توهین به مقدسات شیعه و سنی، نقشه‌ اموی‌های امروزی است/ لزوم افزایش سواد رسانه‌ای مردم
کد خبر: 2621986
تاریخ انتشار : ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۷
رائفی‌پور:

توهین به مقدسات شیعه و سنی، نقشه‌ اموی‌های امروزی است/ لزوم افزایش سواد رسانه‌ای مردم

گروه سیاسی: تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه دقیقاً نقشه‌های معاویه نیز امروز اجرا می‌شود، گفت: عده‌ای عمداً به مقدسات شیعه و سنی توهین می‌کنند تا اهل سنت به زمین دشمنان کشیده شوند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، علی‌اکبر رائفی‌پور، پژوهشگر و تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی روز گذشته، 27 آذر در یادواره سرداران و 380 شهید دانشجوی شهید استان فارس که در تالار فجر دانشگاه شیراز برگزار شد، به راهپیمایی عظیم اربعین حسینی اشاره کرد و گفت: راهپیمایی 20 میلیونی زائران در اربعین حسینی جلوه‌ای از شور و شعور حسینی بود و در واقع از مقدمات ظهور امام زمان(عج) است.

سینه‌زنی جز برای امام حسین(ع) معنا ندارد
وی با تأکید بر اینکه سینه‌زنی جز برای امام حسین(ع) معنا ندارد، افزود: یکی از علائم ظهور امام زمان(عج) نیز خیل عظیم سینه‌زنان است از این‌روست که می‌گوییم این راهپیمایی عظیم که در آن از بسیاری از کشورهای مختلف و ادیان دیگر حضور داشتند، یکی از مقدمات ظهور است.

رائفی‌پور اظهار کرد: این راهپیمایی عظیم نشان داد که خون شهدای اسلام پایمال نشده است و همانطور که راه قدس از کربلا می‌گذرد و زائران به کربلا رفتند،‌ قدس نیز در راه است.
این پژوهشگر مسائل سیاسی در ادامه به دوران دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: روزی به ما حمله کردند و ما سنگرهایی از دست دادیم مانند خرمشهر و حصر آبادان اما توانستیم علاوه بر آن‌ها فاو را هم پس بگیریم و اکنون نیز دشمن باید جواب پس دهد.
وی با بیان اینکه چیزی که میان تمام جوانان وجود دارد، دلی پاک و زمینه بسیار مناسب برای پذیرش حق است، گفت: امروز در جنگ نرم نیز یکسری از سنگرهای خود را از دست دادیم اما همین موجب شد که مردم به‌صورت خودجوش نیز در این جنگ سنگر تشکیل دهند و مقابل دشمن بایستند.

غایت جنگ نرم با دشمنان، نابودی صهیونیست‌هاست
رائفی‌پور با تأکید بر اینکه غایت کار جنگ نرم ما با دشمنان نابودی صهیونیست‌هاست، گفت: ما خون‌های زیادی در این راه داده‌ایم و پای این خون‌ها نیز می‌ایستیم و این وعده الهی است لذا اگر یادواره شهدا برگزار می‌کنیم می‌خواهیم چنین چیزهایی را در اذهان خود باقی گذاریم.

وی با تصریح اینکه ما اجازه نخواهیم داد که خون‌های شهدا پایمال شود، به جنایات داعش اشاره کرد و گفت:‌ امثال داعش در طول تاریخ هم بودند و این سر و صداها زیاد بوده و تکرار شده است، اما کاری که باید کنیم این است که چرایی شکل‌گیری این گروه‌ها را بدانیم.
رائفی‌پور عنوان کرد: در سال 61 هجری قمری اتفاق ناگواری رخ می‌دهد اما باید علت‌ها و چرایی وقوع عاشورا را پیگیری کنیم که دشمنان چه کردند و چه می‌خواهند انجام دهند و باید مراقب باشیم و در این راه علم اهل بیت(ع) را به خصوص به جوانان خود تبیین کنیم.

آنچه واقعه عاشورا را رقم زد، جنگ نرم بود نه سخت
این مدرس دانشگاه با بیان اینکه فتنه‌های آخرالزمان جوان را پیر می‌کند، گفت: در سال 61 هجری چه اتفاقی برای مسلمانان آن روز افتاد؟ مگر آنان امام حسین(ع) را بر روی  دوش پیامبر(ص) ندیده بودند؟ پس چرا آن امام را کشتند؟ باید بفهمیم چه ریشه‌هایی این وقایع داشت و آنچه در آن برهه رخ داد جنگ نرم بود نه سخت.
وی به بخشی از وقایع تاریخی دوران بعد از رحلت پیامبر(ص) و انتصاب خلیفه‌ها و سکوت و ظلم‌ها و دسیسه‌هایی که بر علیه امیرالمؤمنین(ع) توسط امویان روا داشت، اشاره کرد و تمام این وقایع را جنگ نرم دانست.

رائفی‌پور افزود: در آن زمان تمام شاخص‌های جنگ نرم وجود داشت و امروزه نیز اگر سواد رسانه‌ا ی مردم خود را بالا نبریم باید منتظر چنین وقایعی باشیم و در این برهه به چنین مهمی باید توجه کنیم.
این تحلیلگر مسائل سیاسی و اجتماعی با تأکید بر اینکه باید تمام وقایع و علل وقوع عاشورا را در بستر خود سنجید، گفت: امام حسین(ع) در مدینه طرفداران زیادی داشت اما او را از این شهر بیرون کردند و از سوی دیگر قوی‌ترین محبان اهل بیت(ع) در کوفه بودند که به امام حسین(ع) لبیگ گفتند تا به کوفه بیاید و در این زمان جامعه به دو طیف عثمانی و علوی تبدیل شده بود.

