ایجاد شکاف بین مسلمانان و پیروان سایر ادیان؛ هدف اصلی غرب از توهین به مقدسات
کد خبر: 2757541
تاریخ انتشار : ۰۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۸
رایزن فرهنگی ایران در عراق عنوان کرد:

ایجاد شکاف بین مسلمانان و پیروان سایر ادیان؛ هدف اصلی غرب از توهین به مقدسات

شعب خارجی: ایجاد شکاف بین مردم مسلمان و پیروان سایر ادیان در کشورهای مختلف خصوصا کشورهای اسلامی به جهت عکس‌العمل تند و شدید برخی مسلمانان که نمونه‌ آن در کشور نیجر رخ داد، مهم‌ترین هدف غرب از توهین به مقدسات است.

حجت‌‌الاسلام‌والمسلمین «غلامرضا اباذری»، رایزن فرهنگی ایران در عراق در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ضمن بیان این مطلب در خصوص هتاکی هفته‌نامه فرانسوی «شارلی ابدو» مبنی بر نشر مجدد کاریکاتور موهن به پیامبر(ص) گفت: دولت فرانسه خود را پرچم‌دار مکتب لیبرالیسم در جهان می‌داند و به آن افتخار می‌کند؛ «فرانسوا اولاند»، رئیس‌جمهور فرانسه چند روز با صراحت به این مطلب اذعان کرد و پخش مجدد کاریکاتور موهن را مصداق آزادی بیان ـ که از آرمان‌های انقلاب کبیر فرانسه بوده ـ توصیف کرده است.

وی افزود: فرانسه در پشت این شعار به ظاهر آزادی‌خواهانه همزمان چند هدف را در پخش مجدد این کاریکاتور موهن که با چراغ سبز سرویس اطلاعاتی صهیونیستی صورت پذیرفت، دنبال می‌کند.

حجت‌الاسلام اباذری تشریح کرد: ایجاد شکاف بین مردم مسلمان و پیروان سایر ادیان در کشورهای مختلف خصوصا کشورهای اسلامی به جهت عکس‌العمل تند و شدید برخی مسلمانان در کشورهای اسلامی که نمونه آن در کشور نیجر رخ داد، تحریک احساسات مسلمانان و بهره‌برداری منفی از آن به‌عنوان بی‌منطق نشان دادن مسلمانان و خشونت‌طلبی آنان مستندا به واکنش‌هایی که نشان می‌دهند و سوم اینکه خود را پرچمدار آزادی بیان معرفی کردن و ترمیم جایگاه از دست رفته خود(حزب حاکم) در میان مردم بطوریکه قبل از این واقعه، سطح محبوبیت حزب حاکم به حداقل خود در طول زمامداری گردیده بود، از جمله این اهداف است.

وظیفه مسلمانان در برابر اسلام‌ستیزی غرب

رایزن فرهنگی ایران در عراق همچنین درباره وظیفه مسلمانان در برابر این نوع اسلام‌ستیزی‌ها در این برهه حساس تصریح کرد: با توجه به اینکه دشمن با انجام این نوع کارها درصدد تحریک عواطف مسلمانان است تا از آن بهره‌برداری منفی در سطح جهان نماید و مسلمانان را انسان‌های خشونت‌طلب معرفی کنند و پروژه اسلام‌هراسی را نهادینه نمایند؛ لذا باید کاملا با عکس‌العمل منطقی و حساب شده و به‌دور از هرگونه کارهای خشونت‌بار با مسئله برخورد شود و به‌جای اسلام‌هراسی، اسلام‌شناسی ترویج شود.

حجت‌الاسلام اباذری افزود: در وهله دوم، تمام مسلمانان به‌شکل هماهنگ باید اعتراض جدی خود را به این نوع اعمال زشت به‌صورت مسالمت‌آمیز و قانونی اعلام نمایند و بی‌تفاوت نباشند و در گام سوم، دولت‌های اسلامی نیز باید با ابزارهای سیاسی، فرهنگی و حقوقی  به‌صورت منسجم با کشورهای خاطی برخورد کنند کما اینکه کشورهای غربی در قبال مسائلی که نسبت به آن حساس هستند، چنین عکس‌العملی را دارند.

