آغاز رسمی راهپیمایی سراسری یوم‎الله ۲۲ بهمن
کد خبر: 2834857
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۲
حماسه شور و شعور/

آغاز رسمی راهپیمایی سراسری یوم‎الله ۲۲ بهمن

گروه سیاسی: راهپیمایی سراسری یوم‌الله ۲۲ بهمن از دقایقی پیش همزمان با فرارسیدن سی‌و‌ششمین سالروز پیروزی انقلاب در تهران و سراسر کشور آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن (ایکنا)، این مراسم در بیش از 1000 شهر و شهرستان و 5000 روستای سراسرکشور به طور همزمان آغاز شده است.
مردم تهران نیز برای حضور در راهپیمایی عظیم 22 بهمن از مسیرهای ده گانه خود را به خیابان های منتهی به میدان آزادی می‌رسانند.
ده مسجد به عنوان مبدأ حرکت مردم پایتخت برای حضور در راهپیمایی انتخاب شده که عبارت است: از مسجد امام حسین (ع) واقع در میدان امام حسین(ع)، مسجد ابوذر واقع در میدان ابوذر، مسجد امام هادی(ع) واقع در خیابان شهید آقایی،‌ مسجد دارالسلام واقع در میدان منیریه، مسجد الجواد(ع) واقع در میدان هفتم تیر، مسجد حضرت امیر(ع) واقع در خیابان کارگر شمالی،‌ مسجد المهدی (عج) واقع در خیابان ستارخان، مسجد حضرت ابوالفضل(ع)، واقع در خیابان ستارخان، مسجد جامع امام سجاد(ع) واقع در خیابان آیت‌الله اشرفی اصفهانی و مسجد امام جعفر صادق(ع) واقع در فلکه دوم صادقیه.
در مسیر راهپیمایی بیش از980 غرفه فرهنگی، هنری، خبری، امدادی و رفاهی توسط تشکل‌های مردمی، سازمان‌ها و نهادها برپا شده است؛ علاوه بر تهران حدود18000 غرفه نیز در مسیرهای راهپیمایی سراسر کشور پیش بینی شده است.
بر اساس آماری که شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی ارائه کرده، پیش‎بینی می‎شود امسال راهپیمایی 22 بهمن شاهد حضور 4 میلیون نفر در تهران و 45 میلیون نفر در سراسر کشور باشد.
بیش از265  خبرنگار خارجی و 1500 خبرنگار، عکاس و عوامل تصویربرداری و خبری داخلی راهپیمایی یوم‎الله 22 بهمن در تهران را پوشش خبری وتصویری می‎دهند.
جامعه قرآنی نیز همپای سایر اقشار مردم در راهپیمایی حضور می‎یابند و با حضور در غرفه رادیو قرآن و شبکه قرآن سیما واقع در تقاطع نواب ـ خیابان آزادی حضور یکپارچه و متحد خود را به نمایش می‎گذارند.
امسال مردم ولایتمدار ایران اسلامی در راهپیمایی یوم الله 22 بهمن علاوه بر شعارهای انقلابی خود، با سر دادن شعار «لبیک یا رسول‎الله» ضمن تکریم شخصیت پیامبر(ص) اقدام موهن نشریه فرانسوی علیه رسول اکرم(ص) را محکوم خواهند کرد.

captcha