ضرورت آشنایی مردم با تاریخ اهل بیت(ع)
وی با بیان اینکه مردم ما تاریخ اهل بیت(ع) را نمی‌دانند در حالی که باید بدانند عاشورا چگونه شکل گرفته است، گفت: در زمان امیرالمؤمنین(ع) چند دسته مردم وجود داشت دسته نخست امام علی(ع) را قاتل عثمان می‌دانستند، دسته دوم شیعیان آن زمان بودند که به‌ آن‌ها علوی‌ها می‌گفتند و شیخین را قبول داشتند و بعد حق را به حضرت علی(ع) می‌دادند و دسته سوم نیز اهل جماعتی بودند که حق را با همه می‌دانستند و می‌گفتند به ما ربطی ندارد اما دسته چهارم کسانی بودند که می‌گفتند از اول حق امام علی(ع) بوده است که دو دسته آخر تعدادشان کم بود اما اکنون زیاد شده‌اند.
رائفی‌پور اظهار کرد: زمانی‌که امام علی(ع) بر سر خلافت می‌آید جنگ شروع می‌شود که تمام تفکرات نژادی، قومی، مالی و غیره همگی این‌ها جمع شد و در عاشورا بروز کرد و آن را شکل داد.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با بیان اینکه ایراد مردم کوفه در زمان امام حسین(ع) سه چیز بود، گفت: نخست این که نماینده امام زمان خود یعنی مسلم‌بن عقیل را نمی‌شناختند زیرا مسلم‌شناسی وظیفه بود و باید جایگاه آن را شناخت. او نماینده امام زمان آن عصر بود اما مردم کوفه امام عصر را قبول داشتند اما نماینده او را خیر.

وی اضافه کرد: شیعه اگر می‌توانست جان مسلم را حفظ کند، جان امام حسین(ع) را قطعاً حفظ کرده بود و اگر نیز اگر شیعه بتواند جان خود و بزرگانش را حفظ کند، جان امام زمان(عج) خود را حفظ خواهد کرد.
رائفی‌پور‌ ایراد دیگر مردم کوفه را نداشتن وحدت توصیف کرد و گفت: در میان اهل بیت(ع) به جز امام زمان(عج)، دو نفر امکان تشکیل حکومت جهانی داشتند یکی امام حسین(ع) و دیگری امام صادق(ع) بود که زمینه‌های تشکیل چنین حکومتی برایشان فراهم بود اما به وسیله جنگ نرم دشمنان و نداشتن وحدت این اتفاق رخ نداد.

توهین به مقدسات شیعه و سنی، نقشه‌های اموی امروزی است
وی با بیان اینکه دقیقاً نقشه‌های معاویه نیز امروز اجرا می‌شود، گفت: عده‌ای عمداً به مقدسات شیعه توهین می‌کنند که عده‌ای نادان به مقدسات اهل سنت نیز توهین کنند تا اهل سنت نیز به زمین دشمنان کشیده  شوند و کسانی‌که امروز این کار را انجام می‌دهند،‌شیعه علی(ع) نیستند بلکه شیعه معاویه هستند و با این کار می‌خواهند اهل سنت را به زمین تکفیری‌ها ببرند.
این تحلیلگر مسائل سیاسی با تأکید بر اینکه عملیاتی روانی امروز گسترده‌تر از دوران صدر اسلام است، گفت: مخاطب و پای منبر معاویه آن روز 2 هزار بود اما امروز مخاطب 2 میلیارد آدم است. ماجرا همان ماجراست اما ابزارها عوض شده‌اند لذا به جای اینکه با ابزار مبارزه کرد، باید روش‌ها را شناخت گرچه در مکان‌هایی نیز حرکت سلبی واجب است.

تنها با سوگواری حسینی جامعه درست نمی‌شود
وی تأکید کرد: اگر شرایط زمانی را درک نکرده و مردم خود را روشن نکنیم، گمان می‌کنند که با امام حسین(ع) گفتن جامعه درست می‌شود؛ در صورتی که قرآن در این زمینه می‌فرماید آن‌ها نمی‌فهمند. لذا نباید تنها در عزاداری عادی باقی ماند و اگر گمان کردیم گریه برای امام حسین(ع) ملاک است، گرچه اشک بر آن حضرت کیمیاست اما این تنهایی کافی نیست زیرا عمر سعد هم برای امام حسین(ع) گریه کرد.
رائفی‌پور اظهار کرد: امروزه مشاهده می‌کنیم برخی از عزاداران برای امام حسین(ع) هیئت رسمی می‌زنند که عده‌ زیادی در این مرحله می‌مانند.

این مدرس دانشگاه اضافه کرد: اما اصل ماجرا برای عده دیگر از سوگواران حسینی این است که با کشتن امام حسین(ع) دربهای رحمت به روی ما بسته شده است و بغض مقدس انتقام می‌گیرد و می‌داند انتقام حقیقی فقط در رکاب مهدی فاطمه(عج) میسر می‌شود.
وی با بیان اینکه منتظران واقعی ظهور از «یا حسین(ع)» به «یا مهدی(عج)» می‌رسند، گفت: ظهور امام زمان(عج) بر حب امام حسین(ع) است زیرا امام حسین(ع) رحمت واسعه است و همه در مکتب او تربیت می‌شوند، از عباس(ع) درس وفاداری و از حضرت زینب(س) درس صبر را فرا می‌گیرند.

captcha