امر به معروف؛ یک وظیفه همگانی/ احساسات و وابستگی‌ها مانع اجرای این واجب الهی نشود
کد خبر: 2847376
تاریخ انتشار : ۲۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۱۲
امام جمعه الیگودرز اظهار کرد:

امر به معروف؛ یک وظیفه همگانی/ احساسات و وابستگی‌ها مانع اجرای این واجب الهی نشود

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام ارزنده با اشاره به این‌که برخی افراد درک درستی از احکام الهی ندارند، گفت: امر به معروف و نهی از منکر یک وظیفه همگانی است، نباید سنت‌ها، احساسات و وابستگی‌ها مانع اجرای احکام خداوند شود.

حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان الیگودرز

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از لرستان، حجت‌الاسلام محمدعلی ارزنده، امام جمعه و رئیس شورای فرهنگ عمومی شهرستان الیگودرز در همایش سالیانه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر که جمعه، 24 بهمن در الیگودرز برگزار شد، گفت: پیروزی انقلاب اسلامی جلوه‌ای منور از اجرای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود که در مقابل رژیم فاسد پهلوی که راه انحراف را در پیش گرفته بود ایستادگی کرد.
وی با اشاره به اهمیت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه، تصریح کرد: در ابعاد جهانی نیز هرکجا فریادی برعلیه ظلم و ستم و انحرافات وجود دارد الگو گرفته از فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر است.
حجت‌الاسلام ارزنده، با تقدیر از شورای امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در بحث برگزاری این همایش و توجه به امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر، اظهار کرد: جامعه‌ای رستگار است که به این فریضه الهی اهمیت دهد و یقیناً در اجرای آن قانون و دستورالهی حاکم است و اعمال سلیقه جایگاهی ندارد.
امام جمعه الیگودرز با اشاره به این‌که برخی افراد درک درستی از احکام الهی ندارند، خاطرنشان کرد: نباید سنت‌ها، احساسات و وابستگی‌ها مانع اجرای احکام خداوند شود.
وی با بیان این‌که انجام این فریضه الهی یک وظیفه همگانی است، عنوان کرد: امام راحل(ره) فریضه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را واجب کفایی دانستند اما با شرایط جامعه امروز و با توجه به آن‌چه می‌بینیم آیا به اندازه کافی این فریضه انجام می‌شود؟
حجت‌الاسلام ارزنده با اشاره به این‌که حکومت جمهوری اسلامی باید در ظاهر نیز رنگ اسلامی داشته باشد، اظهار کرد: یکی از آسیب‌های اجتماعی رواج استفاده از ماهواره است که متأسفانه قُبح آن شکسته شده است و اگر جامعه 25 سال قبل را با امروز مقایسه کنیم به اثرات مخرب این دجال زمانه پی می‌بریم.
امام جمعه الیگودرز با بیان این‌که دشمن کار خود را به‌خوبی می‌داند و انجام می‌دهد، افزود: یک هزار و 800 شبکه ماهواره‌ای در کشور قابل دریافت است که تمامی آن‌ها مستهجن بوده و ایجاد انحراف می‌کنند پس کسی نباید خودش را فریب دهد و بگوید تنها برخی برنامه‌های علمی را مشاهده می‌کنیم.
وی با اشاره به چگونگی برگزاری برخی مراسم عروسی بیان کرد: قوم غیور لر به غیرت شهره است و باید در مقابل برگزاری این‌گونه مراسم حساسیت بیشتری نشان دهد.
حجت‌الاسلام ارزنده، از سنت غلط تیراندازی در مراسم عروسی و همچنین نی زدن در مجالس ختم و تشییع جنازه اموات به‌عنوان دیگر آسیب‌های اجتماعی نام برد و اظهار کرد: بی‌تردید با انجام اقدامات فرهنگی و هدایت‌های بزرگان قوم بختیاری این معظلات کاهش می‌یابد.

captcha