پیام مهم رهبر معظم انقلاب به دانشجویان غربی/ اظهارات رئیس جمهور درباره حوادث فرانسه
کد خبر: 2739942
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۰
مهم‌ترین رویدادهای سیاسی هفته/

پیام مهم رهبر معظم انقلاب به دانشجویان غربی/ اظهارات رئیس جمهور درباره حوادث فرانسه

گروه سیاسی: پیام مقام معظم رهبری به دانشجویان غربی، اظهارات رئیس جمهور درباره حوادث فرانسه، برگزاری همایش بین‌المللی «غزه، نماد مقاومت» با حضور لاریجانی و تجمع بزرگ مردمی در مقابل سفارت فرانسه در تهران از مهم‎ترین رویدادهای سیاسی در هفته جاری بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) مهم‎ترین رویدادهای سیاسی هفته جاری به شرح ذیل است:

اظهارات جهانگیری درباره مبارزه با فساد

معاون اول رئیس جمهور روز شنبه جلسه هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی،صنایع، معادن و کشاورزی ایران با بیان این که دولت مبارزه با فساد و عمل به قانون را پشت درهای بسته مطلوب و ممکن نمی‌داند، گفت: قرار نیست برخی به نام فساد آدرس اشتباه به ما بدهند.
وی افزود: قرار نیست سر ما کلاه رود، به نام فساد آدرس اشتباه به ما ندهند که ما به اشتباه به دنبال نقاط دیگری برویم که از نقاط اصلی فساد غافل شویم. ما می‌دانیم فساد کجا انجام شده است.
معاون اول رئیس جمهور خطاب به مردم تأکید کرد: به شما اطمینان می‌دهیم بنای دولت در مبارزه با فساد عمل به قانون و صراحت و صداقت در مقابل افکار عمومی است.
وی، محوری‌ترین سیاست دولت را کشف رانت‌های اقتصادی، منافذ و مجاری فساد، قانون‌گریزی و مقابله با آنها ذکر و اضافه کرد: امیدواریم با حمایت قوای دیگر و رأس آن کمک مردم بتوانیم این سیاست را پیش ببریم.
معاون اول رئیس جمهور ادامه داد: نمی دانم یک جوانی از کجا وارد سیستم اقتصادی کشور شد و دو میلیارد و 700 میلیون دلار پول مملکت در اختیار وی به صورت نقد یا نفت قرار گرفت. اگر این پول به کشور بازگردانده نشود، برای کشور مایه روسیاهی خواهد شد. مردم منتظرند که ما اعلام کنیم چه زمانی این پول به کشور باز می‌گردد.
جهانگیری اضافه کرد: ما از روزهای نخست دولت متوجه این موضوع شدیم و قوه قضاییه این فرد را از یک سال پیش دستگیر کرد. البته ما به عنوان دولت تاکنون چیزی دستگیرمان نشده است. از همان ابتدا هم تقاضای ما از دوستان‌مان در قوه قضاییه این بود که به حواشی نپردازیم و تمرکزمان بازگرداندن این پول به کشور باشد.
جهانگیری اظهار کرد: من شنیده‌ام که وقتی این شخص به بانک مرکزی می‌رفت، رئیس کل بانک مرکزی از جلسه بیرون می‌آمد تا با او صحبت کند، وزرا نیز اینگونه بودند. باید پرسید چه کسی پشت پرده بوده و این دست‌های پشت پرده باید رو شوند.
وی با بیان این که تیمی که امروز سر کار است، تیم مسئولیت‌پذیری است، افزود: تیمی که امروز سر کار است، هوی و هوس پُست را از سر گذرانده است، ما مسئولیت را پذیرفتیم تا مشکلات را حل کنیم، با تمام آبرو و توان آمدیم و قرار هم نیست ملاحظه کسی را کنیم.

تصویب برخی ممنوعیت‌های انتخاباتی در جلسه مجمع تشخیص مصلحت نظام

مجمع تشخیص مصلحت نظام روز شنبه در ادامه بررسی سیاست‌های کلی انتخابات، ممنوعیت هرگونه تخریب، تهدید، تطمیع، فریب و وعده‌های خارج از اختیارات قانونی و هرگونه اقدام مغایر با امنیت ملی نظیر تفرقه قومی و مذهبی در تبلیغات انتخاباتی را تصویب کرد.
همچنین تعیین حدود هزینه‌های مجاز انتخاباتی، شفاف‌سازی منابع و هزینه‌های انتخاباتی داوطلبان و تشکل‌های سیاسی و اعمال نظارت دقیق بر آن دیگر مصوبه مجمع تشخیص در این رابطه بود.

