کاریکاتور موهن پیامبر(ص) سقوط اخلاق و خباثت غرب را نشان داد
کد خبر: 2734393
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶

کاریکاتور موهن پیامبر(ص) سقوط اخلاق و خباثت غرب را نشان داد

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه گفت: توهین به ساحت پیامبر اعظم(ص) به دلیل هراس غرب از پیشروی اسلام در اروپا بود از این رو این کار اوج سقوط اخلاق و خباثت غرب را نشان داد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حوادث تروریستی اخیر در کشور فرانسه و در محل دفتر نشریه «شارلی ابدو» و پس از آن، توهین مجدد این نشریه به ساحت مبارک و نورانی پیامبر رحمت و مهربانی، نبی مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(ص)، یک بار دیگر اذهان عمومی ملت‌های آزاده جهان به ویژه مسلمانان را به آنچه در معادلات سیاسی جهان غرب می‌گذرد، معطوف و متوجه کرد. بار دیگر اهانت مدعیان آزادی و احترام به حقوق انسان‌ها به ساحت پیامبر رحمت و مهربانی حضرت محمد مصطفی(ص) دل میلیون‌ها مسلمان و عاشقان آن حضرت را به درد آورد.

سالهاست که از سوی دشمنان اسلام اقدامات ضد اسلامی و افراطی گری به اسم اسلام با حمایت مالی و معنوی صهیونیست‌ها و دولت های غربی صورت میگرد و توهین به مقدسات مسلمانان و ارزش های اسلامی فعالیت رسانه های وابسته به صهیونیست‌ها است که هر از گاهی در برهه های مختلف برای اهداف از پیش طراحی شده صورت می گیرد. یک روز با ساخت فیلم ضد اسلامی به جنگ رسانه ای با مسلمانان می آیند و روز دیگر با توهین به ساحت پیامبر.

اسلام همیشه در تاریخ مخالف خشونت و افراطی‌گری بوده و تاریخ گواهی می‌دهد که پدیده توحش و جنگ‌های بزرگ خانمان‌سوز و تروریسم و خشونت و افراطی‌گری همیشه از آستین غرب بیرون آمده و آمریکا به خصوص در چند دهه اخیر سردمدار این حرکت‌های خشونت‌آمیز در دنیا بوده است و هنوز آثار شوم جنایت‌های این کشور در ویتنام، کره، افغانستان، عراق، ژاپن و مانند آنها پایان نیافته است.

تقبیح خشونت و افراط در آموزه های اسلامی

این حرکت موهن درنظر دشمنان دین و بندگان زر و زور و تزویر، عین آزادی بیان قلمداد می گردد، درحالیکه آموزه های اسلام ناب محمدی(ص) هرگونه خشونت و افراط را به صراحت تقبیح می کند و از قضا مسلمانان عالم بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان هستند، در اقدامی مشکوک و پر از ابهام به دفتر نشریه ای معلوم الحال که سابقه ای روشن در اسلام ستیزی دارد، حمله می شود و تعدادی کشته برجای می ماند و این سرآغازی می شود تا اسلام ستیزان و دشمنان رسول اعظم(ص) عقده گشایی کنند و سردمدار تروریسم یعنی رژیم کودک کش صهیونیستی و حامیان مزدورش دست در دست، راهپیمایی علیه خشونت و تروریست برگزار نمایند و باز سرپوشی باشد بر قتل و جنایت و آدم کشی و حمایت از تروریسم.

بی شک خشونت و افراط گرایی افسار گسیخته در هر جا و از هر طرفی مذموم،  نکوهیده و غیر قابل دفاع است، همانگونه که از جرم اهانت یک نشریه به مبانی دین مبین اسلام و پیامبر اعظمش (ص) هم نمی توان گذشت، لیکن نکوهیده تر، استفاده از این رویداد برای فضاسازی علیه پیروان یکی از بزرگترین مکاتب آسمانی است که بلافاصله پس از این حادثه آغاز و همچنان ادامه دارد.

کشیدن کاریکاتور از پیامبر رحمت و کرامت و ادب که آمده بود تا مکارم اخلاق را کامل کند و انسان را به کمال برساند جاهلیت مدرن غربی است. شارلی ابدو متهم ردیف اول حوادث پاریس است و اقدام این نشریه در اهانت به پیامبر رحمت و مهربانی محکوم است. مسئولان فرانسوی که دانشمندان خود را به دلیل اظهار نظر درباره‌هولوکاست و اسراییل به زندان می‌اندازند باید توضیح دهند که چرا اظهار نظر درباره هولوکاست غیرقانونی است اما نشریات آنها می‌توانند به پیامبر خدا توهین کنند.

کاریکاتور موهن تلاش برای جلوگیری از موج عظیم اسلام خواهی

حجت  ‌الاسلام سید رضا مطهری، رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه در گفت وگو با خبرنگار ایکنا از گیلان، اظهار کرد: موج عظیم اسلام ‌خواهی به همراه بیداری و بصیرت در جهان ایجاد شده و کشورهای استکباری می‌خواهند با طرح نشریه فرانسوی و کاریکاتور موهن جلوی این بیداری را بگیرند.

وی افزود: حرکت وحدت‌آفرین و حضور عظیم مسلمانان جهان در سالروز تولد حضرت رسول (ص) باعث وحشت استکبار و صهیونیزم شده و دشمنان اسلام به سرکردگی کشور فرانسه می‌خواهند جلوی رشد اسلام‌خواهی مردم جهان را بگیرند.

حجت الاسلام مطهری با تأکید بر اینکه وقتی ملتی متعهد به اسلام و رهبری باشد بر هر مشکلی پیروز خواهد شد، تصریح کرد: اطاعت از رهبری و وحدت انگیزه‌ای شد که امروز نظام مقدس جمهوری اسلامی را داشته باشیم و این وحدت و اطاعت باید بیش از گذشته باشد.

این کارشناس دینی  با اشاره به توهین نشریه فرانسوی به پیامبرعظیم‌الشان اسلام، تاکید کرد: توهین به ساحت پیامبر اعظم(ص) به دلیل هراس غرب از پیشروی اسلام در اروپا بود از این رو این کار اوج سقوط اخلاق و خباثت غرب را نشان داد.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان آستانه اشرفیه در ادامه همچنین با نقل حدیثی از پیامبر اسلام (ص) اظهار داشت: آلودگی‌هایی که در جامعه پیدا شده است به دلیل عدم صداقت است که باعث شده مشکلات فراوانی را در جامعه ببینیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید به امر وحدت اهمیت فراوانی بدهیم چرا که آنچه به دست آورده‌ایم در سایه وحدت، حول محور امامت و ولایت بود و باز هم حافظ دستاوردها، وحدت است.

captcha