مدیران جنگ نرم؛ سیاست‌گذاران توطئه اهانت به پیامبر(ص)
کد خبر: 2770038
تاریخ انتشار : ۰۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۹

مدیران جنگ نرم؛ سیاست‌گذاران توطئه اهانت به پیامبر(ص)

کانون خبرنگاران نبأ: مدیران جنگ نرم و نظریه‌پردازان سازمان جاسوسی در پاره‌ای از اوقات برای ارزیابی غیرت دینی مسلمانان، گاه فتنه‌هایی انجام می‌دهند تا با اهانت مستقیم به ارزش‌ها و معیارهای فرهنگی و دینی مسلمانان عزم آنان را بسنجند.

به گزارش گروه خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، رسول اکرم(ص) از روز اول ظهور اسلام استخوانی در گلوی سودجویان و قدرت‌طلبان جامعه بودند و درست به همین علت از همان روز تا به امروز مورد بغض و کینه چهره‌های استکباری و استبدادی و کفار قرار گرفتند.

خاتم الانبیاء(ص) در دوران خود منادی آزادی از طوق بندگی ابوسفیان‌ها و ابوجهل‌ها بود و امروز نیز منادی آزادی از طوق بندگی هر استعمارگر و مستبدی است، و مبرهن است که خائنان به انسان و انسانیت و نیز دین و دیانت وجود چنین پیامبری را بر نمی‌تابند چرا که او آمد و اسارت معنوی (خرافه، تحجر و تعصب) و اسارت اجتماعی (استعمار و استبداد) و اسارت حیوانی (هواهای نفسانی از قبیل غضب و شهوت) را نهی کرد و برخی را به کلی تعطیل و برخی دیگر را محدود کرد.

آنچه پیشرفت جدی اسلام و پیامبر اسلام(ص) را به دنبال داشته آموزه‌های حضرت رسول(ص) است. دین اسلام و پیامبر(ص) آن در هویت اتحاد و یگانگی دارند به طوری که اگر پیشرفت اسلام در موقعیتی ایجاد شود قطعاً پیشرو بودن رسول معظم اسلام(ص) انکارناپذیر خواهد بود و به همین دلیل است که دشمن خط اول مقابله خود را در ستیز با رسول اعظم(ص) قرار می‌دهد و با اهانت به ایشان به دنبال دست‌یابی به اهداف شوم خود است.

توهین به پیامبر اسلام(ص) مسئله تازه‌ای نیست

توهین به انبیاء(ع) و پیامبر اسلام(ص) مسئله تازه‌ای نیست، بلکه دارای سابقه تاریخی طولانی است؛ چنان که قرآن حکیم، آن را با بیانات متعددی مطرح کرده است که عبارتند از: توهین از نوع استهزاء و تمسخر، توهین از نوع تهمت و نارواگویی، نسبت جادوگری، دروغ‌گویی، نابخردی و شاگرد بشر بودن به انبیاء(ع) و به نبی خاتم(ص) دادن.

خداوند متعال در آیه شریفه 30 از سوره مبارکه یس می‌فرماید: «یا حَسْرَةً عَلَى الْعِبَادِ مَا یَأْتِیهِم مِّن رَّسُولٍ إِلاَّ کَانُوا بِهِ یَسْتَهْزِؤُون؛ دریغا بر این بندگان؛ هیچ فرستاده‌ای بر آنان نیامد، مگر آن که او را ریشخند می‌کردند». یا در آیه 52 سوره ذاریات نیز ادبیات توهین به پیامبران را عادت این قوم مستکبر و منکر می‌خواند: «کَذلِکَ ما أَتَى الَّذینَ مِنْ قَبْلِهِمْ مِنْ رَسُولٍ إِلاَّ قالُوا ساحِرٌ أَوْ مَجْنُون‏؛ بدین‌سان بر کسانی که پیش از آنها بودند، هیچ پیامبری نیامد جز آن که گفتند: ساحر یا دیوانه‌ای است».