انتخاب معاون سیاسی وزارت کشور

عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور، در حکمی محمد حسین مقیمی، استاندار استان مرکزی، را به سمت معاونت سیاسی وزارت کشور منصوب کرد.
مقیمی پیش از این، سمت‌های معاونت عمرانی وزارت کشور، استاندار کرمانشاه، استاندار خوزستان، سرپرست شهرداری تهران، مسئول ستاد بازسای و نوسازی مناطق جنگی، ریاست ستاد حوادث غیر مترقبه کشور و نماینده مردم خمین در مجلس شورای اسلامی را برعهده داشت.

برگزاری پنجمین همایش بین‌المللی «غزه، نماد مقاومت» با سخنرانی رئیس مجلس

پنجمین همایش بین‌المللی «غزه، نماد مقاومت» روز یکشنبه با حضور علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی در تهران برگزار شد.
لاریجانی در تشریح مقاومت مردم فلسطین گفت: قطعا ملت فلسطین در آینده سرافرازتر خواهد بود و انقلاب آنان پیروز می شود زیرا حجم بیداری اسلامی در کشورها زیاد شده است و این گونه نشست‌ها می‌تواند در افزایش بیداری اسلامی تاثیرگذارتر باشد.
رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: موضوع غزه علاوه بر این که نشان‌دهنده مظلومیت مردم فلسطین است، از جهاتی غم‌انگیز و از جهاتی حماسی و غرورآفرین است.
لاریجانی اضافه کرد: این موضوع از آن جهت غم‌انگیز است که مردم فلسطین چندین دهه تحت فشار هستند و خصوصا این روزها در غزه شرایط سختی حاکم است، سرمای هوا نیز بر مشکلات معیشتی مردم افزوده است.
وی در عین حال تصریح کرد: این مایه غرورآفرینی است که هیچ گاه این ملت نستوه در برابر فشارهای رژیم صهیونیستی تسلیم نشدند بلکه در مقابل این فشارها بیشتر مقاومت کردند.
وی اضافه کرد: اقدامات رژیم صهیونیستی در مسجد الاقصی ننگ‌آور شده است و از طرفی یک رفتار هماهنگ را در غرب می‌بینیم که می‌خواهند همچون اقدام موهن و سخیف در برخی از کشورها نسبت به ساحت پیامبر(ص) به روحیه مسلمانان فشار وارد کنند.
رئیس قوه مقننه تاکید کرد: آنان نمی‌دانند که هر چه فشارها به مسلمانان را بیشتر و با احساسات آنان بازی کنند، آنان را به سمت مقاومت بیشتر سوق می‌دهند.
لاریجانی به بیان این که همواره صبر پیامدش نصرت است خاطر‌نشان کرد: یکی از دلایلی که تروریست در منطقه افزایش یافته است رفتار غربی‌هاست و آنان به این موضوع توجه نمی‌کنند که وقتی ملتی را تحقیر و آن کشور را اشغال کنند قطعا مقابله به مثل با آنان صورت می‌گیرد.
وی تاکید کرد: وقتی به پیامبر یک ملت توهین می‌کنند با سراسر عقاید آن ملت می‌جنگند و اگر آن افراد با غیرت باشند با شما مقابله می‌کنند. این نشان می دهد که این اقدامات را شما گسترش می‌دهید و باعث اقدامات مقابله به مثل می‌شوید.

شهادت چند تن از مجاهدان حزب‌الله در حمله بالگردهای صهیونیستی

حزب الله لبنان شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که درحمله ارتش صهیونیستی به یک گروه از نیروهای مجاهد حزب‌الله در منطقه القنیطره سوریه تعدادی از این نیروها به شهادت رسیدند.
در این بیانیه آمده است: در جریان سرکشی میدانی گروهی از نیروهای مجاهد حزب الله در شهرک مزرعه الامل در منطقه القنیطره سوریه ، بالگردهای دشمن صهیونیستی با موشک به سوی آنان شلیک کردند.
جهاد مغنیه فرزند شهید عماد مغنیه و محمد عیسی از فرماندهان میدانی حزب‌الله از جمله نفرات به شهادت رسیده در این حمله هستند.

