اقدامات توهین‌آمیز غرب، بهانه‌ای برای ایجاد موج جدیدی از اسلام‌هراسی است
کد خبر: 2772407
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام:

اقدامات توهین‌آمیز غرب، بهانه‌ای برای ایجاد موج جدیدی از اسلام‌هراسی است

گروه سیاسی: توهین به اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان و جریانات پس از آن نشان می‌دهد که این سناریویی مشکوک است و بهانه‌ای برای ایجاد موج جدیدی از اسلام‌هراسی است.

حجت‌الاسلام محمد فتاحی، مدیرکل تبلیغات اسلامی استان ایلام در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از ایلام، با اشاره به توهین نشریات غربی به ساحت مقدس پیامبر مکرم اسلام، اظهار کرد: نشریات و در پشت آن رسانه‌ها و جهان غرب بار دیگر اذهان عمومی ملت‌های آزاده جهان به‌ویژه مسلمانان را آزرده‌خاطر کرد.
وی گفت: توهین به اعتقادات یک و نیم میلیارد مسلمان، این نکته را به ذهن می‌رساند که ارتباط این واقعه با مطالب پیش از آن و حمله تروریستی در فرانسه سازماندهی شده بود؛ وقتی سران کشورهای غربی و وزیر کودک‌کش صهیونیستی دست به راهپیمایی اعتراض آمیز می‌زنند، نشان می‌دهد که این سناریویی مشکوک است و درپشت پرده وقایع، سئوالاتی در ذهن عموم به وجود می‌آورد که این حوادث بهانه‌ای برای ایجاد موج جدیدی از اسلام‌هراسی است.
حجت‌الاسلام فتاحی افزود: مسلمانان توهین به هریک از ادیان الهی را محکوم می‌کنند، چرا که اسلام دین رأفت و مهربانی و دین تفکر و تعقل است و در کتاب آسمانی قرآن پیروان خود را به جدال احسن با سایر ادیان دعوت می‌کند.
مدیرکل تبلیغات اسلامی ایلام، بیان کرد: امروز آنچه در عراق و سوریه و گروه‌های تندرو وهابی انجام می‌گیرد وحرکت‌های تروریستی که در دیگر کشورها انجام می‌شود، هیچ ارتباطی به اسلام، شیعه و سنی ندارد و در این میان دست‌پروردگان تشیع انگلیسی وتسنن آمریکایی هستند که بر طبل تداوم اتفاقات و تفرقه می‌کوبند و اربابانشان از آن سود می‌برند.
وی تأکید کرد: از عموم دانشمندان، اندیشمندان، متفکران و همچنین علما و نخبگان توقع می‌رود که در حوزه دین با هوشیاری و زمان‌شناسی دقیق نسبت به محکومیت این اقدام بی‌شرمانه و تبیین خطر گسترش افراط‌گرایی در جهان تلاش کنند.
حجت‌الاسلام فتاحی در پایان، یادآور شد: این سنت تغییرناپذیر الهی است که دین خدا بر پهنه عالم مستقر خواهد شد و دشمنان اسلام و قرآن کاری از پیش نخواهند برد.

captcha