قم؛ میزبان نخستین گردهمایی دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور
کد خبر: 3134333
تاریخ انتشار : ۲۴ فروردين ۱۳۹۴ - ۱۳:۴۷
مدیر اجرایی دبیرخانه قرآن و عترت دانشگاه پیام نور:

قم؛ میزبان نخستین گردهمایی دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور

گروه فعالیت‌های قرآنی: مدیر اجرایی دبیرخانه قرآن و عترت پیام نور از برگزاری نخستین گردهمایی دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور به همت دانشگاه پیام نور استان زنجان در قم خبر داد.


به گزارش خبرگزاری بین المللی قرآن(ایکنا) از زنجان، اصغر حاج‌علی‌اکبری، مدیر اجرایی دبیرخانه قرآن و عترت پیام نور روز گذشته، 24 فروردین در جمع اصحاب رسانه استان، با اشاره به برگزاری نخستین گردهمایی دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور سراسر کشور، گفت: این گردهمایی به همت دانشگاه پیام نور استان زنجان به عنوان دبیرخانه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور و دانشگاه پیام نور استان قم به عنوان میزبان گردهمایی برگزار می‌شود.

وی با اشاره اینکه این گردهمایی با حضور ۱۲۰ نفر از دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور برگزار می‌شود، اظهار کرد: این گردهمایی به مدت سه روز، از 29 فروردین الی 1 اردیبهشت ماه سال جاری برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی دبیرخانه قرآن و عترت پیام نور دیدار با آیات عظام، سخنرانی اساتید برجسته در حوزه قرآن و عترت از جمله استاد ابوالفضل بهرامپور، مفسر قرآن کریم برگزاری چندین کارگاه تخصصی قرآنی، نشست صمیمی دبیران کانون‌ها با مسئولان فرهنگی و محفل انس با قرآن کریم را از جمله برنامه‌های شاخص این گردهمایی عنوان کرد.

حاج‌علی‌اکبری ادامه داد: در این گردهمایی انتخابات دبیران کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌ها برگزار و سه نفر به عنوان نماینده دبیران کانون‌های قرآن وعترت جهت حضور در جلسات تخصصی به نمایندگی از تمامی دبیران کانون‌ها انتخاب خواهند شد.

وی تصریح کرد: این گردهمایی با هدف شناسایی فعالان کانون‌های قرآن و عترت و آشنایی بیشتر این فعالان با یکدیگر، توجه به سایر برنامه‌های قرآنی در کنار تلاوت قرآن، ارج نهادن به تشکیلات قرآن و عترت در دانشگاه، شناسایی سلایق، علایق و نیازمندی‌های کانون‌های قرآن و عترت در سطح کشور، تحقق منویات رهبری در خصوص قرآن کریم و ایجاد بستری مناسبت برای هم‌اندیشی، تبادل نظر و اطلاعات کانون‌های قرآن و عترت برگزار می‌شود.

مدیر اجرایی دبیرخانه قرآن و عترت دانشگاه پیام نور تشکیلاتی کردن کانون‌ها جهت پیشبرد و بهبود مستمر برنامه‌ها و اهداف، تنوع‌بخشی به فعالیت‌های قرآن و عترت، ایجاد بانک اطلاعاتی جامع از فعالان قرآن و عترت، استفاده از نظرات و پیشنهادهای مدیران، فعالان و نخبگان قرآنی، بررسی مشکلات و موانع فعالیت کانون‌های قرآن و عترت و ارائه راهکارهای سازنده و تلاش در جهت ترویج غیرمستقیم آموزه‌های قرآنی را از دیگر اهداف در نظر گرفته شده از سوی دبیرخانه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور به منظور برگزاری این گردهمایی اعلام کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: شناسایی کانون‌های قرآن و عترت دانشگاه‌های پیام نور کشور به همت دبیرخانه فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور و از طریق http://pnuquran.ir از ماه‌ها قبل صورت گرفته و این کانون‌ها اطلاعات خود در را این سایت ثبت کرده‌اند.

مدیر فرهنگی دانشجویی دانشگاه پیام نور استان زنجان در پایان یادآور شد: به دبیران شرکت‌کننده در این گردهمایی گواهینامه معتبر اعطا خواهد شد.

captcha