توهین به مقدسات اسلامی ناشی از اسلام هراسی دشمنان است
کد خبر: 2853920
تاریخ انتشار : ۲۶ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۷

توهین به مقدسات اسلامی ناشی از اسلام هراسی دشمنان است

گروه اجتماعی: رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین با اشاره به سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی گفت: توهین به مقدسات اسلامی ناشی از اسلام هراسی است.

حجت‌الاسلام مجید بداریه، رئیس اداره تبلیغات اسلامی اسفراین، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان شمالی،  با اشاره به بیست و پنجم بهمن ماه، سالروز صدور حکم تاریخی امام خمینی(ره) مبنی بر ارتداد و اعدام سلمان رشدی، نویسنده خائن کتاب آیات شیطانی، اظهار کرد: حمله به اسلام توسط دشمنان کوته فکر و فریب‌خورده در هیج زمانی متوقف نشده اما به لطف خداوند و هوشیاری مردم نقشه‌های آنها همواره نقش بر آب شده است.
وی افزود: بعد از سلمان رشدی بسیاری از فریب‌خوردگان غربی نیز دست از فتنه‌گری بر نداشته و همچنان مقدسات مسلمین را نشانه رفته‌اند که تمامی این اقدامات محکوم است.
حجت‌الاسلام بداریه گفت: سلمان رشدی نویسنده مرتد هندی‌الاصلِ انگلیسی در رمان خود با نام آیات شیطانی، به اسلام، قرآن و پیامبر اکرم(ص) و بسیاری دیگر از مقدسات مسلمانان به روشی جاهلانه و نابخردانه اهانت کرده است.
وی اضافه کرد: تألیف و انتشار کتاب آیات شیطانی در سطح گسترده که با نظر مثبت و مساعد دولت‌های غربی انجام شد، حاکی از توطئه فرهنگی جدید غرب علیه مسلمانان، تحت پوشش آزادی بود.
حجت‌الاسلام بداریه اظهار کرد: اما فتوای صریح امام خمینی(ره) علیه نویسنده این کتاب، باعث بیداری مردم جهان به‌ویژه مسلمانان شد و در واقع از تکرار چنین اهانت‌هایی به اسلام جلوگیری کرد.
به گفته وی پس از صدور این فتوا، اکثریت علمای جهان اسلام و بسیاری ازآزاداندیشان از آن حمایت کردند این در حالی بود که دولت‌های غربی به بهانه دفاع از آزادی قلم به حمایت شدید تبلیغاتی و سیاسی از سلمان رشدی پرداختند.
حجت‌الاسلام بداریه افزود: امام(ره) با صدور حکم شرعی ارتداد نویسنده کتاب آیات شیطانی، نیروی عظیم نیروهای مسلمان را آشکار ساخت و موجی توفنده از توده‌های میلیاردی مسلمانان در مصاف با کفر پدید آورد.
وی اضافه کرد: رشدی مرتد نیز از لحظه صدور حکم، مخفی شد و پلیس اسکاتلند یارد، حفاظت از وی را با صرف هزینه‌های کلان بر عهده گرفت.

captcha