اجرایی شدن برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در خراسان رضوی
کد خبر: 3104449
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۶:۵۹
در جلسه ستاد هفته بزرگداشت مقام زن عنوان شد:

اجرایی شدن برنامه‌های هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر در خراسان رضوی

گروه اجتماعی: سومین جلسه ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر استان خراسان رضوی با تأکید بر اجرایی شدن ویژه برنامه‌های این هفته در محل استانداری برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، سومین جلسه ستاد هفته بزرگداشت مقام زن و روز مادر استان خراسان رضوی با تأکید بر اجرایی شدن ویژه برنامه‌های این هفته صبح امروز، 18 فروردین‌ماه در محل استانداری برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید محمود مرویان‌حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در این جلسه با اشاره به فعالیت‌های بانوان مسلمان در عرصه‌های فردی، خانوادگی و اجتماعی گفت: زن مسلمان در عرصه فردی، نماد توانایی و دانایی، در عرصه خانواده نماد محبت و فداکاری و در عرصه اجتماعی، نماد نقش‌آفرینی‌های اجتماعی است.

وی با اشاره به فعالیت بانوان در عرصه‌های مختلف اجتماعی اظهار کرد: یکی از امتیازات اجتماعی و فرهنگی جامعه ایران بر دیگر سرزمین‌ها نقش‌آفرینی بانوان مسلمان در عرصه‌های گوناگون محسوب می‌شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی هفته بزرگداشت مقام زن را فرصت مناسبی برای تکریم و تجلیل از بانوان ارزنده دانست و افزود: در این تقدیرها لازم است بنا را بر این بگذاریم که فرد ممتاز، آراسته به حجاب و عفاف ارزشمند حضرت فاطمه(س) باشد که این اقدام یک توسعه راهبردی برای سلامت اجتماعی نیز محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: همچنین کسانی که مورد تقدیر قرار می‌گیرند از لحاظ خانوادگی نیز باید دارای یک خانواده پایدار و موفق نیز باشند تا از این حیث الگویی برای سایر افراد قرار گیرد.

در ادامه این جلسه محسن صادقی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با تأکید بر اینکه بزرگداشت مقام زن فرصتی برای تبیین ابعاد الگوی زن مسلمان است،‌ گفت: امیدوار هستیم بتوانیم نقش یک زن مسلمان را در عرصه‌های خانوادگی و اجتماعی که با یکدیگر نیز تعارضی ندارند، تبیین کنیم.

وی با بیان اینکه جهت‌گیری فرهنگی و اجتماعی در این هفته می تواند با وجود یک شعار، در فضاسازی اجتماعی مؤثر باشد،‌ اظهار کرد: باید تلاش شود تا سازمان‌های مردم نهاد نیز در فعالیت‌های هفته بزرگداشت مقام زن مورد توجه قرار گیرد و تنها به نهادهای دولتی اکتفا نشود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری خراسان رضوی با اشاره به پژوهش‌های انجام شده توسط سازمان ثبت‌ احوال گفت: باید بحث تحلیلی جمعیتی خراسان رضوی در حوزه ولادت‌ها و ازدواج‌ها که توسط سازمان ثبت‌ احوال، در برگزاری برنامه‌های هفته مقام زن مورد توجه قرار گیرد.

وی با اشاره به مهم‌ترین کارکردهای هفته بزرگداشت مقام زن گفت: مهم‌ترین کارکردهای این هفته آن است که بتوانیم الگوهای متناسبی را در حوزه بانوان به جامعه معرفی کرده و آن‌ها را با ذائقه نسل امروز تطبیق دهیم.

captcha