حرکت قطار پرشتاب اسلام در قلب اروپا/ جریان‌شناسی اهانت به پیامبر اکرم(ص)
کد خبر: 2761071
تاریخ انتشار : ۰۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

حرکت قطار پرشتاب اسلام در قلب اروپا/ جریان‌شناسی اهانت به پیامبر اکرم(ص)

کانون خبرنگاران نبأ: موج‌اسلام‌هراسی که در چندسال اخیر در لابی‌های صهیونیستی طرح‌ریزی و در کشورهای غربی اجرا می‌شود، تنها می‌تواند بر یک موضوع دلالت داشته باشد و آن جلوگیری از نفوذ اسلام در جوامع غربی است.

به گزارش گروه خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، مدعیان علم و پیشرفت در عصر ارتباطات و تکنولوژی، تا به این لحظه نتوانسته‌اند نفوذ اسلام را به اندیشه‌های روشنفکران و جوانان غربی انکار کنند و حتی یک ایدئولوژی تراز اسلام ندارند تا به مدد آن به رویارویی با اندیشه‌های اسلامی بپردازند، سبب ایجاد نوعی سردرگمی در آن‌ها شده است، که خود را به‌حدی حقیر می‌شمارند که برای جنگ از ابزارهای دم دستی و روش‌های سطحی برای تنزل شأن این دین استفاده کنند.

آن‌ها همواره با تکنیک های مختلف رسانه‌ای و تئوری‌های فرهنگی و اجتماعی سعی بر سرکوب عقاید اسلام داشتند اما با شکست این راهکار‌ها و نفوذ بیشتر اسلام در بین جوانان و متفکرین کشورهای پیشرفته جهان، وقتی فهمیدند نمی‌توانند اسلام را انکار کنند، با مدیریت بحران هدف‌گذاری های خود را بر تحریف و شقه کردن چهره این دین پایه‌گذاری کردند.

از آخرین شگردهای مبارزه سران استکبار با اسلام، ایجاد پروژه داعش است که طی آن اسلام به جهانیان در غالب یک چهره داعشی که بی‌شباهت به چهره‌ای حیوانی از انسان نیست، معرفی می‌شود. اما دشمنان با ترفند داعش نیز نتوانستند حقیقت این اندیشه را بپوشانند و اکنون برای خالی نبودن عریضه و فروکاستن خشم خود از محبوبیت این دین، دست به دامن ابزارهای فرهنگی شده و به سخره پیامبر مهربانی‌ها پرداختند.

جاهلیت اُخری که به اسم دموکراسی بر جوامع تحمیل می‌شود

کبری خزعلی، عضو حقوقی شورای عالی انقلاب فرهنگی در گفت‌و‌گو با خبرنگار نبأ در مورد جریان‌شناسی اهانت به پیامبران اظهار کرد: در طول تاریخ اسلام هربار که منطق اسلام راه خودش را از درون قلب‌ها باز کرده و پیشرفت سریع و وسیعی داشته مورد برخورد جاهلین قرار گرفته است، چه جاهلیت اولی که در صدر اسلام بود و چه جاهلیت اخری که به اسم دموکراسی بر جوامع تحمیل می‌شود، همواره در جهت دشمنی با اسلام حرکت کرده است.

وی اهانت به پیامبر اکرم(ص) و مخالفت با اسلام را یک جریان تاریخی دانسته و افزود: اهانت به پیامبر(ص) را ما از صدر اسلام تا این لحظه داشته‌ایم و جاهلیت مدرن شاخص‌هایی را به اسم دموکراسی و آزادی‌خواهی بر جوامع تحمیل کرده‌ و مخالفت هر فردی با این سیاست باعث طرد شدن وی می‌شود؛ همانطور که در صدر اسلام هم کسانی‌که استدلالی در برابر منطق پیامبر(ص) نداشتند دست به اهانت و تهمت به رسول گرامی(ص) اسلام می‌زدند.

هرگاه عقب نشینی و سازش کرده‌ایم دچار حمله‌ای شدیدتر می‌شدیم

این استاد دانشگاه با تأکید بر اینکه ما به شرایط ظهور منجی نزدیک می‌شویم بیان کرد: تاریخ نشان می‌دهد دشمنان گاهی به مردم می گفتند دست‌هایشان را بر گوش‌ها بگذراند و حقایق را نشنوند و یا با ایجاد صدا و هلهله مانع رسیدن صدای پیامبر(ص) به مردم می‌شدند، اما در نهایت سران کفر مجبور به تسلیم در برابر اسلام شدند. اکنون نیز ما به همان شرایط رسیدیم و از آنجایی‌که به شرایط ظهور نزدیک شده‌ایم توجه دنیا به سوی معنویت و ارزش برگشته و دورغ‌ها را به اسم صلح و آزادی چشیده و انواع ایسم‌ها بر او حکومت کرده ولی جز خشونت و ظلم و تعدی چیزی ندیده است.

