لزوم انتشار توصیه‌های آزادی‌خواهانه پیامبر اکرم(ص) در سطح جهانی
کد خبر: 2734319
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۸:۳۵
حجت‌الاسلام مهرانفر تأکید کرد:

لزوم انتشار توصیه‌های آزادی‌خواهانه پیامبر اکرم(ص) در سطح جهانی

گروه سیاسی: سخنان پیامبر اکرم(ص) در خصوص حفظ حرمت انسان‌ها و آزادی می‌تواند از منابع معتبر و با استناد به آیات قرآن کریم استخراج شده و به چند زبان زنده دنیا ترجمه شود، چراکه این کار تأثیر بسزایی در بی‌اثر کردن توطئه‌های استکبار جهانی دارد.

حجت‌الاسلام علیرضا مهرانفر، مدرس حوزه و دانشگاه‌های زنجان در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، با اشاره به توهین مجله فرانسوی «شارلی ابدو» به ساحت پیامبر اکرم(ص)، اظهار کرد: توهین به مقدسات، به بهانه آزادی بیان امری مردود است، چرا که توهین و آزادی در یک جا  جمع نمی‌شود و اگر کسی بخواهد این دو را با یکدیگر تجمیع کند، بی‌تردید تعریف درستی از این دو مفهوم نداشته است.
وی ادامه داد: آزادی، امری مطلق نیست چراکه اگر مطلق باشد خودش را نقض می‌کند زیرا توهین، آزادی را زیر سؤال می‌برد و مرزهای شخص مقابل را تهدید می‌کند.
این مدرس حوزه و دانشگاه‌های زنجان تصریح کرد: باید همه مسلمانان در هر منصب و جایگاهی که هستند به دفاع از ساحت پیامبر اکرم(ص) برخاسته و در راستای معرفی بیشتر ایشان در سطح جهان بکوشند، زیرا افزایش سطح آگاهی جهانیان در این خصوص سبب  افشای توطئه و دست‌های پشت پرده اهانت مجله فرانسوی شده و این حربه‌ها را بی‌اثر خواهد کرد.

«سند جهانی حقوق ادیان» باید ضمانت اجرایی داشته باشد
حجت‌الاسلام مهرانفر عنوان کرد: برای نمونه سخنان پیامبر اکرم(ص) در خصوص حفظ حرمت انسان‌ها و آزادی می‌تواند از منابع معتبر و با استناد به آیات قرآن کریم استخراج شده و به چند زبان زنده دنیا ترجمه شود، چراکه این کار تأثیر بسزایی در بی‌اثر کردن توطئه‌های استکبار جهانی دارد.
وی ابراز کرد: شایسته است که از ظرفیت شبکه‌های اجتماعی در راستای معرفی بیشتر سیره و شخصیت پیامبر اکرم(ص) بهره جسته و در این رسانه از افراد آگاه به تاریخ دین مبین اسلام و همچنین توطئه‌چینی‌های دشمن علیه اسلام، دعوت به گفت‌و‌گو نمود.
این کارشناس مسائل مذهبی در پایان، در خصوص پیام تشکر رئیس شورای مدیریت حوزه های علمیه استان تهران از رهبر کاتولیک‌های جهان به دلیل محکوم کردن توهین به ساحت پیامبر اکرم(ص) و درخواست وی مبنی بر تسریع تدوین «سند جهانی حقوق ادیان»، یادآور شد: امیدواریم این سند مانند بسیاری اسنادی که تنظیم شده ولی از ضمانت اجرایی برخوردار نیستند، بی‌نتیجه نماند.

captcha