اظهارت هسته‌ای ظریف در مترو

وزیر امورخارجه کشورمان صبح دوشنبه در روز هوای پاک و در متروی تهران مذاکره خود با جان کری را صریح و جدی توصیف کرد و گفت: مذاکرات پیچیده شده و وارد جزئیات شده‌ایم و در مذاکرات بین‌المللی هم گرفتاری همیشه در جزئیات است.
ظریف با بیان اینکه به مرحله‌ای رسیده‌ایم که در آن، جزئیات بسیار جدی است گفت: نکته ای که همیشه تاکید کرده ایم این است که باید طرف مقابل بپذیرد اگر می خواهد با ایران به راه حل مذاکراتی برسد باید از سیاست فشار دست بر دارد.

ظریف ادامه داد: نمی توانند هم مذاکره کنند و هم فشار را وارد کنند؛ فکر می کنم موضوع روشن شده و در حال حاضر فقط درباره ساز و کار ها مذاکره می کنیم.
وی درباره این که آیا در هفته‌های آینده نیز با کری دیدار خواهید داشت یا خیر گفت: ما در آخر این هفته به همراه تعداد دیگری از وزرای 1+5 در داووس برای اجلاس مجمع جهانی اقتصاد خواهیم و هنوز برنامه‌ریزی قطعی برای دیدار صورت نگرفته اما فرصتی است تا در این اجلاس مذاکره کوتاهی داشته باشیم.
ظریف ادامه داد: بعد از اجلاس داووس کنفرانس امنیت مونیخ وجود دارد و براساس شنیده‌ها وزرای 1+5 در مونیخ حضور دارند و احتمال یک دور دیگر مذاکرات 1+5 در مونیخ هم وجود دارد.
ظریف درباره سفرش به فرانسه و اینکه منتقدین گفته‌اند در این شرایط نباید به فرانسه سفر می کرد گفت: سیاست خارجی ایران باید فعال باشد، ما با قهر کردن نمی‌توانیم سیاست خارجی را دنبال کنیم. ما باید در همه صحنه‌ها حضور داشته باشیم و دیدگاه‌هایمان را بصورت شفاف، منطقی و جدی بیان کنیم.
وزیر امورخارجه کشورمان افزود: یکی از موضوعات با همتای فرانسوی بحث هسته‌ای بود و در موضوع افراط از نوع اقدامات خشونت‌آمیزی که در منطقه صورت می‌گیرد و هم توهین به مقدسات که یکی از مظاهر افراط است امروز فرانسه محلی است که این بحث جهانی در آن صورت می‌گیرد و ضرورت دارد جمهوری اسلامی در این زمان‌ها حضور داشته باشد و مواضع بسیار شفافی نیز در این زمینه داشته‌ایم.
ظریف افزود: ما افراط را در توهین به مقدسات محکوم می‌کنیم و در این زمینه پیشگام بوده‌ایم و من در ملاقاتم با وزیر خارجه فرانسه موضع و دیدگاه منطقی خود را بیان کردم.
وی اضافه کرد: زمانی که عده‌ای به مقدسات و ارزش‌ها توهین می‌کنند و توهین به شهروندان کشور دیگر صورت می‌گیرد بذر تنفر و افراط پاشیده می‌شود و همین‌ها باعث شده بسیاری از افراطی‌ها در منطقه ما به قتل و غارت افراد بی‌گناه بپردازند و اینها یک درد مشترک است که باید کشورهای غربی به آن فکر کنند که چرا این تعداد از شهروندان آنها به سوریه و عراق می‌روند و مردم بی‌گناه را گردن می‌زنند؛ آیا این نتیجه، همان چیزی است که تمدن غربی دنبال آن بوده ؟ اینها که در واقع افراط‌گرایی را ترویج می‌کنند باید مورد مقابله قرار گیرند و باید با آنها برخورد شود.
وزیر امورخارجه کشورمان تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند حرف حساب و منطقی دارد و این حرف‌ها را بدون خجالت و نگرانی و با اعتماد به نفس کامل به همه حوزه‌ها می‌زند و بیان می‌کند؛ ما خطوط قرمز دیدگاه‌های نظام، رهبری و مردم را رعایت می‌کنیم و همزمان حضور فعال در دیپلماسی داریم و منافع کشور و اسلام را پیش می‌بریم و با اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی باید مقابله کرد.
ظریف ادامه داد: امروز شرایطی پیش آمده که اسلام‌هراسی و ایران‌هراسی در حال رنگ باختن است و افراطیون تنها یک مزاحمت‌هایی ایجاد می‌کنند که باید با آنها برخورد کرد و باید با بهترین سیاست‌ها در مقابل آنها ایستاد تا نتوانند این میزان در منطقه ما کشتار و ناامنی ایجاد کنند.
وی در ادامه در پاسخ به این پرسش که پیاده‌روی با آقای جان کری آیا پیشنهاد شما بوده یا وی گفت: نخیر، به دلیل اینکه جلسه صریح و جدی داشتیم شاید نیاز بود که چند دقیقه‌ای بحث‌ها متوقف شود و به شکل دیگری ادامه یابد؛ این کارها در بحث‌های دیپلماسی خیلی طبیعی است؛ ژنو دو ایراد داشت، یکی اینکه هتل باغ و حیاطی نداشت و دیگر اینکه کوچه‌های کنار هتل که چند دقیقه‌ای در آن قدم زدیم پر از خبرنگار بود و آنها هم اینگونه سوژه‌ها و عکس‌ها را می‌پسندند.
ظریف ادامه داد: بیش از اندازه مورد نیاز پرداختن به این حواشی کمکی نمی‌کند؛ حرکتی که آنجا شد بدون حاشیه‌سازی بود و صرفا به دلیل این بود که مذاکرات از حالت نسبتا تنش‌آلودی که پیدا کرده بود خارج شود تا بتوان با استفاده از هوای پاک مقداری فضای مذاکرات تغییر پیدا کند.
وی اضافه کرد: مذاکرات بسیار فشرده بود و تنها زمان استراحت ما همان یک ربع پیاده‌روی و زمان نماز بود که جلسه بسیار جدی بود و فرصت استراحت وجود نداشت؛ فکر می‌کنم دوستانی که بیش از ظرفیت موضوع در این زمینه استفاده سیاسی می‌کنند اشکالی ندارد، ما آمادگی داریم که دوستان استفاده سیاسی کنند؛ همیشه گفته‌ام مذاکرات ما یک حرکت ملی است و جناحی نیست و من هیچ‌گاه در عمرم جناحی نبوده‌ام و نخواهم شد ولذا دوستان مطمئن باشند من برای اهداف جناحی چنین کاری را نمی‌کنم چرا که جناحی ندارم و از دوستان نیز توقع دارم که منافع ملی را فدای ملاحظات جناحی نکنند.
وزیر امورخارجه کشورمان در واکنش به حمله اخیر رژیم صهیونیستی به بلندی‌های جولان و اوضاع منطقه در روزهای آتی تیز گفت: حیات رژیم صهیونیستی در ایجاد بحران، تنش و التهاب بوده است و همواره بر این اساس عمل کرده است.
ظریف ادامه داد: رژیم صهیونیستی از آرامش منطقه نگران است؛ کما این که مذاکرات هسته‌ای ایران بیشترین عامل نگرانی رژیم صهیونیستی بوده و نتانیاهو مدت‌هاست که به در و دیوار می زند تا از موفقیت مذاکرات جلوگیری کند.

