تواند به آن دست پیدا کند.

حجت‌الاسلام صادقی با اشاره به سخنان امام جعفر صادق(ع)، رئیس مذهب شیعه که فرمود «انبیاء بالاترین درجات را در میان عالم دارند»، عنوان کرد: انبیاء در اجرای رسالتشان از کسی غیر از خدا ترس نداشتند و لذا عالمان در حقیقت وارثان انبیاء الهی هستند؛ عالمان زهد و تقوا را از انبیاء فرا می‌گیرند و در جامعه ترویج می‌دهند.

مدرس حوزه علمیه قم با اشاره به فضایل مرحوم قائمی و سوابق انقلابی وی، تصریح کرد: ایشان انسانی عالم و متقی و از شاگردان امام خمینی(ره) بود که پیوسته در مسیر ولایت گام برداشت؛ حجت‌الاسلام قائمی در وقایع سال 42 مدرسه فیضیه قم حضور داشت و با ماموران رژیم شاه مبارزه کرد.

هم‌رزم مرحوم قائمی صبر، قناعت و خلق حسنه را از مکارم اخلاقی این شخصیت انقلابی عنوان کرد و یادآور شد: مرحوم قائمی دنیا را با همه فریبندگی‌اش به یک سو نهاده بود و با وجود آنکه می‌توانست به واسطه سابقه روشن، از جایگاه و موقعیت‌های ویژه نیز برخوردار گردد، اما دنیا را به اهلش واگذار کرد و از آن بر اندکی اکتفا نمود.

به گزارش ایکنا، حجت‌الاسلام رحمت قائمی، در سال 1315 در روستای آزارکی از توابع شهرستان رودسر بخش رحیم‌آباد در خانواده‌ای معتقد و دین‌دار متولد شد و بعدها با خلق نیک و حسنه‌اش نشان داد که بهترین نام را برایش برگزیده بودند.

رحمت‌الله قائمی که تحت تربیت پدری مومن و مادری درستکار و پاک بود، به سبب دغدغه‌های دینی و اعتقادی از دیار خود سفر کرد و راهی ام‌القری جهان اسلام قم شد تا در آن خاک مقدس نهال ریشه دار وجودش در آفتاب معرفت بهره‌مند گردد و در مسیر حق و حقیقت رشد نماید.

captcha