رواج اسلام‌هراسی با ابزار توهین و با تمسک به آزادی بیان
کد خبر: 2789338
تاریخ انتشار : ۱۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۹

رواج اسلام‌هراسی با ابزار توهین و با تمسک به آزادی بیان

گروه سیاسی: در هفته‌ای که گذشت، مجله فرانسوی شارلی ابدو فرانسه در اقدامی توهین برانگیز کاریکاتورهای موهن به پیامبر گرامی اسلامی(ص) را در روزنامه خود منتشر کرد که البته برخی ازسران غربی و کشورهای دشمن ستیز با اسلام این اقدام را حرکتی در راستای آزادی بیان معنا کردند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از قزوین، شخصیت والای پیامبر گرامی اسلام (ص) پس از پشت سر گذاشتن بیش از 1400 سال از مبعوث شدن این حضرت به پیامبری نه تنها در دین مبین اسلام دارای جایگاه ارزشمندی است، بلکه از نام رسول گرامی اسلام(ص) در تمامی ادیان الهی با عزت و احترام به عنوان آخرین فرستاده خداوند تبارک و تعالی و به عنوان خاتم پیغبران یاد می شود.

اما نکته قابل و حرکت ناپسند و توهین بزرگ نشریه فکاهی شارلی ابدو فرانسه که با گستاخی تمام  کاریکاتورهای موهن از شخصیت‌های مورد احترام اسلام و به خصوص پیامبر عظیم‌الشأن اسلام (ص) را منتشر کرد و دو بار پس از چاپ در تیرا‍ژهای پنج تا هفت میلیونی منتشر کرد خون هر مسلمانی را به جوش آورد.

در طول دو هفته گذشته مسلمانان سراسر جهان با به راه انداختن اجتماع های بزرگ و راهپیمایی به این حرکت گستاخانه مجله فرانسوی و سکوت احمقانه برخی از سر ان غرب و بعضا برخی از سرانی که این حرکت را در راستای آزادی بیان معنا کردند، اعتراض خود را نشان دادند.

البته در ایران اسلامی مردم مومن و همیشه در صحنه هم به مانند همیشه خشم و انزجار خود را از این عمل زشت با به راه انداختن تجمع های بزرگ اعلام کردند، به طوری که حتی در مقابل سفارت فرانسه تجمع کردند وو با سر دادن شعارهایی در وصف پیامبر رحمت و مهربانی حرکت نشریه فکاهی شارلی ابدو این کشور را محکوم کردند.

در این بین مردم استان قزوین هم در توهین و هتک حرمت به ساحت مقدس پیامبر اعظم(ص) پس از نماز روح بخش عبادی سیاسی نماز جمعه در هفته گذشته، به راه انداختن اجتماعات دانشجویی، تجمع های اصناف و بازاریان و طلاب و برگزاری نمایشگاه های فرهنگی و در کل با دل و جان همه کار کردند تا فریاد اعتراض های به جوش آمده خود را به سران کشورهای استکبار و عاملان توهین زشت به پیامبر آسمانی را به گوش آنان برسانند.

در اجتماعات دو هفته گذشته مسلمانان اعم از زن و مرد، بزرگ و کوچک و پیر و جوان از هر قشری و در هر سنی با شعارهای مرگ بر آمریکا، لا اله الله محمد رسول الله، مرگ بر انگلیس، مرگ بر مزدور آمریکایی، مرگ بر فرانسه، سکوت هر مسلمان خیانت است به قرآن، اقدام ناپسند مجله فرانسوی شارلی ابدو را محکوم کردند.

توهین نشریه شارلی ابدو به پیامبر رحمت و مهربانی با کدام نیت؟

اما به راستی هفته نامه شارلی ابدو فرانسه با چه هدفی این طور گستاخانه  و به دور از جریحه دار کردن احساسات بیش از یک و نیم میلیارد مسلمان، به خود اجازه می دهد به آخرین پیامبر خدا که حتی در تمامی ادیان مورد احترام است، توهین نماید.

البته گستاخی این عمل ناپسند به سال های گذشته هم برمی گردد، هفته نامه شارلی ابدو در سال ۲۰۱۲ نیز با انتشار کاریکاتورهایی از پیامبر نور ورحمت باز هم عمل گستاخانه خود را تکرار کرده بود.

موج اسلام هراسی غرب در سایه توهین به پیامبر اکرم(ص)

البته به نظر می رسد بنای این عمل در راستای ترویج دین مبین اسلام درغرب و اروپا و زیر سایه برنامه ریزی های سران این کشورها صورت می گیرد، سرانی که قطعا به دنبال این هستند تا با اهانت به پیامبر مهر و رحمت مسلمانان حضور عزتمندانه اسلام ناب محمدی (ص) رادر میان مردمان دیگر ادیان بد جلوه دهعند تا بتوانند به نیت های شوم خود دست پیدا کنند.

البته در طول تاریخ همواره توهین و تهمت هایی با هدف خدشه دار شدن چهره اسلام به انبیای الهی مسلمانان شده است تا جهان هستی را به این دین بدبین کنند که البته همواره قاطعیت و جسارت مسلمانان و حضور در صحنه های مبارزی موجب شده که استکبار جهانی و دشمنان اسلام نتوانند به نیت های شوم خود دست یابند.

نکته عجیب حرکت گستاخانه دشمنان اسلام این است که نخست وزیر انگلستان با گستاخی هر چه تمام تر توهین نشریه فرانسوی شارلی ابدو را صرفا حرکت در راستای آزادی بیان عنوان می کند و می گوید که در راستای همین مسئله رسانه ها می توانند سایر ادیان را مورد تمسخر قرار دهند و عیبی به کار آنان نباید باشد.