قرآن حکیم همچنین توهین به انبیا(ع) و نبی خاتم(ص) را اقدامی از جانب کافران، منکران، ستمگران، و جاهلان می‌داند؛ چنین چیزی امروزه هم قابل مشاهده است. امروزه در جامعه غربی شاهد توهین به پیامبر اسلام(ص) هستیم و این کار از سوی نشریاتی صورت می‌گیرد که از سوی استکبار جهانی و صهیونیستی اداره می‌شوند.

مدیران جنگ نرم؛ مسئولان توطئه اهانت به پیامبر(ص)

مجید ابهری، عضو هیئت علمی دانشگاه و کارشناس مسائل اجتماعی در ارتباط با دلائل اهانت به رسول الله(ص) عنوان می‌کند: مدیران جنگ نرم و نظریه‌پردازان سازمان جاسوسی در پاره‌ای از اوقات برای ارزیابی غیرت دینی و سبک و سنگین کردن حمیت و حمایت مسلمانان از ارزش‌های دینی خود گاه اقدام به حرکاتی می‌کنند که منجر به اهانت مستقیم به ارزش‌ها و معیارهای فرهنگی و دینی نژاد مسلمانان در جهان می‌شود.

وی با بیان سابقه این گونه اهانت‌ها در مجله شارلی ابدو می‌گوید: مجله شارلی ابدو که حرکت ناشایستی انجام داد، دارای سابقه‌ای است که باید با آن آشنا شد. قبلا این مجله با چاپ کاریکاتوری از نبی اکرم(ص) حرکتی بزرگ‌تر از توان خود انجام داد؛ در همان موقع مسلمانان سراسر جهان اعتراض نظری و عملی خود را به این اقدام غیرانسانی و ضد فرهنگی این مجله فرانسوی اعلام کردند. اما در شرایطی که افراطگرایان به ظاهر مسلمان با عنوان داعش و سایر گروهک‌های به ظاهر دینی اقدام به لطمه زدن به دین مبین اسلام کرده‌اند، این مجله دوباره در حرکتی با چاپ کاریکاتور پیامبر(ص) بار دیگر خون مسلمانان را به جوش آورد.

این استاد دانشگاه در بیان رفتارشناسی این اقدام اظهار می‌کند: از نگاه رفتارشناسی برای هجوم این مجله به پیامبر(ص) چند دلیل وجود دارد؛ یکی فشارهای اجتماعی و فرهنگی به مسلمانان و اقلیت‌های دینی در کشور فرانسه و شناختن آنها به عنوان شهروند درجه 2. دلیل دیگر وحشت آنها از گسترش باورهای اصیل دینی به‌ویژه افکار شیعی در جهان است.

وی می‌افزاید: به همین دلیل در اکثریت کشورهای مسلمان، انزجار از این حرکت آغاز شد. اولین رئیس دولت مسلمان، رئیس‌جمهوری افغانستان بود که رسما به این اقدام غیرانسانی اعتراض کرد و سپس در تمام کشورهای جهان و جوامع با حرکت‌های خودجوش مردمی اعتراض به این توهین بزرگ اجرا شد.

نویسنده کتاب «آسیب‌های اجتماعی» در تشریح اقدامات اعتراض‌آمیز ایران به این اهانت بزرگ بیان می‌کند: متأسفانه کشور ما هیچ‌گونه اعتراض رسمی و دولتی به این اقدام ناشایست نکرده اما امت مسلمان ایران به‌ویژه بعد از رهنمودهای مقام معظم رهبری در بیداری جمعیت مسلمان جهان و نامه‌های ایشان به مسلمانان اروپایی و امریکایی غیرت دینی خود را به میدان آورده و تمام و کمال به این مجله اعتراض کردند.