مهم‌ترین اهداف اسلام‌ستیزان از اهانت به مقدسات

رایزن فرهنگی ایران در عراق در ادامه به مهم‌ترین اهداف اسلام‌ستیزان از توهین به مقدسات مسلمانان اشاره کرد و گفت: مهمترین اهداف اسلام‌ستیزان عبارت است از نخست؛ محک‌زدن عرق و غیرت مسلمانان نسبت به مقدسات خود برای دنبال کردن اهداف شوم خود به‌طوریکه دولت انگلیس در طول تاریخ استعماری خود از این روش بسیار استفاده کرده است.
دوم، منحرف کردن اذهان مسلمانان از یک مسئله مهم مثل مسئله فلسطین، به یک مسئله فرعی و مشغول نمودن اذهان مسلمانان و انحراف از مسئله اصلی به‌سمت مسائل مقطعی.
و سوم، دور نمودن طبقات غیر مسلمان از روی آوردن به اسلام خصوصا در اروپا و تقویت روح اسلام‌ستیزی در میان آحاد مردم با نقاب آزادی‌خواهی.

بخشی از رشد اسلام متأثر از کنکاش‌های غیرمسلمانان درباره اهانت‌‌ها بوده است 

حجت‌الاسلام اباذری همچنین درباره تأثیر این گونه اقدامات در روند رشد اسلام گفت: اساساً بخشی از رشد اسلام مرهون این شیوه‌های جاهلانه بوده است؛ بطوریکه شاهد اتحاد بیشتر مسلمانان در قبال متعدیان و هتاکان بوده‌ایم. همچنین پی بردن مسلمانان به پوچی ادعاهای غرب مبنی بر شعارهای دموکراسی و استفاده ابزاری از آن
و نیز ایجاد سؤال در اذهان بسیاری از غیر مسلمانان در مورد رسول اکرم(ص) و پیگیری و دنبال نمودن شناخت این شخصیت که قطعا موجب تمایل آنان به عظمت رسول اکرم(ص) خواهد بود، از نتایج مطلوب این هتاکی‌ها است.
رایزن فرهنگی ایران در عراق همچنین به ارتباط اسلام‌ستیزی با تکفیر و جریان‌های تکفیری اشاره کرد و گفت: اگر از عنوان اسلام‌ستیزی به معنای واقعی آن توجه کنیم یعنی اسلام محمدی نه اسلام آمریکایی، در واقع ریشه فکری تکفیری و جریان‌های اسلام‌ستیز غربی، یکی است و دو تفکر، دو لبه یک قیچی است که درصدد ضربه زدن به اسلام حقیقی هستند؛ یعنی تکفیری با اعمال خشونت‌بار و دیگری با اندیشه‌های شیطانی و گسترش تفکرات ضد دینی.

راهکارهای رویارویی با اسلام‌ستیزی غرب

وی در پایان درباره راهکارهای رویارویی با اسلام‌ستیزی تصریح کرد: راه‌های این رویارویی را قرآن و احادیث ائمه اطهار(ع) ذکر کرده‌اند و مسئله جدیدی نیست که عبارتند از؛ نشان دادن چهره واقعی اسلام‌(همراه با رحمت و مودت) در انظار جهانیان، بالابردن سطح آگاهی‌های مردم جهان در مورد اسلام محمدی از طریق ابزارهای نوین تبلیغی در جهان، استفاده کشورهای اسلامی از ابزارهای بازدارنده علیه کشورهای اسلام‌ستیز مثل ابزار نفت، گاز و.. و نیز ابزار مردمی مانند تحریم کالاهای کشور معاند و اسلام‌ستیز و دیگر اینکه در اسلام همه و همه به همدلی و «کَلِمَةٍ سَواءٍ و مَرُّوا کراماً و صَبْراً جَمیلاً» سفارش شده‌اند نه به قتل و خونریزی و حتی اسلام قائل به مقابله به مثل در مورد هتاکی نیست.

captcha