تجمع بزرگ مردمی در مقابل سفارت فرانسه در تهران

شرکت‎کنندگان در تجمع اعتراضی روز دوشنبه در مقابل سفارت فرانسه که در محکومیت هتک حرمت ساحت مقدس پیامبر(ص) توسط نشریه فرانسوی انجام شد، در اقدامی خودجوش نام خیابان نوفل لوشاتو را به خیابان «محمد رسول‎الله(ص)» تغییر دادند.
در این مراسم که توسط صدها رسانه داخلی و خارجی به تصویر کشیده می‎شد، دانشجویان و تجمع کنندگان با در دست داشتن پلاکاردهای «زغوغای هیچ اجنبی نیاید خم به ابروی شمس نبی» و سردادن شعارهایی از جمله «وای اگر خامنه‌ای حکم جهادم دهد»، «سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن» و شعار «مرگ بر فرانسه» و «مرگ بر انگلیس»، اهانت به ساحت پیامبر(ص) را محکوم کردند.
تجمع‌کنندگان با بیان اینکه اقدام نشریه فرانسوی سناریوی طراحی شده رژیم صهیونیستی به عنوان حامی اصلی تروریسم بین‌المللی است بر برخورد قاطع مجامع بین المللی و کشورهای اسلامی با اینگونه اقدامات که با هدف تفرقه و نفاق در میان پیروان ادیان مذاهب مختلف انجام می‌شود، تاکید کردند.

پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب به مناسبت درگذشت مشفق کاشانی

رهبر معظم انقلاب اسلامی روز سه‌شنبه در پیامی درگذشت شاعر برجسته آقای مشفق کاشانی را تسلیت گفتند و فرمودند: شعر شیوا و دلنشین، اخلاق و شخصیت انسانی، و تعهد به آرمان های انقلاب از ویژگی های این شاعر برجسته بود.

سفر ظریف به افغانستان

محمد جواد ظریف روز سه‌شنبه برای انجام سفری یک روزه و به منظور حمایت از روند وحدت سیاسی افغانستان وارد این کشور شد.
وزیر امور خارجه کشورمان در دیدارهایی جداگانه با محمد اشرف غنی رئیس جمهور افغانستان و عبدالله عبدالله، رئیس اجرایی دولت وحدت ملی و رئیس شورای امنیت ملی این کشور، با آنان درباره روابط دوجانبه و مسایل منطقه ای گفت‌و‌گو و تبادل نظر کرد.
ظریف در نشست خبری مشترک با عبدالله عبدالله، با تاکید به لزوم استقرار صلح و ثبات همه‌جانبه در افغانستان ، از تشکیل دولت وحدت ملی افغانستان با حضور تمام اقوام ابراز خرسندی کرد.
وی با اشاره با چاپ مطالب موهن علیه ساحت مقدس پیامبر اسلام در یک رسانه خارجی افزود: برخی از کشورها متاسفانه در پی ایجاد مشکل هستند و به افراط‌گرایی و خشونت دامن می‌زنند.

ظریف گفت: امیدوار است در کنار مردم مسلمان افغانستان، کشورهای منطقه نیز حرکت‌های مثبتی را علیه این پدیده ناپسند انجام دهند.
وزیر امور خارجه کشورمان با اشاره به پدیده مواد مخدر گفت: این مشکلات نیازمند تلاش‌های مشترک و همکاری سازمان ملل متحد در منطقه است که در گذشته نیز کمی همکاری جدی از سوی آنان وجود داشته که در آینده باید آن را جبران کنند.
وی همکاری در رابطه با آب، مبارزه با مواد مخدر، گسترش همکاری‌های دو کشور را فرصت‌هایی دانست که دو کشور باید در این موارد همکاری کنند.

اظهارات رئیس جمهور درباره اتفاقات فرانسه

حجت‌الاسلام والمسلمین  روحانی، سه‌شنبه شب، در هفتصد و پنجاه و هشتمین جلسه شورای عالی انقلاب فرهنگی  با اشاره به حوادث اخیر پاریس گفت: جمهوری اسلامی ایران هم ترور، خشونت و افراطی‌گری به بهانه دفاع از دین را و هم توهین، فحاشی و تحریک احساسات پیروان ادیان به نام دفاع از آزادی را محکوم می‌کند.
روحانی اظهار کرد: اینکه عده‌ای بخواهند به نام دفاع از دین، خودسری کنند، بکشند و ترور کنند، شایسته نیست و این حرکت‌ها نه در شأن مسلمانان و نه در شأن اسلام است و نه با معیارهای دین مبین اسلام سازگار می‌باشد.
رئیس جمهور با اشاره به اینکه گروهی وابسته به سازمانی تروریستی، آنطور که گفته می‌شود القاعده مسئولیت حوادث پاریس را برعهده گرفته، افزود: جمهوری اسلامی ایران اساساً این اعمال و خشونت‌ها را محکوم می‌کند و آن را نه منتسب به مسلمانان و نه منتسب به اسلام می‌داند.
روحانی افزود: آن کسانی که به نام اسلام و مسلمانان ترور و خشونت انجام می‌دهند، به دین خیانت می‌کنند که خوشبختانه کار زشت و قبیح آنها توسط همه علما و متفکران بزرگ دنیای اسلام محکوم شد و همه مسلمانان از این رفتار تبری جسته‌اند.
رئیس شورای عالی انقلاب فرهنگی در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه کار زشت دیگری که انجام شد، توهین به اعتقادات یک و نیم میلیارد انسان بود، گفت: ظاهر این حرف‌ها به نام و در حمایت از آزادی بود، اما در باطن تحریک احساسات مسلمانان را به دنبال داشت.
رئیس جمهور تصریح کرد: پیامبر اکرم(ص)، فقط به مسلمانان تعلق ندارد، بلکه همه اندیشمندان، متفکران و شخصیت های بزرگ جهان به رسول اکرم(ص) احترام می گذارند.
روحانی با ابراز تأسف از وقوع این توهین‌ها در کشوری که مدعی آزادی است، گفت: فاجعه‌بار است که در دنیای امروز توهین، فحاشی و تحریک احساسات دیگران را آزادی بنامیم و جای تأسف دارد که در دنیای متمدن امروز و به دنبال پیشرفت‌های علم و دانش هنوز عده‌ای نتوانند این مسایل ساده را تشخیص دهند که توهین کردن حتی به یک انسان ناشایست است تا چه رسد به شخصیت بزرگ رسول اکرم(ص).
روحانی گفت: هم رفتارهای تحریک‌آمیز و توهین به پیامبر اسلام(ص) و هم ترور و خشونت، خیانت به اسلام و مسلمانان است، کار اولی که مدعی اسلام نیست، غیر انسانی و غیراخلاقی است و کار دومی که ظلمش بالاتر است، ضربه زدن به اسلام و راه حق است که هیچ ظلمی بدتر از آن نیست.
رئیس جمهور در ادامه با بیان اینکه از نظر فرهنگی باید در سطح دنیا خیلی کارها انجام دهیم، گفت: رسالت بزرگان، فرهیختگان و اندیشمندان و صاحبان قلم در دنیای اسلام این است که افکار عمومی را نسبت به این فجایع، آگاه کنند تا دنیا متوجه شود که توهین، فحاشی، ترور و خشونت نه آزادی است و نه دفاع از دین، بلکه منجر به تفرقه، اختلاف و دودستگی خواهد شد.