نبی خاتم(ص) محبوب‌ترین انسان‌ها

بدیهی است که اگر ایمان و عمل همه‌جانبه به دین نبی خاتم(ص) در جهان بشریت، اتفاق بیافتد دیگر جایی برای سلطه و ستم وجود نخواهد داشت و از این جهت است که ستمکاران امروزی در تلاش‌اند از این مهم پیشگیری نکنند، در حالی که تاریخ بهترین گواه است که علی‌رغم تمام تلاش‌های منحوس، هنوز هم نبی خاتم(ص) محبوب‌ترین انسان‌ها است.
مبارزه با اسلام و جلوگیری از محبوبیت اسلام و پیامبر آن و تلاش به منظور عدم گرایش ملت‌ها به سوی اسلام یکی از اصلی ترین اهداف غرب از توهین به رسول خدا(ص) است تا از این رهگذر منافع آنان به خطر نیافتد.

دور کردن فشارهای عمومی جهان بر مسئله داعش و حمایت غرب از فعالیت‌های تروریستی و همچنین ایجاد تفرقه میان مسلمانان نیز یکی دیگر از اهداف غرب از انتشار این کاریکاتو بود.

اعتراض مسلمانان به انتشار کاریکاتور موهن

انتشار کاریکاتور موهن پیامبر اعظم اسلام(ص) از سوی رئیس جمهوری فرانسه، صدراعظم المان، نخست وزیر انگلستان و رئیس جمهور آمریکا با توجیه آزادی بیان، موجه اعلام شد اما تنها ۴۸ ساعت بعد از انتشار از سوی جامعه مسلمین مورد اعتراض شدید واقع شده و از جانب روسای جمهوری ، نخست وزیران و رهبران بسیاری از کشورهای اسلامی و حتی پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان که در سفر به کشورهای آسیایی بود به شدت مورد نقد قرار گرفت.

این اقدام بر خلاف تصور غرب نه‌تنها به ایجاد تفرقه در میان مسلمانان منجر نشد بلکه اتحاد و یکپارچگی مسلمانان جهان را بار دیگر به رخ جهانیان کشید و با اعتراضی جهانی روبرو شد. در ایران نیز مردم نمازگزار تهران و دیگر استان‌های کشور بعد از اقامه نماز عبادی سیاسی جمعه به شکل گسترده‌ای دست به تظاهرات زدند و ضمن محکوم کردن این اقدام نشریه فرانسوی خواستار پایان دادن به توهین به نبی مکرم اسلام(ص) شدند. همچنین ائمه جمعه سراسر کشورمان نیز در خطبه‌های نماز جمعه، این اقدام را محکوم کردند.

همچنین ۳۰۰ تشکل شاخص و مردمی جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی با صدور بیانیه‌ای ضمن اعلام انزجار از این موضوع، برخورد قاطعانه و انقلابی مسئولان را با این اقدام خواستار شدند.

آزادی بیان دروغین در فرانسه

مجید ابهری در خصوص آزادی بیان دورغین در کشور فرانسه بیان می‌کند: کشور فرانسه که خود را مرد آزادی بیان می‌داند، به دشمنان اسلام اجازه می‌دهند در هر اندازه و ابعاد به این دین مبین و ارزش‌های آن اهانت کنند. اما این آزادی‌های ظاهری و دروغین تا حدی است که به ارزش‌های اسلامی توهین شود و بعد از آن دیگران اجازه ندارند حتی نماز جماعت برقرار کنند و یا از فردای همان روز سفارت فرانسه در تهران از ورود بانوان محجبه جلوگیری کرده و دشمنی و کینه خود را با ارزش‌های اسلامی به اثبات رساند.

وی در ادامه می‌افزاید: مسلمانان به‌ویژه شیعیان جهان هیچ‌گونه اهانتی را به ارزش‌های دینی و ارکان فرهنگی خود برنمی‌تابند و پاسخ آن را بسیار کوبنده دادند. شیعیان جان و به‌ویژه مسلمانان غیور ایران اعتراض خود را در شکل‌های مختلف به این گونه حرکات موهون نشان داده‌اند.

