خاطرات شفاهی ظرفیت‌ بالایی برای روایت شدن دارند
کد خبر: 2738856
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۵۶
سعید فخرزاده:

خاطرات شفاهی ظرفیت‌ بالایی برای روایت شدن دارند

گروه ادب: مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری با بیان اینکه خاطرات شفاهی ظرفیت‌ بالایی برای روایت شدن دارند، گفت: در این مرکز تلاش می‌کنیم تا برای حوزه داستان و فیلم به تولید محتوا بپردازیم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از حوزه هنری، حجت‌الاسلام والمسلمین سعید فخرزاده، مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری گفت: از آنجا که سرانه مطالعه در کشور ما چندان بالا نیست و با توجه به ظرفیت بالای کتاب‌های خاطرات شفاهی، می‌توان با تبدیل این خاطرات به قالب‌های دیگر، این روایت‌های ارزشمند را به گوش مردم رساند.
وی با بیان اینکه در واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری، کار اسنادی صرف صورت نمی‌گیرد، توضیح داد: ما در این مرکز دغدغه این را داریم که سوژه‌هایی که کار می‌شوند مورد علاقه، نیاز و دغدغه مخاطب باشند. مطالعات کارشناسان ما در این مرکز به گونه‌ای انجام می‌شود که ظرایف ادبی و هنری در آثار لحاظ شود.
مدیر واحد تاریخ شفاهی حوزه هنری تأکید کرد: از آنجا که این ظرافت‌ها در آثار تاریخ شفاهی که منتقل می‌شود وجود دارد، قابلیت تبدیل شدن به یک اثر تصویری را هم دارند و می‌توان تمام یا بخشی از آنها را در قالب مستند، فیلم سینمایی یا سریال به تصویر کشید.
حجت‌الاسلام فخرزاده همچنین گفت: کتاب‌های «خاطرات عزت‌شاهی»، «خاطرات احمد احمد» و چند کتاب دیگر از جمله آثاری هستند که برای تولید فیلمنامه مورد توجه قرار گرفته‌اند و جذابیت‌های خاص خود را دارند.

captcha