این فعال فرهنگی هدف از سوزاندن قرآن و اهانت به شخص پیامبر(ص) را راهکار دشمنان برای تحقیر اسلام دانست و گفت: اکنون که توجه جهان به اسلام معطوف شده دشمن از از هر راهی استفاده می‌کند تا نگاه مردم را از اسلام برگرداند؛ هرگاه ما مسلمانان از موضع قدرت حرکت کرده و از موضع انفعال خارج می‌شویم، دشمنان ما عقب‌نشینی می‌کنند، اما هرگاه عقب‌نشینی و سازش کرده‌ایم دچار حمله‌ای شدیدتر می‌شدیم. در دوره اصلاحات که کمی از مواضع خود کوتاه آمده و در مسیر سازش قرار گرفتیم از سوی سران استکبار متهم به محور شرارت شدیم و آنها به ما تاختند.

اطمینان دارند که نمی‌توانند در برابر اسلام دوام بیاورند

وی با اشاره به اینکه امروزه نظریه انقلاب اسلامی در کشورهای عراق و سوریه پیش می‌رود و بیداری اسلامی آغاز شده، گفت: در حقیقت ایران دنیا را مشتاق خود کرده است و چون دشمنان مواضع خود را درخطر دیده و اطمینان دارند که نمی‌توانند در برابر اسلام دوام بیاورند، اصل اسلام را هدف قرار داده اند، اما در این مسیر هم موفق نبوده و حتی باعث توجه بیشتر مردم به اسلام شده‌اند.

خزعلی داعش را اسلامی آمریکایی خواند و افزود: دشمنان با ساخت داعش می‌خواستند «مسلمانان» را وحشی‌ترین نوع انسان به جهان معرفی کنند ولی در همین شرایط و در اربعین حسینی، بیست میلیون مسلمان را دیدند که در شرایط اضطراری جنگ، وارد عراق شده و بزرگترین راهپیمایی جهانی را ترتیب داده و سالم ماندند و این موضوع کاملاً غیرقابل هضم برای دشمن بود.

چرا بیشتر مخالفت‌ها با اسلام در فرانسه صورت می‌گیرد؟

محدودیت مسلمانان که حدود 10% از جمعیت فرانسه را تشکیل می‌دهند در چندسال اخیر به اوج خود رسیده است. درحالیکه اسلام، بعد از کاتولیک، به عنوان دومین مذهب این کشور است و تعداد مسلمانان بیش از پروتستان‌ها و یهودیان است، اما بیشتر مسلمانان این کشور دارای امتیازهای شهروند درجه 2 هستند.

در فرانسه محدودیت‌های زیادی بر مسلمانان اعمال می‌شود و ممنوعیت حجاب در این کشور از بزرگترین مصائب زنان فرانسوی است. در اینجا این سؤال پیش می‌آید که چرا موج اهانت و تحقیر اسلام بیشتر در فرانسه صورت می‌گیرد و چرا یک نشریه‌ی فرانسوی اقدام به توهین به مهمترین شخصیت مسلمانان می‌کند؟

موسسه تحقیقاتی آمریکایی هودسون در گزارشی که چندسال گذشته منتشر ساخت، به گسترش روزافزون اسلام در فرانسه اعتراف کرد. نگرانی مقامات فرانسوی از این قضیه و ترس آن‌ها از استحاله فرهنگشان از سوی مسلمانان، سبب چاره‌اندیشی و برنامه‌ریزی برای کاهش رشد این دین شد تا به آنجای یکه، مسلمانان را از تغذیه حلال و تجارت گرفته تا حقوق شهروندی و موقعیت‌های اجتماعی در محدودیت قرار می‌دهند.

«دفتر نظارت بر نژاد پرستی و خارجی ستیزی اروپا» که یکی از مراکز متعدد و معتبر بررسی وضعیت مهاجران ساکن اروپاست، در گزارش سال 2006 خود تصریح می کند: «مسلمانان اروپا به اشکال مختلف، بی‌عدالتی را تحمل می‌کنند و شرایطی وجود دارد که آنها را برای دست‌یابی به کار و شرایط آموزشی برابر با دیگران، دچار محدودیت‌های جدی می‌کند».

عرض خود می‌بری و زحمت ما می‌داری

ابوالقاسم شجاعی در گفت‌و‌گو با خبرنگار نبأ بعث رسول اسلام(ص) را موجب تثبیت انبیای گذشته دانست و گفت: اهانت به پیامبر اسلام(ص) در فرانسه ابعاد مختلفی دارد و یکی از ابعاد آن عجز دشمنان در درک مبنای علمی پیامبر(ص) است؛ زیرا تاکنون هیچ دانشمندانی نتوانسته بر علم و مقام و شأن پیامبر(ص) اشکالی بیابد؛ به‌همین دلیل دست به کارهای آلوده می‌زنند تا رسول اسلام(ص) را تحقیر کنند اما در حقیقت «عرض خود می‌برد و زحمت ما می‌دارد».

حجت‌الاسلام سید‌ابوالقاسم شجاعی در پایان گفت: این مسئله اولین اهانت به اسلام و پیامبر اکرم(ص) نیست و آخرین حمله‌ آنان نیز نخواهد بود، باید ببینیم در اسلام چه آموزه‌ها و براهینی وجود دارد که دشمنان از رشد آن وحشت دارند؟ آن‌ها نمی‌توانند با حربه علم وارد میدان مبارزه شوند چون عاجز هستند، بنابراین با کارهای سطحی سعی بر تخریب حریف دارند.

* گزارش از فرشته میرزا

captcha