کاربران فضای مجازی چگونه توهین به رحمةللعالمین را پاسخ دهند؟
کد خبر: 2718130
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۹
مسعودی بیان کرد:

کاربران فضای مجازی چگونه توهین به رحمةللعالمین را پاسخ دهند؟

گروه فضای مجازی: باید در فضای مجازی به معرفی چهره مقدس پیامبر(ص) و صفات ایشان بپردازیم تا جهان بدانند که ایشان چه صفات قابل احترامی داشته‌اند.

امیدعلی مسعودی، عضو هیئت علمی دانشگاه سوره، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با اشاره به اهانت دوباره نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت نبی مکرم اسلام(ص)، اظهار کرد: مهم‌ترین نکته‌ای که در این موضوع پیش آمده است، بیداری و اعلام انزجار همه مسلمانان بوده و عملکردی‌که دولت‌های اروپایی بر امنیت و آزادی‌های فردی مسلمانان ساکن در این کشورها دارند!

وی افزود: توطئه‌ای برای بر هم زدن نظم و آرامش در جوامع اروپایی فراهم شده است و بعد نتیجه این می‌شود که دولت‌های اروپایی مقررات سنگین‌تری برای مسلمانان وضع کنند! فکر کنم خود این توطئه شکست خورده است، زیرا نظام جمهوری اسلامی عمل ترور و در عین حال توهین به مقدسات دین را محکوم کرده است.

افراطی‌گری در همه جا محکوم است

مسعودی اظهار کرد: افراطی‌گری در همه جا محکوم است و این حادثه ترور در پاریس نشان داد که هر کسی با هر نیتی که قصد برهم زدن وحدت ادیان دارد، دچار شکست می‌شود.

وی با اشاره به فعالیت‌های فضای مجازی در مقابله با اهانت دوباره نشریه شارلی ابدو فرانسه به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) تصریح کرد: باید در فضای مجازی به معرفی چهره مقدس حضرت پیامبر(ص) و صفات ایشان بپردازیم تا جهان بدانند که ایشان چه صفات قابل احترامی داشته‌اند.

مسعودی اظهار کرد: محکومیت ترور در هر جایی که باشد و در هرجایی که نظم و  قانون را به هم بزنند، ولو ادعای طرفداری از ادیان الهی داشته باشد، باید محکوم شود.

وجود کمپین‌ها برای محکومیت اتفاقات اخیر

وی ادامه داد: در شبکه‌های مجازی کمپین‌هایی برای محکومیت این اتفاقات در اروپا و کشورمان راه‌اندازی شده است، بنابراین این حرکت شکست خورده‌، غیرعقلانی و غیربشری بود که هیچ دستاوری برای کسانی که این طرح را تدارک دیده بودند، چیزی جز خفت و ذلت نداشت.

عضو هیئت علمی دانشگاه سوره تصریح کرد: کاربران و فعالان فضای مجازی باید در بیرون از مرزهای جمهوری اسلامی ایران و برای مخاطبان اروپایی به محکومیت عمل تروریستی بپردازند که این موضوع بسیار حائز اهمیت است. این عمل تروریستی که انجام شد، میلیون‌ها فرانسوی را به میدان جمهوری آورد و باز شعار برابری و برادری را سر دادند. به این معنی که به انقلاب کبیر فرانسه بازگشتند و وحدتی را ایجاد کردند.

وی بیان کرد: در بین مسلمانان هم اتفاقی که افتاد، محکومیت حرکات افراطی است. در هر بعد می‌توان این کار را انجام داد.

اتفاقات اخیر ابعاد اجتماعی، فرهنگی دارد

مسعودی اظهار کرد: این عمل سیاسی است، اما ابعاد اجتماعی، فرهنگی دارد. در حوزه فرهنگی و اجتماعی باید دقت کنیم که مخاطبان‌ هدف پیام را بگیرند و با ما هم نوا شوند و وحدتی میان مسلمانان و ادیان دیگر ایجاد کنند.

captcha