مسلمانان اولین قربانیان ترور هستند

ابهری با بیان اینکه مسلمانان اولین قربانیان ترور در جهان هستند عنوان می‌کند: باید درسی به این افراد داده شود تا دیگر شهامت ارزیابی غیرت مسلمانان را به ذهن خود راه ندهند. ما مردمی هستیم که اولین قربانیان افراط‌گری ترور و زورگویی می باشیم؛ بنابراین ترور و خشونت را در هر شکل و شمایل و در هر کجای دنیا محکوم می‌کنیم. اما حرکاتی را که در زمینه دفاع از ارزش‌ها و نوامیس فرهنگی و دینی می‌شود با تمام وجود تأیید کرده و به دشمنان و به‌ویژه کشورهای حامی صهیونیسم اعلام می‌کنیم. ملت مسلمان ایران تحت رهبری قائم عظیم‌الشان خود تا جان خود پای تنبیه دشمنان و اهانت کننده گان می‌ایستند.

این کارشناس علوم رفتاری در خصوص گروهک داعش و حمله کنندگان به مجله شارلی ابدو می‌گوید: گروهک داعش و گروهک‌های مشابه آن به دلیل اینکه فرزند نامشروع همین کشورها بعلاوه صهیونیسم بین‌المللی هستند، هیچ‌گونه حرکتی بر علیه این اقدام نکرده‌اند و باید اروپاییان بدانند خشونت‌آفرینی در اولین مرحله دامن خود آنها را خواهد گرفت. کسانی که به شارلی ابدو حمله کرده‌اند از شاگردان و دست پروردگان داعش بودند اما این دلیل سلامت و صحت حرکت داعش نخواهد بود چراکه اقدامات دیگر این گروه کارهایی هستند که بسیار بدتر از اهانت‌های دشمنان هستند.

وی یاداور می‌شود: از آنجایی که گروهک‌های تروریستی مانند داعش دست‌پرورده غرب به‌ویژه اروپا و امریکا هستند، مردم این کشورها باید به اقدامات دولت‌های در حمایت‌های خود از این گروهک‌ها اقدام کرده و اجازه ندهند، فرزندان آنها جان خود ار فدای هیچ و پوچ کند.

انحراف افکار عمومی از سیاست‌های ننگین غرب

انحراف افکار عمومی و ملت‌ها از شکست طرح‌های سیاسی و نظامی در منطقه خاورمیانه مخصوصا در مقابله با مقاومت مردم فلسطین و مقاومت حزب‌الله لبنان و سر پوش نهادن به عملکرد ناشایست و دسیسه‌ها و نیرنگ‌های سیاسی که در همه جهان دارند نیز از دیگر اهداف غرب از انتشار این کاریکاتور موهن بود تا بتوانند در پرتو انحراف افکار عمومی، راحت‌تر به سیاست‌های ننگین و توأم با نیرنگ خود، استمرار ببخشند.

اما این‌گونه اهانت‎ها و رفتارهای غیرانسانی از نظر همه ادیان محکوم است و نشان‌دهنده این است که گروهی از اقلیت اسلام‎ستیز درصدد هستند که در برابر مسلمانان وارد عمل شوند که علت اصلی آن هراس و ترس آنها نسبت به گسترش اسلام در جهان است.

مسلمانان جهان باید این عمل را محکوم کنند تا درست‌ترین تصویر را از جامعه اسلامی به جهانیان نشان داده و اجازه ندهند رفتار تروریستی عده‌ای تندرو، افراطی و اسلام ستیز باعث شود تا به بهانه تروریسم به پیامبر اسلام توهین شود. بنابراین انتظار می‌رود که همه دنیا در یک حرکت جمعی و با قدرت وارد این عرصه شده و با این اقدامات مقابله کنند تا از اقدامات احتمالی شبیه به این در آینده نیز پیشگیری شود.

گزارش از حدیثه سوختانلو

 

captcha