عمل بی شرمانه نشریه فرانسوی  شاری ابدو بدون شک نه تنها یکی از نقض های آشکار کرامت انسانی است، بلکه این قاعده توهین به پیامبر رحمت و مهربانی مسلمانان درعالم هستی محکوم است و به نوعی توهینی بزرگ و نابخشودنی به دین الهی و توحیدی اسلام است.

وحدت و همدلی رمز پیروزی مسلمین

بر کسی پوشیده نیست که دشمنان اسلام می خواهند با توهین به پیامبر رحمت و مهربانی رفته رفته وحدت و همدلی میان مسلمانان را به هم بزنند و در این راستا تمامی تلاش خود را به کار گرفته اند که با هتک حرمت و توهین خشم مسلمانان را بر انگیزند و قطعا با به راه انداختن اختلافات میان شیعه و سنی از این نکته بهره لازم را ببرند، نکته ای که البته حجت الاسلام  طهماسبی امام جمعه شهرستان الوند هم در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری بین المللی قران(ایکنا) در قزوین بر روی آن مهر تائید می زند و با اشاره به اینکه حفظ ضرورت وحدت در زمان حال بر کسی پوشیده نیست، می گوید: درهمه تاریخ دشمنان به دنبال این بوده وهستند که بتوانند از طریق روزنه ای هر چند کوچک  اختلاف نظرهای میام مسلمانان را دامن بزنند.

وی با اشاره به اینکه در قرآن همواره وحدت و اتحاد رمز پیروزی مسلمین در برابر توطئه های شوم دشمنان عنوان شده، تاکید می کند:در کارنامه درخشان پیامبر اعظم آثاری عظیم و بزرگ از تلاش  و فعالیت های عمیق برای هموارساختن راه های وحدت و همدلی و اتحاد و همبستگی دیده می شود و: حضرت ختمی مرتبت همواره تلاش داشتند تا اقوام و اقشار و ملل مختلف مسلمان را به صورت پیکر واحد با هم متحد و همدل سازند.

طهماسبی می گوید: درنگاه پیامبرگرامی اسلام(ص) اتحاد و به هم پیوستگی عامل قدرت و صلابت اسلام و مسلمانان می شد و قلب های اهل ایمان ضمن نزدیکی و صمیمیت با نشاط و با طراوت در کنار یکدیگر می تپید.

امام جمعه الوند خاطرنشان می کند: حضرت محمد(ص) اعتقاد داشتند که تفرقه و پراکندگی، عامل ضعف و تزلزل اسلام و مسلمین می شود و دل های اهل ایمان را از هم دور می کند و لحظات زندگی آنان را با سردی و فاصله با تنش همراه می کند.

رمز پیروزی ما در مقابل توطئه های شوم دشمنان و توهین ها و هتاکی آنان با گستاخی تمام به ساحت مقدس پیامبر دین رحمت و مهربانی این است که با حفظ وحدت و همدلی اجازه خودنمایی و تفرقه افکنی را از دشمنان بگیریم و به یاد داشته باشیم که تا زمانی که به ریسمان وحدت الهی چنگ بزنیم و همواره در صحنه های دفاع از حق حضور داشته باشیم، هیچ دشمنی نمی تواند اتحاد و همدلی را از ما بگیرد.

اهانت به ساحت پیامبر اعظم(ص) سناریویی از پیش تعیین شده بود

حجت‌الاسلام ابوالفضل مصطفایی مسئول سازمان بسیج طلاب استان قزوین نیز بیان کرد: اهانت به ساحت قدسی پیامبر اکرم (ص) توسط نشریه فرانسوی شارلی ابدو از طریق سناریوهای از پیش تعیین شده توسط صهیونیست و غربی ها شکل گرفته است.

وی افزود: وقاحت و زشتی عمل عاملان این جریان و اهانت به ساحت یک پیامبر الهی به حدی بود که پاپ بزرگترین رهبر مسیحیت را هم وادار به واکنش و اعتراض کرد.

مسئول سازمان بسیج طلاب استان قزوین ادامه داد: غربی ها با این سناریوی جدید در فکر ایجاد توطئه ای تازه ر علیه مسلمانان هستند و از طریق این اهانت می خواهند اذهان افکار عمومی را از شکست های خود در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی منحرف کرده و توجه جهانیان به خصوص مسلمانان را همگان را به سمت پیامبر اکرم (ص) متوجه کنند.

حجت الاسلام مصطفایی عنوان کرد: در جهان کنونی بیشترین ترس غربی ها  یکی از نفوذ اسلام در اروپا و دیگری  نفوذ داعش در کشورها و سرزمین های غربی است و سیاستمداران غربی تمام تلاش خود را می کنند تا جلوی این جریان ها را بگیرند.

وی افزود:  حمایت های دول غربی باعث به وجود آمدن گروه تروریستی داعش در سرزمین های اسلامی شده و اگر این گروه، گروه خوبی است پس باید قاعدتا برای کشورهای غربی هم خوب بوده و اجازه ورود و فعالیت داشته باشند.

این مسئول بیان کرد: مخالفت و ابراز انزجار از توهین به مقدسات دینی، وظیفه همگانی و مجامع بین المللی است ولی در صحنه جهانی شاهد هستیم که مجامع بین المللی در این باره سکوت اختیار کرده و هیچ عکس العملی از خود نشان نمی دهند.

مسئول سازمان بسیج طلاب استان قزوین گفت: تمام مسلمانان باید در اقصی نقاط جهان از ان حرکت ابراز انزجار کرده و باید با عاملان این هتک حرمت  برخورد جدی شود تا دوباره شاهد چنین حرکت هایی نباشیم.

captcha