حضور لاریجانی در دهمین اجلاس اتحادیه کشورهای اسلامی

رئیس مجلس شورای اسلامی روز سه‌شنبه به منظور شرکت در دهمین اجلاس اتحادیه کشورهای اسلامی وارد استانبول ترکیه شد.
لاریجانی در این سفر سه روزه با برخی از رؤسای مجالس و مقامات کشورهای اسلامی دیدار و درباره مسائل دو جانبه ومنطقه‌ای گفت‌‌وگو خواهد کرد.
لاریجانی در بدو ورود به شهر استانبول در جمع خبرنگاران درباره اهداف برگزاری این اجلاس گفت: در این کنفرانس به چالش‌های مهم عالم اسلام توجه و راهکارهای دستیابی به صلح و امنیت پایدار بررسی می‌شود.
وی افزود: بسیاری از چالش‌های پیش روی عالم اسلام وارداتی بوده و برخی از آنها به دلیل تحریک‌ها از سوی بیگانگان ایجاد می‌شود. چالش‌های عمومی جهان اسلام شامل کارهای تروریستی و همچنین تحریک عواطف مسلمانان بوده و رؤسای مجالس کشورهای اسلامی در صورت همفکری می‌توانند در تصمیم‌گیری کشورهای اسلامی تاثیرگذار باشند.
رئیس مجلس عنوان کرد: مسئله تروریسم و اختلاف بین فرقه‌های مختلف اسلامی در حال حاضر تا اندازه‌ای شدت گرفته و علی القاعده دسیسه‌های بیرونی در آن نقش مؤثر دارند؛ بنابراین همفکری بین کشورهای اسلامی و پیگیری ریشه‌های مشکلات و اتخاذ تدابیر و راهکارهایی برای رفع آنها از مهم‌ترین موضوعاتی بوده که در کنفرانس مورد توجه قرار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام صدیقی؛ خطیب جمعه این هفته تهران

نماز عبادی سیاسی جمعه این هفته تهران به امامت حجت‌الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی اقامه می‌شود.

همچنین حمید روحانی و امین حسین رحیمی رئیس دیوان محاسبات کشور سخنرانان پیش از خطبه‌ها خواهند بود.

دیدارقهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پارا آسیایی با رهبر معظم انقلاب

قهرمانان و ورزشکاران مسابقات آسیایی و پاراآسیایی اینچئون صبح روز چهارشنبه با حضرت آیت‌الله خامنه‌ای، رهبر معظم انقلاب اسلامی، دیدار کردند.

