تکرار ادعای باطل و ضدقرآنی جواز شرب خمر از سوی نویسنده عربستانی
کد خبر: 2625514
تاریخ انتشار : ۰۳ دی ۱۳۹۳ - ۱۴:۴۳

تکرار ادعای باطل و ضدقرآنی جواز شرب خمر از سوی نویسنده عربستانی

گروه بین‌الملل: تکرار ادعای باطل و ‌ضد قرآنی جواز شرب خمر از سوی «عبدالله بن بخیت»، نویسنده عربستانی در توئیتر جنجال آفرید.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روزنامه «القدس العربی»، عبدالله بن بخیت با تکرار این ادعای باطل و ضدقرآنی در حساب کاربری خود در توئیتر که پیش از این در قالب یک فتوا توسط خطیب مسجد «سیدنی» استرالیا اعلام شده بود، بار دیگر در فضای مجازی جنجال به ‌پا کرد.
این نویسنده ساده‌لوح عربستانی اعلام کرد: در قرآن هیچ آیه‌ای مبنی بر حرام‌بودن خمر ذکر نشده و هیچ مجازاتی برای آن قرار داده نشده است.
«صالح الفوزان»، از فعالان رسانه‌ای و سینمایی عربستان نیز ادعای بن بخت را تأیید وعنوان کرد: موردی که به‌خاطر شرب خمر پیامبر (ص) او را مجازات کرده است، وجود ندارد و افراد بسیاری علی‌رغم تحریم خمر، شرب خمر کردند.
طرح این ادعای باطل و نادرست از سوی نویسنده سعودی، خشم و اعتراض کاربران در شبکه‌های اجتماعی را برانگیخت و آن‌ها این ادعای نادرست را برخلاف آموزه‌های اسلامی دانستند.
گفتنی است، «مصطفی راشد» از شیوخ مصری و خطیب کنونی مسجد سیدنی در استرالیا نیز، اخیرا در گفت‌وگویی تلویزیونی مدعی شده بود که قرآن تنها مستی را حرام می‌داند و آیه‌ای در کلام‌الله مبنی بر حرام بودن شراب وجود ندارد!
سخنان این خطیب مورد انتقاد شدید علما و اندیشمندان مصری قرار گرفت، چنانچه «محمد الشحات الجندی»، عضو انجمن پژوهش‌های اسلامی، در رد سخنان این خطیب مصری‌الاصل تصریح کرد: آیات متعددی در قرآن پیرامون حرام بودن شراب نازل شده است، با توجه به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ: اى کسانى که ایمان آورده‌‏اید، شراب و قمار و بت‌ها و ازلام [نوعى بخت‏‌آزمایى‏]، پلید و از عمل شیطان است، از آنها دوری کنید تا رستگار شوید»(المائده – 90) و با استناد به کتاب «صحیح بخاری»(از کتب تفسیری موثق اهل‌ تسنن) بدیهی است وقتی «فلاح و رستگاری» منوط به اجتناب از شراب، قمار، بت‌پرستی و ازلام است، پس ترک آن لازم و مؤکد است.
در همین راستا، «مظهر شاهین»، امام و خطیب مسجد «عمر» در قاهره، فتوای ضدقرآنی مصطفی راشد را در راستای اهداف معارضانی که درصدد مشوه ساختن چهره اسلام با استفاده از خود اسلام هستند، دانست و گفت: صدور این فتوا به معنای انکار کتب تفاسیر همچون صحیح بخاری است.
وی افزود: این افراد برای کسب شهرت و جلب توجه رسانه‌ها به خود از اینگونه آیاتی که بُعد اخلاقی دارند، سوء استفاده کرده و سعی در شبهه‌افکنی در اسلام دارند.
شاهین در ادامه با تأکید بر اینکه اسلام با اینگونه آرای سست و بی‌اساس، تخریب نخواهد شد؛ خواستار عدم توجه به اینگونه فتاوای نادرست شد و بر ضرورت پاسخ دادن به این شبهات از طریق کمیته علمی متخصص در مرکز اسلامی الازهر تأکید کرد.
همچنین «یاسر البرهامی»، از اندیشمندان مصر نیز در رد این اظهارات با اشاره به آیه «یا أَیُّهَا الَّذینَ آمَنُوا إِنَّمَا الْخَمْرُ وَ الْمَیْسِرُ وَ الْأَنْصابُ وَ الْأَزْلامُ رِجْسٌ مِنْ عَمَلِ الشَّیْطانِ فَاجْتَنِبُوهُ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ»، و احادیث نبوی بر حرام بودن شرب خمر تأکید کرد.

captcha