اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی، نقض آزادی بیان است
کد خبر: 2719346
تاریخ انتشار : ۲۷ دی ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۰

اقدام توهین‌آمیز نشریه فرانسوی، نقض آزادی بیان است

گروه سیاسی: رئیس دادگاه بخش هلیلان با بیان اینکه آزادی بیان تا جایی است که آزادی مذهب و عقاید سایرین مورد هجمه واقع نشود، گفت: با ادعای آزادی، خدشه‌دار کردن احساسات میلیاردها انسان امری پوچ و توطئه‌آمیز تلقی می‌شود.

محمد حسنوند، رئیس دادگاه بخش هلیلان از توابع شهرستان چرداول در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، با اشاره به اقدام توهین‌آمیز نشریه شارلی ابدو، اظهار کرد: حرکت شرم‌آور و انسان‌ستیز، این نشریه فرانسوی در بازنشر کاریکاتور موهن علیه رسول مهر و رحمت، پیامبر اعظم(ص) قلوب تمامی آزادگان جهان و موحدان و متدینان به‌ویژه مسلمانان عالم را جریحه‌دار کرد.
وی با بیان اینکه آزادی بیان تا جایی است که آزادی مذهب و عقاید سایرین مورد هجمه واقع نشود، گفت: با ادعای آزادی، خدشه‌دار کردن احساسات میلیاردها انسان آن هم در جامعه‌ای که ادعای رعایت حقوق مذاهب و تسامح مذهبی را دارد، امری پوچ و توطئه‌آمیز تلقی می‌شود.
حسنوند با تأکید بر اینکه هیچ منطق حقوقی و عقلانی پشت توهین به پیامبر اسلام با ادعای آزادی بیان وجود ندارد، افزود: اسلام پرشکوه‌ترین آیین‌های منجر به دوستی و همدلی و محبت را در جهت گسترش مهمترین و ارزنده‌ترین ابزارهای پیوند مردم با یکدیگر دارد.
این مقام قضایی با اشاره به اینکه هیچ نسبتی میان آموزه‌های اسلام با خشونت و ترور برقرار نیست، تصریح کرد: اگر امروز خشونت جهان را فراگرفته چیزی جر بازخورد سیاست‌های استثمار ملت‌ها نیست و مسلمانان فقط قربانی ترور و تندروی‌اند.
وی با بیان اینکه گسترش تروریسم و آدمکشی نتیجه حمایت‌های بی‌دریغ رژیم صهیونیستی از افراطی‌گری است، گفت: آزاداندیشان و پیروان ادیان آسمانی به ویژه نخبگان امت اسلام باید در برابر این اقدام وقیحانه موضع‌گیری کرده و تلاش خود را صرف افشای پشت پرده جریان‌های تروریستی اسلام‌نما و همچنین دشمنان پلید اسلام ستیز و اهانت‌کنندگان به ساحت مقدس رسول اکرم(ص) کنند.

captcha