معظم له در این دیدار با اشاره به نقش پیروزی‌های قهرمانان ورزشی در به‌وجود آوردن احساس افتخار ملی در مردم، استقامت معنوی ورزشکاران و قهرمانان بر حفظ و ترویج ارزش‌ها و شعائر دینی در مقابل دیدگان میلیون‌ها انسان را بسیار با اهمیت دانستند و تأکید کردند: این استقامت معنوی در عرصه‌های جهانی معرّف و نشانگر عنصر مستحکم استقامت و ایستادگی ملت ایران است.
رهبر معظم انقلاب اسلامی، با تشکر فراوان از پیروزی‌ها و مدال‌آوری ورزشکاران در بازی‌های آسیایی و پارا آسیایی، شناخت افتخارات ملی و همچنین وجود روحیه افتخار ملی در یک ملت را زمینه‌ساز حرکت به‌سوی افتخارات بزرگ برشمردند و گفتند: اینکه یک جوان ورزشکار، قهرمانی خود را به ملت تقدیم، و احساس خرسندی و افتخار را به درون دل‌های مردم منتقل می‌کند، اقدام بسیار با ارزشی است.
حضرت آیت‌الله خامنه‌ای با اشاره به معطوف شدن همه نگاه‌ها به یک قهرمان ورزشکار، خاطرنشان کردند: منش و رفتار ورزشکار، بعد از قهرمانی، معرف ملت و فرهنگ و شخصیت ملی و همچنین استقامت معنوی ملت ایران است.

پیام مهم رهبر معظم انقلاب به دانشجویان غربی

حضرت آیت‎الله خامنه‎ای روز پنج‎شنبه در پی حوادث اخیر، پیام مهمی به زبان انگلیسی خطاب به جوانان غربی منتشر کردند که در بخشی از آمده است: شما به خوبی می‌دانید که تحقیر و ایجاد نفرت و ترس موهوم از «دیگری»، زمینه‌ مشترک تمام آن سودجویی‌های ستمگرانه بوده است. اکنون من می‌خواهم از خود بپرسید که چرا سیاست قدیمی هراس‌افکنی و نفرت‌پراکنی، این‌بار با شدّتی بی‌سابقه، اسلام و مسلمانان را هدف گرفته است؟ چرا ساختار قدرت در جهان امروز مایل است تفکر اسلامی در حاشیه و انفعال قرار گیرد؟ مگر چه معانی و ارزشهایی در اسلام، مزاحم برنامه‌ قدرتهای بزرگ است و چه منافعی در سایه‌ تصویرسازی غلط از اسلام، تأمین می‌گردد؟ پس خواسته‌ اوّل من این است که درباره‌ انگیزه‌های این سیاه‌نمایی گسترده علیه اسلام پرسش و کاوش کنید.
خواسته‌ دوم من این است که در واکنش به سیل پیشداوری‌ها و تبلیغات منفی، سعی کنید شناختی مستقیم و بی‌واسطه از این دین به دست آورید. منطق سلیم اقتضاء می‌کند که لااقل بدانید آنچه شما را از آن می‌گریزانند و می‌ترسانند، چیست و چه ماهیّتی دارد. من اصرار نمی‌کنم که برداشت من یا هر تلقّی دیگری از اسلام را بپذیرید بلکه می‌گویم اجازه ندهید این واقعیّت پویا و اثرگذار در دنیای امروز، با اغراض و اهداف آلوده به شما شناسانده شود. اجازه ندهید ریاکارانه، تروریست‌های تحت استخدام خود را به عنوان نمایندگان اسلام به شما معرفی کنند. اسلام را از طریق منابع اصیل و مآخذ دست اوّل آن بشناسید. با اسلام از طریق قرآن و زندگی پیامبر بزرگ آن (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌و‌سلّم) آشنا شوید. من در اینجا مایلم بپرسم آیا تاکنون خود مستقیماً به قرآن مسلمانان مراجعه کرده‌اید؟ آیا تعالیم پیامبر اسلام (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) و آموزه‌های انسانی و اخلاقی او را مطالعه کرده‌اید؟ آیا تاکنون به جز رسانه‌ها، پیام اسلام را از منبع دیگری دریافت کرده‌اید؟ آیا هرگز از خود پرسیده‌اید که همین اسلام، چگونه و بر مبنای چه ارزشهایی طیّ قرون متمادی، بزرگترین تمدّن علمی و فکری جهان را پرورش داد و برترین دانشمندان و متفکّران را تربیت کرد؟

captcha